در حالی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران اعلام کرده بود بازی دوستانه با روسیه قطعی نیست، سرمربی روسیه می‌گوید این مسابقه به احتمال ۹۹.۹ درصد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال روسیه با تصمیم یوفا از حضور در مسابقات قهرمانی اروپا محروم شد و این موضوع واکنش «والری کارپین» سرمربی تیم ملی روسیه را در پی داشت.

کارپین در تازه‌ترین گفتگوی خود، تاکید کرد که برنامه بازی‌های دوستانه روسیه سر جای خود قرار دارد و احتمال ۹۹.۹ درصد مسابقه با ایران اواخر آبان در دوحه یا تهران برگزار می‌شود.

وی همچنین از حضور تیم ملی فوتبال روسیه در کنفدراسیون آسیا و جدایی از یوفا استقبال نکرد و گفت که الان زمان این کار نیست:

سئوال و جواب یکی از رسانه‌های روسیه با والری کارپین در ادامه می‌آید:

* آیا تصمیم یوفا برای حذف ما از مسابقات قهرمانی اروپا چیزی را برای شما تغییر داد؟

- هیچ چیز. ما باید آماده باشیم، حتی اگر به زودی برنگردیم.

* چطور متوجه این خبر شدید؟

- ۵۰ تماس با من گرفته شد. سراغ اینترنت رفتم و متوجه شدم.

* ناراحت نیستید؟

- توقع دیگری داشتی؟ من هم امیدوار بودم که ما را برگردانند. اما چرا خودتان را گول می زنید؟ تعلیق ادامه دارد، هیچ شگفتی نیست.

* روسیه در یورو ۲۰۲۴ حضور نخواهد داشت. این چه مفهومی دارد؟ بازیکنان چگونه با از دست دادن دو تورنمنت کنار می آیند؟

- مثل بقیه. هیچکس نمرده، زندگی همینطور است. در مورد المپیکی‌ها چطور؟ تیم ملی برای بازی‌های دوستانه جمع می‌شود، آنها برای حفظ انگیزه لازم هستند. این برای بازیکنان کافی است.

* بازی با ایران برگزار می‌شود؟

- به احتمال ۹۹.۹ درصد بازی برگزار می‌شود - ۱۵ یا ۱۶ نوامبر (۲۴ یا ۲۵ آبان) در دوحه یا تهران. شاید به همین دلیل مسابقات لیگ را جا به جا کنیم.

* تعلیق ما به مدت دو سال ادامه خواهد داشت؟

- نه برای دو سال. تا اطلاع ثانوی. برای مثال، این تصمیم ممکن است در ژانویه اتفاق بیفتد.

* با رفتن به آسیا موافقید؟

- در ۶ ماه آینده نه ولی سه سال بعد، شاید. الان حاضر نیستم به این سوال پاسخ دهم. من احساس نمی‌کنم که این وضعیت تا پنج سال طول بکشد؛ امیدوارم در یک سال رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود اعلام سرمربی روسیه، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرده بود بازی با روسیه قطعی نیست و برگزاری این بازی در آن زمان نیاز به بررسی بیشتری دارد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )