سرمربی رئال مادرید شکست تیمش در چهارمین ال‌کلاسیکوی فصل را به مسائل داوری ربط داد و همتای کاتالانش در بارسلونا به ادعای او پاسخ داد.

سرمربی رئال مادرید شکست تیمش در چهارمین ال‌کلاسیکوی فصل را به مسائل داوری ربط داد و همتای کاتالانش در بارسلونا به ادعای او پاسخ داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلو آنچلوتی پس از باخت ۲ بر یک رئال مادرید در ورزشگاه نوکمپ، در چهارمین ال‌کلاسیکوی فصل که شب گذشته (یکشنبه) در ورزشگاه نوکمپ برگزار شد، شکست تیمش را حاصل یک تصمیم بحث برانگیز داور برای مردود اعلام کردن گل دوم کهکشانی‌ها دانست. رئالی‌ها در نیمه دوم با گلزنی مارکو آسنسیو پیش افتادند اما در بررسی صحنه گل توسط VAR این گل مردود اعلام شد و در ادامه بارسلونا با گلزنی فرانک کسیه در وقت‌های تلف شده بازی را برد.

آنچلوتی پس از بازی گفت: بازی از اولین تا آخرین دقیقه‌اش کامل بود اما ناکامی ما در کسب پیروزی به خاطر اعلام یک آفساید بود که هنوز شک داریم درست باشد و با این تردید هم به مادرید برمی‌گردیم. در جام جهانی، آفساید‌ها خیلی واضح به نمایش گذاشته می‌شدند اما در این بازی من شک دارم که آفساید اعلام شده درست بوده باشد. نمی‌دانم که آفساید بود یا نه. طبق آنچه سیستم آفسایدگیری نیمه‌خودکار نشان داد، آفساید به اندازه کافی واضح بوده است. به هر حال ما این بازی را باختیم. ۱۲ امتیاز فاصله با بارسلونا؟ خب آنها نسبت به ما در طول فصل ثبات عملکرد بیشتری داشته‌اند. در ضمن ما برای این بازی شرایط بدتری نسبت به بارسلونا داشتیم و این کارمان را سخت‌تر کرد. برخی از بازیکنان‌مان امکان بازی نداشتند و به همین دلیل هم مجبور به تغییر در ترکیب شدیم. اعضای تیم پس از بازی در رختکن ناراحت بودند اما ما به عملکردمان افتخار می‌کنیم. اگر برای بازی‌های بعدی‌مان هم این چنین برنامه‌ریزی کنیم، در آخر فصل موفق خواهیم بود.

این سومین شکست رئال مادرید در چهارمین ال‌کلاسیکوی فصل با احتساب ال‌کلاسیکوهای سوپرجام و جام حذفی بود. کارلتو در این باره و دلیل آن هم گفت: بعد از باخت‌مان برابر بارسلونا در سوپرجام، یکسری شک و تردیدها نسبت به تیم ما شکل گرفت اما فکر نمی‌کنم با عملکردی که در این بازی ارائه کردیم، بتوان نسبت به این تیم شک داشت. بازی در خانه رقیب سخت است اما ما باز هم عملکرد خوبی داشتیم و به نظرم حق‌مان نبود که این بازی را ببازیم. ثبات بیشتر بارسا؟ بازی‌های ماه ژانویه به ما بیشترین ضربه را زد. بعد از جام جهانی، برگرداندن تیم به شرایط ایده‌ال خیلی سخت بود اگرچه الان شرایط تیم خوب است و می‌خواهیم به بهترین شکل فصل را به پایان برسانیم. لالیگا یا اروپا؟ اولویت برای ما این است که فصل را به بهترین شکل به پایان برسانیم. من از نمایش تیمم در این بازی هم لذت بردم و به آن افتخار می‌کنم. تا آخرین روز هم با اطمینان و تمام توان در تمامی تورنمنت‌هایی که باشیم، رقابت خواهیم کرد.

اظهارات کارلتو درباره مسائل داوری اما با واکنش ژاوی هرناندس روبرو شد. سرمربی بارسایی‌ها که معتقد بود VAR و سیستم آفسایدگیری جای هیچ بحثی را درباره درستی تصمیم داور باقی نمی‌گذاشتند، گفت: آفساید کاملاً مشخص بود. من از حرف‌های آنچلوتی تعجب می‌کنم. تصمیم اعلام شده کاملاً مستند و بر اساس تکنولوژی بود. پس هیچ بحثی نمی‌ماند. در ضمن فکر می‌کنم که ما تیم برتر میدان بودیم و نتیجه هم عادلانه رقم خورد. در واقع یک بر صفر پیش افتادن رئال مادرید ناعادلانه بود. دیدن چنین عملکردی از تیمم، تمام وجود مرا سرشار از غرور کرد.

بارسلونا اکنون با ۱۲ امتیاز فاصله نسبت به رئال مادرید یکه‌تاز کورس قهرمانی است. ژاوی هرناندس اما در پاسخ به تبریک یک خبرنگار بابت قهرمانی تیمش گفت: نه، هنوز ۱۲ هفته دیگر مانده است، البته پیروزی در این ال‌کلاسیکو بسیار مهم بود و عادلانه چون ما تیم برتر بودیم، بر بازی تسلط داشتیم و موقعیت‌های گلزنی بیشتری ایجاد کردیم. من بسیار راضی‌ام. این پیروزی به ما روحیه و اعتماد به نفس خواهد داد. قهرمانی ما هنوز قطعی نیست. الان هم احساس نمی‌کنیم که قهرمان هستیم اما یک قدم دیگر برداشتیم و من برای بازیکنانم بسیار خوشالم. خودم هنوز احساس نمی‌کنم که ما قهرمان شده‌ایم اما درک می‌کنم که مردم سرود قهرمانی سر می‌دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.