داور بین المللی فوتبال ایران با اشاره به نیاز فوتبال باشگاه‌های کشور به استفاده از کمک داور ویدئویی گفت: با تفکرات فعلی VAR هم مشکلی را حل نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال کشور در حاشیه مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی گفت: خوشحالم جز کشورهایی هستیم که میزبان این موضوع شده است و می‌تواند از این فرصت استفاده کند. امیدوارم این دوره جام جهانی با موفقیت طی شود تا بتوانیم به راحتی به دور بعد صعود کنیم. هدف ما قضاوت در فینال جام جهانی قطر است.

داور بین المللی فوتبال ایران درباره حضورش به عنوان یکی از داوران منطبق بر سیستم VAR ادامه داد: من به همراه کمک‌هایم تنها داوران ایرانی هستیم که دوره مربوط به استفاده از کمک داور ویدئویی را پشت سر گذاشتیم.

وی در مورد حضورش در رقابت‌های لیگ برتر، تصریح کرد: هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا در ادامه رقابت‌های لیگ برتر حاضر شویم و فعالیت خود را ادامه دهیم.

فغانی در مورد نیاز لیگ برتر به VAR تأکید کرد: VAR اگر با تفکر فعلی بیاید چیزی تغییر نخواهد کرد. وقتی تفکرات و ساختار عوض نشود قطعاً مشکلات در لیگ باقی خواهد بود و اگر برخی رفتار و افکار اصلاح نشود، این روند و اعتراضات به داوری ادامه خواهد داشت.

وی در مورد عملکرد داوران جوان گفت: همان طور که تیم‌ها جوان گرایی می‌کنند، جامعه داوری نیز چند جوان را به خود اضافه کرده است. آنها هم مثل داوران پیشکسوت اشتباه می‌کنند اما نکته اینجاست که مربیان با داوران جوان برخورد متفاوتی دارند. باید به این داوران فرصت داد تا بتوانند خود را بروز دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.