سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنان از مشکلات پرتعدادی که در فصل جاری با آنها دست به گریبان بوده است صحبت کرد و گفت، آبی‌پوشان از شنیدن کلمات زیبا خسته شده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنان از مشکلات پرتعدادی که در فصل جاری با آنها دست به گریبان بوده است صحبت کرد و گفت، آبی‌پوشان از شنیدن کلمات زیبا خسته شده‌اند. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پس از برتری ۴ بر صفر استقلال مقابل نساجی و صعود آبی‌پوشان به فینال جام حذفی گفت: فکر می‌کنم که بازی خیلی عالی انجام دادیم و موقعیت گلزنی زیادی ایجاد کردیم و می‌توانستیم خیلی گل‌های بیشتری بزنیم. فکر می‌کنم با توجه به کیفیتی که در بازی داشتیم، نتیجه منصفانه است.

این فصل تا به اینجا برای ما فوق‌العاده بوده است وی ادامه داد: امروز ما یک قولی را از آقای کریمی برای بازیکنان، کادر فنی و کادر پزشکی گرفتیم. من بازیکنی را داشتم که شب نتوانست بخوابد. کسانی که در کادر پزشکی هستند هم شرایط خوبی ندارند. بعضی از آنها دو بچه دارند و شرایط‌شان سخت است. این باورکردنی نیست که یک باشگاه دولتی نمی‌تواند حمایت لازم را داشته باشد. باشگاه ما مثل دو باشگاه بزرگ پرسپولیس و سپاهان حمایت نمی‌شود. من سعی می‌کنم این موضوعات را در ذهنم حل کنم، اما نمی‌توانم این موضوعات را از ذهنم خارج کنم. فقط با یک روحیه خانوادگی است که توانستیم یک فصل فوق‌العاده را داشته باشیم. این دومین فینالی است که برای قهرمانی داریم و امیدوارم که آن را ببریم، ولی الان این فصل با شرایطی که داشته برای ما فوق‌العاده بوده است. به تیمم بسیار افتخار می‌کنم و از دولت و کسانی که مسئولیت استقلال را دارند درخواست می‌کنم که مشکلات را برطرف کنند تا بتوانیم با همان شرایطی که بقیه دارند، کارمان را ادامه دهیم و بازی کنیم.

هواداران تنها حامی بزرگ ما هستند سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: همینطور می‌خواهم از هواداران‌مان تشکر کنم. امروز یک حمایت خیلی عالی از ما داشتند. از طرحی که در اول بازی با اسم من درست کردند، تشکر می‌کنم و خیلی افتخار می‌کنم. من استحقاق این کار را نداشتم و بازیکنان کار سخت را انجام دادند. این یک هیجان و افتخار است برای ما، این حس و حمایت خوبی که از باشگاه و تیم دارند، مسیری است که باید همیشه ادامه دهند. آنها تنها حامی بزرگ ما هستند.

در باشگاه ما همه قول می‌دهند، من باید تعهد را احساس کنم ساپینتو در پاسخ به این سؤال که «ندای قلب شما چه می‌گوید؟ بعد از فینال جام حذفی در استقلال می‌مانید و یا باید منتظر رفتن شما باشیم؟»، گفت: من شرایطی ندارم که درباره آینده صحبت کنم، به خاطر اینکه من کسی نیستم که تصمیم‌گیرنده باشیم، تصمیم‌گیرنده مدیرعامل باشگاه است. از خیلی وقت پیش آقای کریمی می‌داند که من چه فکری می‌کنم و باید برای باشگاه در آینده چه کاری انجام دهیم. ما فقط درباره پول صحبت نمی‌کنیم و درباره خیلی چیزها، درباره آینده استقلال صحبت می‌کنیم. من باید این تعهد را احساس کنم، چون در باشگاه همه قول می‌دهند و کسی آن را انجام نمی‌دهد. بازیکنان، کادر فنی و من از این کلمات زیبا خسته شدیم، ما به عمل احتیاج داریم. خیلی‌ها صحبت می‌کنند و انجام نمی‌دهند، ولی بازیکنان صحبت نمی‌کنند و انجام می‌دهند. صحبت کردن راحت است، ولی انجام دادن خیلی سخت. همه از این قول‌ها خسته شدند و من هم از خیلی‌ چیزها و این قول‌ها خسته شدم. این چند روز را باید صبر کنیم و ببینیم وعده‌ای که آقای کریمی به تیم و بازیکنان داد، عملی می‌شود یا خیر.

وی در واکنش به صحبت‌های امروز کریمی که گفته است ساپینتو در استقلال می‌ماند، عنوان کرد: باید ببینیم.

اگر ممکن باشد از یامگا در فینال استفاده می‌کنیم سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش که کریمی گفته است وکیل او تا دو روز آینده به تهران می‌آید برای تمدید قرارداد و اینکه یامگا به فینال می‌رسد یا خیر، خاطر نشان کرد: من درباره این موضوع صحبت نمی‌کنم، درباره کلیت شرایط من منتظر هستم. در دو روز گذشته تمرکزم روی بازی بود و نمی‌خواستم صحبت کنم. شاید بعد از بازی، امشب یا فردا با کریمی صحبت کنم و ببینم شرایط به چه صورت است. درباره یامگا هم باید بگویم که فردا برمی‌گردد تا با ما باشد و اگر ممکن باشد از او در فینال استفاده می‌کنیم. ما احساس خوبی داریم و باید ببینیم چه می‌شود.

بازیکنانم تا فینال تمرین را متوقف نمی‌کنند و تسلیم نمی‌شوند ساپینتو در واکنش به طرح این موضوع که اگر تا دو روز آینده از سوی مدیریت باشگاه حمایتی صورت نگیرد و اتفاق تازه‌ای نیفتد، شاهد این خواهیم بود که بازیکنان اعتراض و اعتصاب کنند، گفت: امیدوارم که این اتفاق نیفتد، ولی خب هر چیزی ممکن است. بازیکنان تمرین را متوقف نمی‌کنند و تا فینال همه متمرکز هستند تا زندگی‌شان را برای استقلال بگذارند، حتی اگر شرایط صد درصدی را هم نداشته باشیم آن چیزی را که داریم، می‌گذاریم، ولی هیچ وقت تسلیم نمی‌شویم.

وی در پاسخ به این سؤال که ترجیح می‌دهد پرسپولیس به فینال بیاید و از این تیم انتقام بگیرد، یا اینکه تیمی که روی کاغذ شرایط بهتری دارد به فینال برسد، تصریح کرد: باید منتظر باشیم تا بازی فردا انجام شود. من نمی‌دانم که مقابل کدام تیم قرار می‌گیریم. البته که پرسپولیس تیم بهتری است، ولی در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

من تنها نمی‌توانم مقابل همه بجنگم سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این موضوع که روز اولی که به این تیم آمد گفت چهار جام می‌گیرد و تا الان یکی از آنها را فقط گرفته است، گفت: من نگفتم چهار جام می‌گیرم، بلکه گفتم سعی می‌کنم برای چهار جام بجنگم. بعد از آن یک نفر به من گفت که در آسیا حضور نداریم و یکی از آنها کم شد. البته این تقصیر من نبود و صحبت از چهار جام اشتباه است. سوپرجام را بردیم و نگذاشتند قهرمان لیگ شویم، همه کارشناسان می‌گویند که ۱۰ امتیاز از ما گرفتند، ولی از نظر من ۱۲ امتیاز بود. الان هم در فینال جام حذفی هستیم. آن چیزی که من قول دادم را انجام دادم. ما بازی باکیفیت و تهاجمی را انجام می‌دهیم، ولی من تنها نمی‌توانم مقابل همه بجنگم. خیلی به بازیکنانم به خاطر فصل فوق‌العاده‌ای که با هم داشتیم افتخار می‌کنم. آن زمانی که من این حرف‌ها را زدم فکر نمی‌کردم که سه مدیرعامل را عوض می‌کنیم و مشکلات سخت‌افزاری و مالی داریم. من قول دادم زمانی که به من قول‌هایی داده بودند و اگر می‌دانستم این مشکلات را داریم قول هیچ چیزی را نمی‌دادم.

امیدوارم ۳ تیم فوق‌العاده در فینال داشته باشیم وی در پاسخ به این سؤال که ترجیح می‌دهد داور فینال خارجی باشد یا ایرانی، خاطر نشان کرد: من ترجیح می‌دهم که داور درجه یک و باکیفیت فینال را قضاوت کند. داور جدی، منصف و باتجربه که استحقاق فینال را داشته باشد و بتواند بازی را مدیریت کند. اگر ما ببازیم به خاطر اینکه تیم حریف بهتر باشد، مشکلی ندارم و به آنها تبریک می‌گویم. من بدون اینکه بخواهم به کسی بی‌احترامی کنم، امیدوار هستم که سه تیم فوق‌العاده در فینال داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.