کارشناس فوتبال با بیان اینکه قضاوت های اشتباه داوران بازی‌ها را به جنجال کشیده است گفت: به داوران با تجربه نیاز است تا تیم ها عملکرد بهتری داشته باشند.

محمد نوری در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص دیدار امروز سه شنبه هفته جاری استقلال برابر نفت مسجد سلیمان گفت: فکر می‌کنم استقلال بازی راحتی نخواهد داشت. تیم‌هایی که نزدیک به سقوط هستند به دنبال گرفتن یک امتیاز خواهند بود تا بتوانند از سقوط فرار کنند.

وی افزود: استقلال نباید نفت مسجد سلیمان را یک تیم ساده بداند. باید با تمام قدرت مقابل این تیم ظاهر شود تا بتواند سه امتیاز حساس این دیدار را کسب کند. اگر آبی‌ها به دنبال قهرمانی هستند باید تمام حریفانشان را شکست داده تا به هدفشان دست پیدا کنند.

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: البته عده‌ای به دنبال حاشیه سازی و شیطنت برای استقلال هستند و نمی‌خواهند این تیم با آرامش مسیری را که به دست آورده ادامه دهد. بنابراین لازم است مدیران استقلال، کادر فنی و بازیکنان هوشیار باشند تا تمرکزشان از دست نرود.

محمد نوری در پاسخ به این سوال که چه اتفاقاتی برای آبی پوشان افتاده که چند هفته‌ای عملکرد موفقی دارند گفت: بعد از جام جهانی نه تنها استقلال بلکه تمام تیم‌های لیگ برتری دچار افت شدند. با توجه به وقفه طولانی که در لیگ ما رخ داد همه تیم‌ها از شرایط خوب خارج شدند. استقلال هم از این اتفاق مستثنی نیست اما رفته رفته تیم از لحاظ روحی و روانی و همبستگی و وحدت و تاکتیکی بهتر شد و توانست در چند هفته اخیر نتایج خوبی هم کسب کند ضمن اینکه نیمکت استقلال هم بازیکنان توانمندی دارد و سرمربی در مواقع لزوم آنها را به زمین فرستاده و توانسته‌اند برای استقلال گلزنی هم بکنند.

وی با انتقاد از درگیری‌های بوجود آمده در دیدار استقلال و مس کرمان و اتفاقات بدی که این روزها در فوتبال ما رخ می‌دهد ادامه داد: داوری‌های ضعیف بازی‌ها را به جنجال کشیده است. یکی از مشکلات این است که داوران با تجربه کنار رفته‌اند و داورانی وارد صحنه شده‌اند که از تجربه بالایی برخوردار نیستند و نمی‌توانند بازی را مدیریت کنند. در این خصوص فدراسیون هم مقصر است. کمیته داوران باید کسانی را برای بازی حساس انتخاب کند که تجربه بیشتری دارند و می‌توانند بازی را مدیریت کنند.

محمد نوری با انتقاد از رفتارهای برخی افراد غیرمسئول در کرمان هم گفت: ضعف‌هایی در فوتبال ما وجود دارد که باعث شده برخی بازی‌ها به جنجال کشیده شود. چرا باید در پایان دیدار استقلال و مس درگیری‌های شدیدی به وجود بیاید. اگر همه وظایف خود را بدانند این اتفاقات زشت رخ نخواهد داد. مسئولان فدراسیون، کمیته انضباطی و مسئولان انتظامی همه در این اتفاق تقصیر دارند و باید پاسخگو باشند. البته باید امیدوار باشیم که در هفته‌های آتی که بازی‌ها حساس‌تر خواهد شد نظارت‌ها دقیق‌تر باشد تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.