پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم ملی در نیمه اول باید به آن شکل دفاع می‌کرد و در نیمه دوم روی یک اشتباه گل خوردیم اما بعد از آن کارری کردیم که حریف تعویض‌های دفاعی داشت.

پرویز مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با شکست یک بر صفر تیم ملی کشورمان مقابل اسپانیا اظهار داشت: قبل از هر چیز جا دارد به بازیکنان تیم ملی و کادر فنی این تیم یک خسته نباشید بگویم، چرا که ما امشب یک بازنده سربلند مقابل اسپانیا بودیم. بازیکنان در نیمه اول جانانه دفاع کردند و بازی کم اشتباهی داشتند اما در نیمه دوم اسپانیا بازی را بهتر از ما شروع کرد و چند موقعیت خوب خلق کرد که متاسفانه روی یک توپ نه چندان خطرناک و اشتباه رضاییان در دفع توپ روی بدشانسی گل خوردیم.

وی افزود: بعد از اینکه گل خوردیم خیلی عالی به بازی برگشتیم و حتی یک گل هم زدیم که داور آن را نپذیرفت. در مورد تصمیم داوران قطعا کارشناسان بهتر می‌توانند نظر دهند اما ضربه انصاری‌فرد می‌توانست گل شود و شاید خیلی‌ها مثل من بعد از این ضربه خوشحالی کردند چرا انگار توپ گل شد! بعد از آن ضربه سر مهدی طارمی هم می‌توانست به گل تبدیل شود که باز بدشانس بودیم. حریف در این لحظات با تعویض‌های دفاعی که داشت سعی کرد بازی را حفظ کند و به هدف خود هم رسید. شاید نتیجه تساوی می توانست عادلانه‌تر باشد اما با این باخت چیزی از ارزش‌های بچه‌های تیم ما کم نمی‌شود چرا که یک بازنده سربلند مقابل قهرمان جهان اروپا بودیم.

پیشکسوت فوتبال ایران با تاکید بر اینکه بازی دفاعی ایران در نیمه اول مقابل اسپانیا تصمیم درستی از سوی کارلوس کی‌روش بود، تاکید کرد: شاید برخی بگویند درست نبود ما در نیمه اول به آن شکل دفاع کنیم اما باید بپذیریم اسپانیا مدعی قهرمانی جام است و بهترین‌های دنیا را در ترکیب خود دارد. مقابل این تیم بازی هجومی یک خودکشی بود. به عقیده من کادر فنی تیم ملی تصمیم درستی گرفتند که در نیمه اول همه فضا‌ها را به روی بازیکنان اسپانیا بستند و در نیمه دوم شرایط بهتر شد و در ضد حملات بسیار خطرناک بودیم، البته که حمله به دروازه اسپانیا شجاعت زیادی می‌خواست که تیم ایران داشت. دقیقا اتفاقی که در دوره مقابل مقابل آرژانتین رخ داد و شجاعانه بازی کردیم.

مظلومی در پاسخ به این سوال که آیا ایران می‌تواند پرتغال را شکست دهد یا نه؟ گفت: چرا نتوانیم؟ من بازی پرتغال مقابل مراکش را دیدم و واقعا آنها در آن بازی مستحق باخت بودند. مراکش خیلی پرتغال را تحت فشار گذاشت و موقعیت‌های زیادی را روی دروازه این تیم خلق کرد. به عقیده من اگر رونالدو را از پرتغال بگیرند این تیم به یک تیم تیم معمولی تبدیل خواهد شد. بازیکنان مراکش رونالدو را خیلی خوب از کار انداخته بودند و او فقط یک ضربه سر از روی کرنر زد که تبدیل به تک گل بازی شد. به نظرم ما اگر مثل بازی با اسپانیا البته بعد از دریافت گل، بازی کنیم صد در صد برنده میدان خواهیم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بار دیگر به بچه‌های تیم ملی خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم در بازی آخر هم بازی شجاعانه‌ای را ارائه دهند، البته اگر هدف ما کسب تساوی مقابل پرتغال و حذف آبرومندانه از جام است بحثی نیست اما اگر دنبال صعود به مرحله بعد هستیم می‌توانیم با یک بازی هوشمندانه پرتغال را شکست داده و راهی مرحله بعد شویم. اگرچه نباید توقع را از تیم ملی بالا برد اما می‌خواهم بگویم که ما نشان داده‌ایم که لیاقت صعود از این گروه را داریم. من به شخصه به این تیم خیلی امیدوارم و مطمئن هم هستم پرتغال هم نمی‌خواهد تیم دوم گروه باشد و برای شکست ما به میدان می‌آید. در این صورت می‌توانیم روی ضد حملات مقابل این تیم به گل برسیم. تیمی که مقابل مراکش نشان داد بسیار آسیب‌پذیر است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۸ )