نماینده ویژه فدراسیون فوتبال در برگزاری مراسم مسئول هماهنگی دیدار فینال جام حذفی گفت: بازی فینال یک پروژه ۹ ماهه‌ای بود که مصوباتی را به همراه داشت که هدف آن پیوند ورزش و به ویژه فوتبال با ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود.

محمدرضا ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص برگزاری دیدار فینال جام حذفی در خرمشهر گفت: این بازی یک پروژه ۹ ماهه‌ای بود که مصوبه هیأت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را به همراه داشت که هدف آن پیوند ورزش و به ویژه فوتبال با ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود. ضمن اینکه ارزش‌گذاری و تکریم مردم مقاوم خرمشهر از اهدافی بود که نسبت به آن توجه لازم را داشتند.

وی ادامه داد: بر همین اساس ۹ ماه تلاش لازم انجام شد تا شرایط برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر انجام شود و همه مسئولان استان به ویژه شهر خرمشهر در این راه کمک خوبی را به فدراسیون انجام دادند. در این بین ۴۷ جلسه در بخش‌های مختلف برگزار شد که در نهایت ماحصل آن برگزاری یکی از بهترین و زیباترین مسابقات کشور بود.

نماینده ویژه فدراسیون فوتبال در برگزاری مراسم مسئول هماهنگی دیدار فینال جام حذفی افزود: ورزشگاه نیز فضای فرهنگی زیبایی است و از کوچکترین اقدام ضدارزشی در بین هواداران هیچ خبری نبود. ۲ تیم نیز بازی جوانمردانه‌ای را ارائه کردند و قضاوت به بهترین شکل انجام شد. در واقع پیوند بین ورزش و فرهنگ به بهترین شکل نمایان شد و در اصل ارزش‌ها و پاک بودن ورزش فوتبال نیز به این شکل روشن و آشکار شد.

ساکت گفت: در این روزهای اخیر هواداران به ویژه خانواده شهدا در تماس با مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ از این اقدام تجلیل کرده و آن را ارج نهادند.

وی تاکید کرد:‌ زیباترین بخش مراسم، مراسم رونمایی از کاپ قهرمانی در یادمان شهدای حلبچه بود که این کار توسط دو فرزند شهید مدافع حرم صورت گرفت که مدال‌ها نیز سبک پلاک طراحی شده بود که یادآورنده حماسه‌های رزمندگان اسلام بود. همچنین غرفه ویژه فوتبال در محل موزه دفاع مقدس خرمشهر ایجاد شد و به شکل زیبایی در این مکان برای همیشه نمونه‌ای از کاپ قهرمانی، مدال‌ها، توپ و پیراهن امضا شده دو تیم، کارت‌های زرد و قرمز، سوت و پرچم داوران به عنوان یادبود اولین دوره فینال جام حذفی از آزادسازی خرمشهر به امانت در این موزه قرار داده شده و برای همیشه به آنجا تقدیم شد.

ساکت تاکید کرد: همچنین مراسم تجلیل از ۸ خانواده شهید جانباز و ۳ تن از جانبازان و ۲ تن از فرزندان شهدای حرم صورت گرفت و از ۵ چهره ویژه پیشکسوت فوتبال خرمشهر نیز تقدیر به عمل آمد. زیباترین صحنه‌ای که در ورزشگاه بین دو نیمه شکل گرفت آن هم در شب میلاد حضرت رقیه (ع) مدال اهدایی به مسئولان خرمشهر توسط دختر ۹ ساله شهید منیعات شهید مدافع حرم بود که به گردن مسئولان حرم انداخته شد.

مشاور عالی فدراسیون فوتبال در مورد پیشنهاد فدراسیون شیلی به کی‌روش گفت: در جریان این موضوع نیستم. اما این یک چیز معمولی است که همواره مربیان بزرگ مورد توجه کشورها و باشگاه‌های مختلف قرار دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.