سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال عراق گفت در تیم‌هایی مانند عراق باید جزئیات کوچک را هم به بازیکنان گوشزد کرد.

سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال عراق گفت در تیم‌هایی مانند عراق باید جزئیات کوچک را هم به بازیکنان گوشزد کرد. محمد ناظم‌الشریعه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد تیم ملی عراق در جام ملت‌های فوتسال آسیا اظهار داشت: فوتسال آسیا روز به روز پیشرفت می‌کند، اما تیم‌ها مانند دوره قبل نبودند و شرایط دوره‌هایی که انتخابی جام جهانی محسوب می‌شود، متفاوت است. ویتنام کادر فنی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۶ را آورده بود و تاجیکستان هم از مربی اسپانیایی استفاده کرد. سرمربی سابق بارسلونا نیز هدایت عربستان را برعهده داشت و کسی مانند کاکائو سرمربی کویت بود.

از خودم نه، اما از عراق راضی هستم وی با بیان اینکه هدفی را برای این دوره از جام ملت‌های آسیا ترسیم نکرده بود، تصریح کرد: می‌خواهیم در دوره بعدی جام ملت‌های آسیا به جام جهانی صعود کنیم. تیم ما نسبت به سال‌های گذشته شرایط بهتری دارد و منظم‌تر و هدفمندتر شده است. پیش از شروع مسابقات توانستیم تیم ملی ازبکستان را در این کشور شکست بدهیم و دو بار لبنان را ببریم. همین باعث شد توقعات از ما بالا برود، اما در جام ملت‌های آسیا بد بازی نکردیم. از خودم نه، اما از عملکرد تیم عراق راضی هستم.

بازیکنان عراق بی‌تجربه بودند سرمربی تیم ملی عراق با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در جام ملت‌های آسیا به تسنیم گفت: تایلند یکی از قطب‌های فوتسال آسیاست و با نتیجه ۲ بر یک از این تیم جلو بودیم، اما ۳ بر ۲ باختیم. بازیکنان ما بی‌تجربه بودند و پس از اینکه جلو افتادند، راضی شدند. ما برد خوبی مقابل عمان به دست آوردیم. کویت هم چهار سال است هزینه می‌کند و مربی بزرگی چون کاکائو را در اختیار دارد. پنج هزار نفر در سالن از این تیم حمایت می‌کردند، اما ما مقابل این تیم نمایش خوبی داشتیم.

برنامه آماده‌سازی ما ۳ بار به‌خاطر اتفاقات سیاسی عراق تغییر کرد ناظم‌الشریعه در مورد برنامه تیم ملی فوتسال عراق، پیش از شرکت در جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: برنامه آماده‌سازی ما سه بار به‌خاطر اتفاقات سیاسی عراق تغییر کرد. قرار بود اردویی تدارکاتی در اسپانیا داشته باشیم و در تورنمنت کرواسی شرکت کنیم که اردوی اول لغو شد و در تورنمنت یادشده نکردیم. ما مقابل ازبکستان نتایج مثبتی گرفتیم و شخصیت تیم بالا آمد.

در تیم‌هایی مانند عراق، باید مسائل جزئی را هم برای بازیکنان جا بیندازید وی با بیان اینکه چیزی از ارزش‌های عراق کم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در این شرایط به جوانان فشار می‌آید و بازیکنان جوان به تجربه نیاز دارند. همکاران ما خیلی تلاش کردند و شرایط مطلوبی برقرار بود. از لحاظ نظم و مسائل شخصیتی دچار ضعف هستیم و در چنین تیم‌هایی، باید مسائل جزئی را هم برای بازیکنان جا بیندازید. تفکراتی متفاوت و مشکلاتی در نظم اردویی داریم که شاید برای عراقی‌ها مهم نباشد، اما مسائل مهمی محسوب می‌شوند.

تیم ملی ایران همیشه قدرتمند است سرمربی تیم ملی فوتسال عراق درباره شرایط شاگردان وحید شمسایی در راه قهرمانی جام ملت‌های آسیا بیان کرد: تیم ملی ایران همیشه قدرتمند است. با این حال فوتسال آسیا هم پیشرفت کرده است و همه تیم‌ها به سطح خوبی رسیده‌اند. من همیشه به این موضوع اشاره می‌کردم، اما برخی فکر می‌کردند این حرف من به‌خاطر این است که سرمربی تیم ملی هستم. من دنبال توجیه کار خودم نبودم. بازی در جام ملت‌های آسیا مشکل است، اما ایران شرایط متفاوتی دارد.

مطالبات ما پرداخت شد ناظم‌الشریعه در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق معوقه خود را از فدراسیون فوتبال دریافت کرده است یا خیر، اظهار داشت: فدراسیون در زمان سرپرستی میرشاد ماجدی، مطالبات من و دستیارانم را پرداخت کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.