فدراسیون فوتبال مدعی است استعلامی از کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته که طی آن مهاجم پرسپولیس بازی اول تیمش در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین, مهدي طارمي كه دو فصل پیش و در بازی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا مقابل الهلال در عربستان اخراج شده بود، بنا به مقررات آن زمان کنفدراسیون فوتبال آسیا و با توجه به حذف پرسپولیس در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا، محروميتش به ليگ برتر و بازي با پديده مشهد منتقل شد.

بازی الهلال و پرسپولیس در تاریخ ۵ خرداد ۹۴ انجام شد و پرسپولیس در اولین بازی فصل به مصاف پدیده در تهران رفت که دو بر دو مساوی شد و شاید اگر در آن بازی مهدی طارمی حضور داشت اتفاق ها طور دیگری رقم می خورد. در پایان فصل پرسپولیس به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خورستان (۱۶ به ۱۹) با ۵۷ امتیاز نایب قهرمان لیگ برتر شد.

آن زمان بخش بین الملل سازمان لیگ بدون چک کردن قوانین جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا، بر اساس قوانین فیفا عمل کرده (که با قوانین آن زمان ای اف سی یکی بوده است) و نمی دانسته که ای اف سی مقرراتش را اصلاح كرده و دیگر مطابق قانون بازي هاي فيفا عمل نمي كند و محروميت هر مسابقه را در همان رقابتها لحاظ مي كند.

در واقع بخش بین الملل سازمان لیگ و خود باشگاه می توانست با چک کردن ساده قوانین و استعلام از کنفدراسیون فوتبال آسیا کاری کند تا طارمی مقابل پدیده مشهد بازی کند اما او هم بازی مقابل پدیده را از در دو فصل پیش از دست داده و هم بازی حساس مقابل الهلال عربستان که قرار است هفته آینده انجام شود.

قرار است در یکی دو روز آینده، باشگاه پرسپولیس از طریق فدراسیون فوتبال رسما به محرومیت طارمی اعتراض کند.

به نظر می رسد تغییر پی در پی قوانین از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث چنین ماجرایی شده و قوانین سه بار تغییر کرده است. شاید مشکل محرومیت پرسپولیس قابل حل باشد، شاید هم نباشد!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.