سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می گوید وظیفه اش این است که بازیکنان تیم ملی را مورد ستایش قرار دهد.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کارلوس کی روش در نشست خبری پس از دیدار برابر مراکش درباره آماده سازی تیم ملی ایران گفت: ما تحت شرایط خاصی برنامه خود را پیاده کردیم. در شرایطی که زمین تمرین نداشتیم، اردوهای موردنظررا نتوانستیم برگزار کنیم و همنیطور به خاطر تحریمها بازیهای تدارکاتی قابل اجرا نبود. بنده به شدت اعتقاد دارم که وظیفه من است که جلوی شما آقایان بگویم بگذارید پسران ما فوتبالشان را بازی کنند. آنها فقط فوتبالیست هستند. بگذارید از فوتبال لذت ببرند، مثل بازیکنان سایر جهان.پسران من هیچ کاری علیه کسی در جهان انجام نمی دهند و فقط می خواهند خودشان را نشان دهند و فوتبال بازی کنند. ما در این جام جهانی تحت چتر بالاترین مقام فوتبالی یعنی فیفا حضور داریم و ارزش اصلی فیفا این است که سیاست از فوتبال جدا باشد و شرایط فعلی کاملا برای ۲۳ بازیکن ما غیرمنصفانه است.

وی افزود: آنها امروز نشان دادند که مستحق رفتار بهتری هستند. برای همین هم می گویم که وظیفه من است که اینجا بیایم و آنها را ستایش کنم. آنها تنها یک مطلب در ذهن دارند و آن این است که هر مرتبه که ما یک بازی داریم آنها می خواهند پیراهن مقدس جمهوری اسلامی ایران را در جایگاه بالاتری برای مردم قرار دهند.

کی روش در پاسخ به این سوال که بنده به عنوان یک شهروند ایرانی و نه یک روزنامه نگار از شما تشکر می کنم که با روح و جسمتان فوتبال را به خانه ایرانیها آوردید و با وجود اینکه انگهای زیادی به شما زدند اما با این پیروزی حقانیت شما به اثبات رسید. این اتفاق بزرگترین عید به ایرانیها و مسلمانان بود. طبق گزارشهای واصله هفت، هشت میلیون در خیابانهای تهران حاضر شدند. آیا شما امیدوار به صعود از این مرحله هستید، گفت: در درجه اول این را در زندگی یاد گرفته ام که یک ابرقهرمان (سوپر من) تنها در داستانها وجود دارد. هیچ کس سوپرمن نیست. اتفاقی که هر از گاهی می افتد این است که یک گروه از افراد کنار هم سخت تلاش کنند و با هماهنگی و اتحاد بتوانند ابرداستانهای خاصی را خلق کنند واین دقیقا همان اتفاقی بود که امروز افتاد. آقایان! اینجا سوپرمنی وجود ندارد. من سوپرمن نیستم. هیچ کس سوپرمن نیست. ما با همدیگر سخت تلاش کردیم و تلاشمان این بود که نتایج خوبی بگیریم و این اتفاق امروز افتاد. یک بار این را گفته ام و دوباره تکرار می کنم.

کی روش افزود: گزینه های پیش روی ما بعد از قرعه کشی این بود که یا باید از جام جهانی به خاطر دشواریهای این گروه انصراف می دادیم یا اینکه همان آرزوها را نگه می داشتیم و برای رسیدن به مرحله دوم می جنگیدیم. این یک ماموریت غیرممکن بود ولی نگرش ما همیشه این بوده که باید همواره تلاش کنیم و غیرممکن را به ممکن تبدیل کنیم. در این مدت به بازیکنانم یک نکته گفته ام که خیلی مهم است. ما باید در زمان حضور در زمین یک حس وفاداری خاصی نسبت به هوادارنمان داشته باشیم و وفاداری یعنی اینکه برای پیروزی بجنگیم. مطمئنا ما احترام لازم را به حریف داریم به خاطر اینکه آنها هم برای ما احترام قائل هستند. امروز در دنیا دیگر هیچ تیمی در ذهن خود حتی فکر این را نمی کند که ایران خود را تسلیم کند. من همیشه به بازیکنانم می گویم که باید در زمین فروتنانه بازی کنید با یک تفکر متواضعانه. این تواضع باید با در نظر گرفتن این باشد که ما محدودیتهای خاص خودمان و نقاط قوت خودمان را داریم و باید خود را با مهیا کردن شرایط مناسب ذهنی خودمان را آماده کنیم. همانطور که قبلا گفته ام اگر در یک بازی مجبور شویم ۸۹ دقیقه دفاع کنیم چه اشکالی دارد؟ ولی اگر یک دقیقه فرصت حمله داشته باشیم یا حتی یک ثانیه ما همیشه یک مطلب را در ذهن خود می پروریم: باید بازی را ببریم. فراموش نکنید که تنها راه رسیدن به بردن داشتن یک ذهنیت مثبت است و این کاری است که هشت سال انجام می دهیم و فرقی ندارد که در ایران بازی می کنیم یا خارج. همیشه در ذهن یک موضوع در ذهن داریم و آن این است که تلاش می کنیم برنده باشیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که بعد از پیروزی برابر مراکش این برد باعث با انگیزه تر شدن تیم شما خواهد شد یا خیر و اینکه آیا در بازی برابر اسپانیا و پرتغال تاکتیک خود را تغییر می دهید، گفت: تجربه ۳۷ ساله این را به من یاد داده که در فوتبال برد همیشه بهترین داروست. یکسری از اتفاقات و مسائلی که با آن در فوتبال روبه رو هستید با پیروزی تبدیل به نقطه ای برای داشتن انگیزه بالاتر و ایجاد اتحاد بیشتر خواهد شد. ما هم از این پیروزی برای بیشتر با هم بودن و یکدل تر بودن الهام می گیریم. به بازیکنانم در این مدت بارها گوشزد کرده ام که همبستگی تیمی برای ما رکن اصلی است. درباره بازی اسپانیا و پرتغال هم باید بگویم که از همین امشب دست به کار خواهیم شد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

کی روش در پاسخ به این سوال که ایران فینال جام جهانی خود را برد و حالا یک طرف دو تیم پرستاره حضور دارند و در طرف دیگر ایران که شاید بازی برابر مراکش را معجزه گونه برد، گفت: با کمال احترامی که برای شما قائل هستم می خواهم خیلی قوی یک کلمه شما را تصحیح کنم. اتفاق امشب به هیچ عنوان معجزه نبود. ما بازی برابر مراکش را با معجزه یا جادو نبردیم. این بازی را بردیم چون تیمم ۹۰ دقیقه تمرکز داشت و بازیکنان خوبم توانستند در طول بازی در زمین بجنگند و همیشه تلاش کردند فوتبال خوبی بازی کنند و مطمئنا بعضی اوقات شما خوش شانستر هستید ولی باز هم به شما می گوییم که هیچ اتفاق معجزه گونه ای در این بازی رخ نداد. اگر بازی مراکش برای ما فینال جام جهانی بود، بازی مقابل اسپانیا برای ما فینال جام کهکشانها خواهد بود. تیمی که همیشه پر از ستاره بوده و حالا حتی این ستاره ها به نظر می رسند کافی نباشند چرا که آنها رفته اند بازیکن برزیلی آورده اند و به آنها تابعیت اسپانیایی داده اند. برای ایران فینال جام کهکشانها خواهد بود ولی یک بار دیگر اجازه بدهید از قول بازیکنانم، خانواده ها و دوستانمان بگویم که ما برای آنها بازی می کنیم. بازیکنان من مستحق تمامی تمجیدها هستند. همانطور که همیشه گفته ام و الان هم می گویم که اینجا آمده ایم تا لذت ببریم وجزویی از این خانواده فوتبال باشیم و جزویی از این شوی جذاب بین المللی باشیم. تا اینجا خیلی لذت برده ایم ولی باور کنید که ما جایگاه امشب را نمی خواهیم از دست بدهیم. این جایگاه را به هیچ عنوان نخواهیم فروخت. این جایگاه برای فروش، اجاره و اهدا نخواهد بود. ما تا روزی که بتوانیم اینجا باقی خواهیم ماند.

او در پاسخ به خبرنگار معروف روسی که نظر شما به عنوان باتجربه ترین مربی در جام جهانی از امکانات ورزشگاه زنیت چیست، گفت: ما هیچ وقت سن پترزبورگ را فراموش نخواهیم کرد. امکانات بسیار خوب بود و من همین جا میخواهم از زحمات کمیته برگزاری مسابقات و شرایط بسیار مناسبی که در استادیوم مهیا کردند تشکر کنم.

کی روش با اشاره به اینکه برد مقابل مراکش را به طرفداران واقعی تیم ملی ایران تقدیم می کند، افزود: آنهایی که تظاهر به طرفداری از تیم ملی ایران می کنند و در روند آماده سازی تیم تداخل ایجاد کردند، سهمی در این برد ندارند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۶ )