کارشناس فوتبال ایران گفت: تعویض‌های کی‌روش تأثیرگذار بود در حالی که بازیکنان تعویضی آنها یک خطا به ایران دادند و دیگری هم گل به خودی زد.

علیرضا مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم با تبریک به مردم ایران بابت پیروزی یک بر صفر مقابل مراکش گفت: این برد حاصل تلاش زیاد بازیکنان و ازجان‌گذشتگی آنها در زمین مسابقه بود. بازیکنان ما که نماینده یک ملت بودند با تمام وجودشان و به‌خاطر دل مردم در زمین مسابقه جنگیدند و تا دقیقه ۹۶ از تلاش خود عقب نکشیدند. وقتی شما تا آخرین لحظه تلاش کنید شانس هم به‌سراغ‌‌تان می‌آید و این‌چنین بردی رقم می‌خورد.

وی با اشاره به تعویض‌های تأثیرگذار این مسابقه افزود: بازیکنان تعویضی آنها نقش زیادی در شکست تیم‌شان داشتند. یکی از آنها خطا کرد و دیگری گل به خودی زد، در حالی که تعویض‌های کی‌روش بسیار خوب و تأثیرگذار بود. بازیکنان ما امروز وحدت و یکدلی را به‌معنای واقعی به همه نشان دادند. این اتحاد آنها بود که باعث شد تا آخرین لحظه برای پیروزی بجنگند و این شانس را هم دارند که در بازی‌های آینده خود نیز امتیاز کسب کنند.

مرزبان خاطرنشان کرد: شاید مراکش در طول بازی و مخصوصاً ۲۰ دقیقه ابتدایی موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشت اما ما هم در نیمه اول یک موقعیت گل عالی توسط سردار آزمون از دست دادیم. بازیکنان ما امروز با قلب‌شان بازی کردند و نشان دادند که مردم ایران توانایی هر کاری را دارند. کشوری که در فلسفه، علم پزشکی و خیلی از مسائل دیگر بزرگان زیادی در دنیا داشته است توانایی این را هم دارد که در جام‌جهانی شگفتی‌آفرین باشد. ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودن‌مان افتخار می‌کنیم.

کارشناس فوتبال ایران در پایان درخصوص اینکه تیم ملی چقدر شانس صعود از این گروه را دارد، عنوان کرد: در فوتبال چیزی به‌عنوان غیرممکن وجود ندارد. این برد به تیم ما اعتماد به نفس داد. همیشه در تورنمنت‌‌های بزرگ اولین بازی سخت‌ترین مسابقه است. ما از این مرحله سخت به‌خوبی عبور کردیم و حال این شانس را داریم که با کسب حتی یک امتیاز دیگر جزو صعودکنندگان باشیم. مهم این است که تیم ملی شخصیت بزرگی دارد و یک ملت را پشت خود می‌بیند. ما با وحدت ملی که داریم می‌توانیم هرکاری را انجام دهیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )