سرمربی بایرن مونیخ درباه تجریه حضورش در این تیم و فرصت شکستن رکورد سرمربی فعلی منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا سخن گفت.

سرمربی بایرن مونیخ درباه تجریه حضورش در این تیم و فرصت شکستن رکورد سرمربی فعلی منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا سخن گفت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یولیان ناگلسمان که تابستان ۲۰۲۱ هدایت تیم فوتبال بایرن مونیخ را برعهده گرفت و در همان فصل اول حضورش در این تیم، باواریایی‌ها را به قهرمانی در بوندس‌لیگای آلمان رساند و در ادامه هم دو قهرمانی در سوپرجام آلمان برای این تیم به ارمغان آورد، در گفت‌وگو با هفته‌نامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» چاپ برلین گفت: این خیلی مهم است که به عنوان مربی ارتباط خود با زندگی عادی و واقعی‌تان را حفظ کنید. فکر نمی‌کنم که فکر کردن ۲۴ ساعته به فوتبال در هفت روز هفته برای سلامتی مفید باشد. فوتبال با میل و اشتیاق رشد می‌کند. زمانی متوجه می‌شوید که چیزهای دیگری نیز در زندگی‌تان بوده که می‌توانسته به شما الهام ببخشد.

وی همچنین درباره فشار کار به عنوان سرمربی بایرن مونیخ اظهار داشت: پیش از اینکه به عنوان سرمربی بایرن انتخاب شوم، تصور می‌کردم که اگر سرمربی این تیم شوم چه چیزی در انتظارم است چون اطلاعات زیادی در این خصوص گردآوری کرده بودم. با این حال، چیزی که نمی‌توانید به طور کامل برای آن آماده شوید، تفکر سیاه و سفید افراطی است که گاهی اوقات رخ می‌دهد. وقتی در سن ۲۸ سالگی اولین تجربه مربیگری‌ام در بوندس‌لیگا را آغاز کردم، به مادرم گفتم که اگر فشار در این حرفه آن قدر زیاد شود که مردم از من بخواهند که دست به تظاهر بزنم، دیگر مربیگری نخواهم کرد.

سرمربی ۳۵ ساله بایرن مونیخ تصریح کرد: دوستان زیادی دارم که با فوتبال ارتباطی ندارند. خوشبختانه در این مدت چیزی از آنها نشنیده‌ام که بگویند شخصیتت تغییر کرده است. به عنوان مربی کار با بازیکنان پیشرو در بایرن نسبت به باشگاه‌های قبلی یرای من عامل برتری است. بایرن مونیخ همچون یک جامعه است، بازیکنان ما قهرمانی‌های زیادی را تجربه کرده‌اند و بسیار باتجربه هستند، اما هیچ‌یک از آنها هرگز پیش من نیامده که بگویند "من نمی‌خواهم در خط دفاعی بازی کنم".

ناگلسمان تصریح کرد: بازیکنان تمایل خود را برای بازی در پست مدنظرشان اعلام می‌کنند. آنها می‌توانند نظر خود را در این رابطه بگویند و باید این کار را هم بکنند که این برایم مهم است اما در نهایت این من هستم که تصمیم می‌گیرم چه کسی در چه پستی بازی کند. همیشه به بازیکنانم می‌گویم که دوست دارم چطور بازی کنیم. در تیم ما بازیکنان می‌توانند تبادل نظر کنند و همه نظر خود را بگویند.

وی درباره فلسفه‌ای کاری‌اش هم خاطرنشان کرد: این یکی از سؤالات پایان‌نامه‌ام بود و در آن زمان در پاسخ به آن گفتم "کنترل بازی از طریق مالکیت و تغییر سرعت" و این کاری است که امروز در بایرن مونیخ انجام می‌دهیم. من بعد از شکست‌ها احساس شرمندگی می‌کنم. من خودمنتقد هستم و خیلی چیزها را خودم زیر سؤال می‌برم. من همیشه پذیرای نقد واقعی هستم و چیزهای زیادی را در بایرن مدنظر دارم که عبارتند از ترکیب، کیفیت بازیکنان و اندازه باشگاه.

یولیان ناگلسمان در پاسخ به این پرسش که «گواردیولا در سال ۲۰۰۹ و در سن ۳۸ سالگی بارسلونا را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رساند و تبدیل به جوانترین مربی شد که در این تورنمنت به قهرمانی رسیده است. شما حالا می‌توانید این رکورد را بشکنید. انجام این کار شما را چقدر هیجان‌زده می‌کند؟»، گفت: این بدین معناست که من سه سال فرصت دارم تا در لیگ قهرمانان به قهرمانی برسم. انجام این کار البته که باعث خوشحالی‌ام می‌شود.

وی در پایان در مواجهه با این پرسش که «اگر بایرن را به سه‌گانه قهرمانی برسانید، آیا مأموریت شما در بایرن انجام خواهد شد؟»، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد، قطعاً اتفاق خاصی خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.