ادموند نازاریان که در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا نیز نظر همه را سمت خود جلب کرده بود، امسال به اولین فینال جهانی بزرگسالانش هم رسید.

ادموند نازاریان که در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا نیز نظر همه را سمت خود جلب کرده بود، امسال به اولین فینال جهانی بزرگسالانش هم رسید. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از آغاز مبارزه‌های رده‎بندی و فینال چهار وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان، مبارزه نیمه نهایی دو وزن ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم برگزار شد.

در یکی از دو مبارزه نیمه نهایی وزن ۶۰ کیلوگرم، اتفاق جالبی رقم خورد و ادموند نازاریان موفق شد فومیتای ژاپنی را ۵-۵ شکست داده و حریف شارشنبیکوی قزقیزستانی شود.

ادموند ۲۰ ساله بعد از آنکه در جام نیکولای پتروف سال ۲۰۲۲ مغلوب سعید اسماعیلی فرنگی‌کار جوان ایران شد، فروردین ماه امسال نماینده تیم ملی بلغارستان در مسابقات قهرمانی اروپا هم بود و زمانی که به فینال وزن ۶۰ کیلوگرم رسید، پیج اتحادیه جهانی نوشت: «همچون پدر، همچون پسر».

ادموند که در بلگراد به اولین فینال جهانی بزرگسالانش رسیده، فرزند آرمن نازاریان قهرمان ارمنی - بلغاری است که عناوین زیادی در کارنامه دارد.

نازاریان سبک وزن ارمنی‌الاصل که برای هر دو کشور ارمنستان و بلغارستان مدال‌های زیادی به دست آورده، جدای از مدال‌های رنگارنگی که در قهرمانی جهان از آن خود کرد، دو طلا و یک برنز المپیک را در کارنامه دارد.

او هم با ارمنستان و هم با بلغارستان به طلای المپیک رسیده است، اما بیشتر افتخاراتش با تیم ملی بلغارستان به دست آمده و با دوبنده تیم ملی این کشور با دنیای قهرمانی خداحافظی کرده است.

پسر آرمن نازاریان بزرگ فردا شب برای رسیدن به اولین مدال طلای جهانش باید با کشتی‌گیر قرقیزستانی کشتی بگیرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۲ )