وزرای ورزش استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان با انتشار نامه سرگشاده مشترکی تلاش کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای بازگرداندن ورزشکاران روسیه و بلاروس به مسابقات را محکوم کردند.

وزرای ورزش استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان با انتشار نامه سرگشاده مشترکی تلاش کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای بازگرداندن ورزشکاران روسیه و بلاروس به مسابقات را محکوم کردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در نامه مشترک رسمی کشورهای بالتیک آمده است: تلاش برای بازگرداندن ورزشکاران روسیه و بلاروس به مسابقات ورزشی بین‌المللی تحت عنوان بی‌طرفی، تصمیمات سیاسی و تبلیغات گسترده این کشورها را قانونی می‌کند، از جمله استفاده از ورزش به عنوان منحرف کردن افکار عمومی از جنگ علیه اوکراین.

در ادامه وزرای ورزش کشورهای بالتیک تأکید کردند: ما از تمامی سازمان‌ها و فدراسیون‌های جهانی ورزشی که ورزشکاران و نمایندگان روسیه و بلاروس را از مسابقات و مجامع بین‌المللی حذف کردند، بسیار قدردانی می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم تا زمانی که روسیه و بلاروس جنگ در اوکراین را متوقف نکردند، موضع خود را تغییر ندهند.

هفته گذشته IOC اعلام کرد که امکان اجازه دادن به ورزشکاران بی‌طرف روسیه و بلاروس برای شرکت در مسابقات جهانی که فعالانه از جنگ روسیه در اوکراین حمایت نمی‌کنند را بررسی خواهد کرد. توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اذعان کرد که روس‌ها می‌توانند در المپیک پاریس در وضعیت بی‌طرف شرکت کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.