جام جهانی قطر - سایت معتبر فرانسوی به تمجید از ستاره تیم ملی ایران پرداخت و او را ارزشمندترین دارایی یوزهای ایرانی در این مسابقات دانست.

جام جهانی قطر - سایت معتبر فرانسوی به تمجید از ستاره تیم ملی ایران پرداخت و او را ارزشمندترین دارایی یوزهای ایرانی در این مسابقات دانست. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت «اکیپ» فرانسه در آستانه دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مهدی طارمی را دارایی شماره یک خط حمله ایران دانست و نوشت: «طارمی ترجیح داد به‌جای صحبت درباره اتفاقات ایران، تمرکز خودش را روی مستطیل سبز بگذارد که این مسئله، خودش را به بهترین شکل نشان داده است. خودش از صحبت در این باره فرار نکرد و گفت بازیکنان ایران به قطر آمده‌اند تا فوتبال بازی کنند.

طارمی از آغاز مسابقات، تعیین‌کننده‌ترین بازیکن ایران بود. وی در شکست ۶ بر ۲ تیمش برابر انگلیس، دو بار موفق به گلزنی شد و برابر ولز هم یک پاس گل به رامین رضاییان داد. او در این مسابقه در اخراج وین هنسی دروازه‌بان ولز نیز تأثیر خودش را گذاشت. طارمی می‌تواند بار دیگر مقابل آمریکا بدرخشد و سبب صعود ایران به مرحله حذفی جام جهانی برای اولین مرتبه در تاریخ شود.

عملکرد مهدی در جام جهانی در کنار نمایش او در پورتو قرار می‌گیرد. مهاجم سابق پرسپولیس که توسط اسطوره فوتبال ایران یعنی علی دایی به فوتبال معرفی شد، در ۱۹ مسابقه لیگ برتر پرتغال ۱۳ بار دروازه رقبا را گشوده و پنج گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند. این مهاجم بلندقد همچنین یک پاسور فوق‌العاده است که هشت پاس گل به هم‌تیمی‌های خود داده است. تعجب‌برانگیز نیست که سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو، او را باهوش‌تر از حد میانگین توصیف کرد.

دامین فورتادو بازیکن متولد فرانسه که در فصل ۲۰-۲۰۱۹ هم‌تیمی مهدی طارمی در تیم ریوآوه بود، راجع به مهاجم تیم ملی ایران گفت: او خیلی سریع نیست،‌ اما هنگام دویدن سریع‌تر از سایر بازیکنان می‌شود. او خیلی خوب در زمین جای می‌گیرد و عملکرد خوبی در دریافت و کنترل توپ دارد. کریم بنزما مهاجمی است که باعث پیروزی تیمش می‌شود. طارمی نیز در مقیاس خودش همین شرایط را دارد. او بازیکنی متواضع و بااستعداد است و برای خنده به اروپا نیامده است.

همین شرایط برای سفر طارمی به قطر هم وجود دارد؛ جایی که او دوست دارد در آن بدرخشد».

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.