دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد، عدم صعود این تیم به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ به دلیل نداشتن یک برنامه‌ مشخص و از پیش تعیین‌شده بوده است.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد، عدم صعود این تیم به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ به دلیل نداشتن یک برنامه‌ مشخص و از پیش تعیین‌شده بوده است. رحمان احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره حذف تیم ملی از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: ما شکست اصلی را بعد از صعود به جام جهانی خوردیم، چون همیشه وقتی به جام جهانی صعود می‌کنیم دیگر تیم ملی رها می‌شود و تازه یک ماه مانده به شروع مسابقات یادمان می‌آید که قرار است به جام جهانی برویم. ما مثل دوره‌های گذشته بعد از صعود به جام جهانی به هیچ عنوان برنامه‌ریزی خوبی نداشتیم و همین موضوع باعث شد حذف شویم. متأسفانه برخی هم بعد از باخت تیم ملی خوشحال شدند و این موضوع واقعاً برای من ناراحت‌کننده است که ما در این فوتبال چه کار کردیم که حالا برخی از باخت تیم ملی خوشحال می‌شوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اشتباه بزرگ‌تر این بود که ما کی‌روش را انتخاب کردیم. او یک مربی بادانش و حرفه‌ای است، ولی با تفکرات بسیار محافظه‌کارانه مربیگری می‌کند. ما در شرایطی وارد جام جهانی شدیم که کی‌روش ترکیب اصلی خودش را نشناخته بود و حتی در بازی دوستانه با تونس بیش از ۲۰ بازیکن برای تیم ملی به میدان رفتند. این شرایط اصلاً برای تیم ملی خوب نبود و کی‌روش بعد از باخت انگلیس هم در نهایت همه چیز را گردن تماشاگران انداخت.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین یادآور شد: متأسفانه ما انتخاب‌های خوبی انجام نمی‌دهیم و می‌بینید که در فدراسیون فوتبال هم چه ضعف‌هایی وجود دارد. به‌هیچ عنوان در فوتبال ایران نمی‌توان از آینده حرف‌ زد، چون برنامه‌ای نداریم که بخواهیم در مورد تیم ملی صحبت کنیم.

احمدی همچنین راجع به احتمال ماندن کارلوس کی‌روش در تیم ملی گفت: هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد و نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد، ولی دیگر نمی‌توان با تفکرات سال ۲۰۱۴ نتیجه گرفت. ما کی‌روش را آوردیم که از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم، ولی این اتفاق رخ نداد و فکر می‌کنم تغییر کادر فنی تصمیم درستی نبود.

وی در خاتمه تصریح کرد: اگر هم مربی را عوض کردیم هیچ ایرادی نداشت که با مربی ایرانی به جام جهانی می‌رفتیم تا مربیان خودمان هم بتوانند تجربیات بیشتری به دست بیاورند، مربیانی که شجاع بودند. الان اگر بخواهیم دنبال یک مربی خارجی دیگر هم برویم دوباره با مشکلاتی تکراری روبه‌رو می‌شویم، چون ما در فوتبال با ضعف کمبود امکانات، عدم برنامه‌ریزی و نداشتن انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ مواجه هستیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.