شکست پرسپولیس برابر فولاد در دیداری پرحاشیه و جنجالی، پیروزی سپاهان برابر نساجی، برد پرگل استقلال برابر ملوان و فرار گل‌گهر از شکست برابر مس رفسنجان جذابیت های لیگ را چند برابر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته هفدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد که نتایج رقم خورده در این هفته رقابت را در بالای جدول داغ تر کرد و همچنان چهار تیم برای رسیدن به عنوان قهرمان با یکدیگر دوئل خواهند داشت.

در دو دیدار مهم روز پنجشنبه که تیم های سپاهان و استقلال به عنوان دو ضلع مربع مدعیان به میدان رفتند، زردپوشان اصفهانی با حداقل نتیجه نساجی را شکست دادند و خود را به نزدیکترین فاصله با پرسپولیس رساندند.

سپاهان با برد اقتصادی یک بر صفر به پرسپولیس چسبید در ورزشگاه آزادی که پس از مدتها تماشاگران را هم میزبانی کرد، استقلال در روزی که کمتر از این تیم دیده بودیم برابر ملوان بندرانزلی به برتری پرگل رسید و تا حدودی از وضعیت نابسامان روحی که آبی پوشان گرفتارش شده بودند فاصله گرفت.

استقلال با این پیروزی پرگل شرایطش را نسبت به قبل بهتر کرد و هر چند پیشرفتی در جدول نداشت اما اجازه نداد فاصله اش با پرسپولیس در صدر جدول بیشتر شود. آبی ها در پایان هفته هفدهم به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به گل گهر در رده چهارم قرار گرفتند.

استقلال با برد پرگل برابر ملوان همچنان مدعی باقی ماند در یکی از حساس ترین دیدارهای این هفته گل گهر سیرجان در ورزشگاه خانگی میزبان مس رفسنجان بود که این دیدار تا دقایق وقت های اضافه با برتری رفسنجانی ها در جریان بود اما ارسال های بلند و پرتعداد که شگرد مربیگری امیر قلعه نویی است بالاخره به فریاد او و تیمش رسید و آنها شکست را با تساوی عوض کردند تا همچنان یکی از مدعیان قهرمانی باشند.

گل گهر با گل دقیقه ۹۲ از شکست برابر مس رفسنجان گریخت اما در آخرین بازی هفته پرسپولیس که امیدوار بود با پیروزی برابر فولاد فاصله اش را با تعقیب کنندگان بیشتر کند، در دیداری پرحاشیه که با اخراج جواد نکونام سرمربی فولاد همراه بود، یک بر صفر بازی را به حریف اهوازی واگذار کرد. در این دیدار روبرتو تورس بازیکن اسپانیایی و تازه وارد فولاد با گلی تماشایی شکست سرخپوشان را رقم زد. او در کنار اشتباه داور مسابقه برای گرفتن پنالتی روی شیخ دیاباته نقش اساسی را در باخت سرخپوشان داشتند.

تورس با این ضربه تماشایی دومین شکست فصل پرسپولیس را رقم زد با این حال پرسپولیس با دو امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان همچنان در صدر جدول قرار دارد اما خطر از دست دادن این موقعیت در هفته بعدی را به شدت احساس می‌کند.

نتایج دیدارهای هفته هفدهم بیست و دومین دوره رقابتهای لیگ برتر به شرح زیر است:

* نساجی مازندران صفر - سپاهان اصفهان یک

* استقلال تهران ۴ - ملوان بندرانزلی صفر

* آلومینیوم اراک ۳ - صنعت نفت آبادان یک

* ذوب آهن اصفهان یک - تراکتور تبریز ۳

* پیکان تهران یک - مس کرمان صفر

* گل گهر سیرجان ۲ - مس رفسنجان ۲

* نفت مسجدسلیمان صفر - هوادار تهران صفر

* فولاد خوزستان یک - پرسپولیس صفر

جدول رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته هفدهم

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.