یک کارشناس فوتبال گفت: حرف کارلوس کی‌روش فوتبالی بود اما برخورد مناسبی با این درخواست فنی نداشتیم.

جلال چراغپور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اختلاف نظر کارلوس کی‌روش با مربیان ایرانی و همچنین برانکو ایوانکویچ در مورد استفاده از بازیکنان ملی گفت: برای اینکه این مسئله را با دقت نگاه کنیم باید چند قدم و چند روز به عقب تر برگردیم. این اتفاق مانند یک گلوله برفی کوچک بود که از بالای کوه رها شد و وقتی به ما رسید ماهیت آن کاملا تغییر کرد و این همه حرف و حدیث و حاشیه از حرف فنی کی‌روش بیرون آمد. به نظر من این مسئله یک اتفاق فنی فوتبالی بود. اما برخورد ما با این مسئله فنی نبود.

وی ادامه داد: وقتی لیگ برتر ما تمام شد و بازیکنان فوتبال ما خسته و عصبی و فرسوده مسابقات را به پایان رساندند به اردوی تیم ملی رفتند آنهم در حالی که برخی از ملی پوشان قهرمانی را از دست داده بودند و برخی هم نتایجی دلخواه را نگرفتند. این بازیکنان در اختیار کی‌روش قرار گرفتند و کی‌روش آنها را به مصاف مقدونیه و قزاقستان فرستاد. در این اردو بازیکنان تیم ملی برنامه ترمیمی داشتند. در واقع تمریناتی ترمیمی که به آنها ریکاوری می‌گوییم از سوی کی‌روش برای ملی پوشان در نظر گرفته شد. سرمربی تیم ملی هم دو بازی متوسط مایل به ضعیف برای آنان در نظر گرفت. سرمربی تیم ملی قصد داشت در اردوی ارمنستان و اتریش بازی‌های تدارکاتی قوی تری را برای تیم ملی تدارک ببیند که در این شرایط فصل آماده سازی باشگاه‌های ما فرا رسید.

چراغپور تصریح کرد: همه می‌دانیم که باشگاه‌ها در ابتدای فصل تمرینات بدنسازی برای بازیکنانشان در نظر می‌گیرند و کی‌روش نمی‌خواست بازیکنان میلیاردی و ملی پوش دوباره تمرینات بدنسازی را انجام بدهند و نمی‌خواست این بازیکنان دو پروسه‌ بدنسازی را در کمتر از دو ماه طی کنند. او از باشگاه‌ها خواست که دو هفته به ملی پوشان استراحت فعال داده شود و این بازیکنان ملی در تمرینات استقامت و سرعت هوازی شرکت نکنند. حرف کی‌روش در فوتبال ‌آسیا سابقه دارد. گاس هیدینگ در کره جنوبی سه ماه فوتبال باشگاهی کره جنوبی را تعطیل کرد و گفت باید تمرینات بدنسازی بازیکنان با نظر من انجام شود. کی روش چنین درخواستی را نداشت او یک خواسته فنی کرد که ما با این خواسته فنی به شکل دیگری برخورد کردیم.

چراغپور با اشاره به مسائل حاشیه‌ای تقابل برانکو و کی‌روش گفت: برخی از این تنش‌ها و حاشیه‌ها منافعی دارند من وارد این مسئله که چه اشخاصی از این تنش‌ها سود می‌برند نمی‌شوم و نمی‌خواهم هم به آن ورود کنم و بگویم زیربنای آن کجاست. شاید اگر دقت کنیم این مسئله به یک سال پیش و سخنرانی یک مسئول علیه کی‌روش برگردد و اکنون صحبت از آلترناتیوهای کی‌روش است. درخواست کی‌روش فنی و فوتبالی بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۸ )