نام سرمربیان پیشین دو تیم منچستریونایتد و آرسنال به تالار مشاهیر لیگ برتر انگلیس اضافه شد.

نام سرمربیان پیشین دو تیم منچستریونایتد و آرسنال به تالار مشاهیر لیگ برتر انگلیس اضافه شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، با اعلام سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، نام سِرالکس فرگوسن سرمربی اسطوره‌ای و پیشین منچستریونایتد به همراه آرسن ونگر سرمربی نامدار و پیشین آرسنال وارد تالار مشاهیر لیگ برتر شد. این دو مربی اسکاتلندی و فرانسوی که در لیگ برتر انگلیس خاطرات خوبی را برای هواداران تیم‌های منچستریونایتد و آرسنال ساختند، اولین مربیانی هستند که نامشان در تالار مشاهیر لیگ برتر قرار می‌گیرد.

فرگوسن ۸۱ ساله که بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۳ هدایت شیاطین سرخ را برعهده داشت، این تیم را به ۳۸ عنوان قهرمانی در رقابت‌های مختلف رساند که از آن جمله می‌توان به ۱۳ قهرمانی در لیگ برتر و دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد. او که منچستریونایتد را به روزهای اوجش بازگرداند، تنها مربی در تاریخ فوتبال انگلیس است که تیمش را به سه قهرمانی متوالی در رقابت‌های لیگ انگلیس رسانده است و این کار را دو بار در فصول ۹۹-۱۹۹۸، ۲۰۰۰-۱۹۹۹، ۰۱-۲۰۰۰ و ۰۷-۲۰۰۶، ۰۸-۲۰۰۷، ۰۹-۲۰۰۸ انجام داد.

ونگر ۷۳ ساله هم که بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۸ روی نیمکت سرمربیگری آرسنال بود، سه قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، هفت قهرمانی در جام حذفی انگلیس و هفت قهرمانی در جام خیریه را برای توپچی‌های لندن به ارمغان آورد. او در فصل ۲۴-۲۰۰۳ آرسنال را در حالی به قهرمانی لیگ برتر رساند که هیچ شکستی در کارنامه تیمش در آن فصل از رقابت‌ها به ثبت نرسید و این رکورد همچنان در اختیار او است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.