مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پس از جام جهانی افت عجیبی در گلزنی برای این تیم داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی این روزها در اردوی تیم ملی فوتبال ایران به سر می‌برد و گل تساوی کشورمان را در دیدار تدارکاتی مقابل روسیه از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

طارمی یکی از مهره‌های کلیدی باشگاه پورتو هم محسوب می‌شود اما در کشور پرتغال روزهای پر افت و خیزی را در این فصل پشت سر گذاشته است.

این بازیکن در تمام مسابقات این فصل با پورتو ۲۲ گل به ثمر رسانده است اما این آمار گلزنی قبل و بعد از جام جهانی تفاوت فاحشی دارد و باعث شده تا روزنامه «اوجوگو» پرتغال به بررسی آن بپردازد.

این روزنامه با تیتر «ویروس جام جهانی» عملکرد بازیکنان پورتو که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور داشتند را زیر ذره بین برده و ثابت کرده است که این رقابت‌ها برای پورتو چیزی جز ضرر و آسیب به همراه نداشته است.

در این گزارش که با عکسی از مهدی طارمی به خبر اصلی صفحه نخست اوجوگو هم تبدیل شده، آمده است: «بهره وری پورتو از جام جهانی کاهش یافته است. طارمی در ۲۳ بازی نخست خود برای پورتو ۱۸ گل به ثمر رساند میانگین ۰.۷۸ در هر بازی اما از جام جهانی تاکنون تنها ۴ گل در ۱۷ بازی به ثمر رسانده است یعنی میانگین ۰.۲۳ در هر مسابقه.»

اما این فقط طارمی نبوده که بعد از جام جهانی عملکرد پورتو را تحت تاثیر قرار داده است. «اوستاکیو» ملی پوش کانادایی پورتو و «پپه» بازیکن پرتغال هم بعد از جام جهانی قطر مصدوم به پورتو بازگشتند و «اوتاویو» ملی پوش پرتغال هم در ماه فوریه ۲۴ روز را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با هدایت کارلوس کی روش ابتدا با نتیجه ۶ بر ۲ بازی را به انگلیس واگذار کرد. هر دو گل این مسابقه توسط مهدی طارمی وارد دروازه انگلیس شد.

ایران در بازی دوم برابر ولز با دو گل پیروز شد و طارمی در این بازی زمینه ساز اخراج دروازه بان حریف شد. در بازی سوم، ایران با یک گل برابر آمریکا شکست خورد و از صعود به مرحله حذفی بازماند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.