تیم فوتبال استقلال در هفته نهم رقابتهای لیگ برتر توانست به پیروزی با ارزشی در فولاد شهر دست یابد تا همراه با پرسپولیس تنها تیم های ۱۸۹ امتیازی مسابقات باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ریکاردو ساپینتو در حالی تیمش را در هفته نهم رقابتهای لیگ برتر مقابل ذوب آهن آرایش کرد که مثل هفته گذشته و هفته‌های اخیر از صالح حردانی در ترکیب اصلی استفاده نکرد و ترجیح داد کوین یامگا در سمت راست خط دفاعی تیمش قرار گیرد. آبی پوشان در نیمه اول دیدار مقابل ذوب آهن بازی زیبایی انجام ندادند تا ۴۵ دقیقه کسل کننده اول این بازی بدون رد و بدل شدن گل به پایان برسد.

ساپینتو که به شدت به پیروزی این دیدار نیاز داشت، آبی پوشان را با ۳ تعویض هجومی از ابتدای نیمه دوم راهی میدان کرد که یکی از این تعویض‌ها، حضور صالح حردانی به جای رضا میرزایی بود تا این مدافع سرعتی به جای اصلی خود در سمت راست خط دفاعی رفته و کوین یامگا با رهایی از وظایف دفاعی، به جای میرزایی نقش وینگر را بازی کند.

این تغییر بعلاوه اضافه شدن مهدی قایدی در خط حمله و جابجایی سلمانی با جلالی که قابلیت‌های تهاجمی بیشتری دارد، از استقلال چهره‌ای هجومی‌تر در نیمه دوم ساخت تا سرانجام فشارهای این تیم منجر به اشتباه مدافعان ذوب آهن در واپسین لحظات بازی شود و آبی پوشان به تک گل پیروزی بخش خود که حاصل همین اشتباهات بود دست یابند.

بعد از اضافه شدن صالح حردانی به خط دفاعی استقلال، این بازیکن علاوه بر انجام وظایف دفاعی توانست سمت راست استقلال را در حمله هم راه بی اندازد و از آن مهم‌تر اینکه کوین یامگا هم با نزدیک شدن به دروازه ذوب آهن توانست زهر خط حمله آبی‌ها را بیشتر نماید.

شکل‌گیری زوج موثر حردانی - یامگا در سمت راست زمین در همان ۴۵ دقیقه دوم ممکن است ساپینتو را مجاب سازد تا در بازی‌های آینده از ابتدا همین ترکیب را مورد استفاده قرار داده و حردانی بار دیگر به ترکیب ثابت این تیم بازگردد.

استقلال که در هفته نهم به پیروزی با ارزشی خارج از خانه دست یافت و ۱۸ امتیازی شد، در هفته دهم میزبان آلومینیوم اراک است که این بازی در روز جمعه ۲۹ مهر ماه و از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.