یک رسانه انگلیسی از پنج ستاره تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی پیش رو رونمایی کرد.

یک رسانه انگلیسی از پنج ستاره تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی پیش رو رونمایی کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در فاصله کمتر از دو ماه مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، سایت «دیلی‌میل» انگلیس در گزارشی نوشت: در حالی که تیم ملی انگلیس به لحاظ عملکردی در تقلاست، ایران (رقیب سه‌شیر در گروه B جام جهانی قطر) در بازی دوستانه مقابل اروگوئه تأثیرگذار بود. این رسانه انگلیسی با تأکید بر اینکه کارلوس کی‌روش دستیار سابق سرالکس فرگوسن با بازگشتش، تیم ملی را گالوانیزه کرده است، به معرفی پنج ستاره تیم ملی در بیست‌ودومین دوره جام جهانی پرداخته که هواداران انگلیس باید بازی آنها را زیرنظر بگیرند.

مهدی طارمی بزرگ‌ترین تهدید ایران و برجسته‌ترین بازیکن آنها! شماره «۹» تیم ملی به طور مداوم در سه فصل گذشته در پورتو گلزنی کرده و پاس گل داده است و اگر چه او بیشتر به خاطر گل برگردانش مقابل چلسی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا شناخته شده است، همچنین پیش از اینکه لوئیز دیاز فصل گذشته پورتو را به مقصد لیورپول ترک کند، باعث شد تا این بازیکن کلمبیایی بهترین بازی‌هایش را در این تیم پرتغالی ارائه کند. طارمی در آن مشارکت مؤثر پاس‌ گل‌های زیادی برای او ساخت. این بازیکن ۳۰ ساله احتمالاً در سمت راست خط حمله سه نفره تیم ملی ایران در دوحه کنار سردار آزمون بازی خواهد کرد.

سامان قدوس مهاجم برنتفورد در خط حمله ایران در بازی دوستانه مقابل اروگوئه یک خطر واقعی بود. او حرکتی را آغاز کرد که گل ایران را به ارمغان آورد و در جریان یک و دو کردن با مهدی ترابی پاسی به او داد که ترابی باید آن توپ را گل می‌کرد. زمان کم بازی در برنتفورد، جایی که این بازیکن ۲۹ ساله این فصل نیمکت‌نشین بوده است، می‌تواند به این معنی باشد که کی‌روش از او در ترکیب اصلی استفاده نخواهد کرد، اما پست موردعلاقه وی بازی درست پشت سر مهاجم نوک ایران یعنی سردار آزمون است.

سعید عزت‌اللهی هافبک بلند قد و ظریفی که با سری بالا بازی می‌کند و با در اختیار داشتن توپ، نقش پخش کردن توپ را در میانه میدان دارد. عزت‌اللهی هرگز به وعده اولیه خود عمل نکرد و پس از یک فصل حضور در اتلتیکومادرید به‌عنوان یک بازیکن جوان، مجبور شد خود را با مجموعه‌ای از حضور قرضی در تیم‌های مختلف وفق دهد، از جمله یک دوره کوتاه مدت در ریدینگ که به دلیل مصدومیت حضورش در این تیم کمرنگ شد. او تمایل زیادی به انتقال سریع توپ ندارد، اما این جوان ۲۵ ساله چشم‌نواز می‌تواند حضوری مؤثر در ترکیب ایران داشته باشد.

علیرضا بیرانوند قرار است بین دو دروازه‌بان تیم ملی یعنی بیرانوند و پیام نیازمند برای قرار گرفتن درون دروازه ایران در جام جهانی قطر رقابت شود، اما در مورد بیرانوند باید گفت که انگلیس و ولز مقابل یک دروازه‌بان بسیار خوب قرار خواهند گرفت، کسی که پنالتی کریستیانو رونالدو را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مهار کرد. این دروازه‌بان ۳۰ ساله و یک متر و ۹۶ سانتیمتری در بازی دوستانه مقابل اروگوئه چندین مهار توپ خوب انجام داد. او همچنین مجهز به پرتاب دست بلند است و رکورد جهانی گینس را برای پرتاب توپ به فاصله ۶۷ یاردی (۶۱ متری) در بازی مقابل کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ دارد.

محمدحسین کنعانی‌زادگان مردی که هرگز به لیگ‌های بزرگ راه نیافته، اما او بازیکنی است که به طور بالقوه می‌تواند گرت ساوت‌گیت (سرمربی انگلیس) و راب پیج (سرمربی ولز) را به‌عنوان ستون دفاعی ایران ناامید کند. می‌توان گفت کنعانی‌زادگان باکیفیت‌ترین مدافع تیم ملی ایران است که نیروی خستگی‌ناپذیر و جنگنده آنهاست، آنها که قاطعانه از غلت زدن خودداری می‌کنند. کنعانی‌زادگان ۲۸ ساله‌ که برای یک تیم قطری بازی می‌کند، بیشتر مظهر این موضوع در بازی مقابل اروگوئه بود و به معنای واقعی کلمه با لوئیس سوارس روبه‌رو شد. او همچنین در یک حرکت لحظه آخریِ عالی داروین نونیز لیورپولی را از رسیدن به گل ناکام گذاشت.

به گزارش تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا همگروه است و در اولین بازی خود در تاریخ ۳۰ آبان به مصاف سه‌شیر خواهد رفت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )