معاون حقوقی باشگاه استقلال تأکید کرد که در هیچ کجای قانون گفته نشده است که حق پخش و محتوا باید رایگان باشد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال تأکید کرد که در هیچ کجای قانون گفته نشده است که حق پخش و محتوا باید رایگان باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرشید سمیعی در خصوص عدم پخش تبلیغات محیطی در دیدار استقلال و سپاهان گفت: در اصل ۱۷۵ قانون اساسی یا دیگر قوانین می‌بینیم که فقط پخش، انحصاری به صدا و سیما واگذار شده و هیچ جای قانون گفته نشده که باید این پخش و محتوا باید مجانی باشد. پخش در اختیار صدا و سیما است، اما هیچ کجا گفته نشده که آن مجانی است. این حقوق باشگاه است و هر کسی از این محتوا می‌خواهد برخوردار شود، باید هزینه آن را پرداخت کند.

وی افزود: باتوجه به اینکه آیتم‌های الزام‌آور و نظارتی AFC در حال گسترش است و ما تازه در آیتم‌های A هستیم که باشگاه‌هایمان حذف می‌شوند و اگر آیتم‌های B و C اجرا شود، یکی از آیتم‌های اصلی حق پخش خواهد بود. چه بخواهیم و نخواهیم خیلی از الزامات را قبلاً رعایت نکردیم و امروز به مشکل خوردیم. در نهایت در آینده در حق پخش به مشکل خواهیم خورد. باید فرم‌ها را پر کنیم و بگوییم چه قراردادی بستیم و قراردادها را ارائه کنیم. به هر حال به آنجا خواهیم رسید و بهتر است تا قبل از اینکه به آنجا برسیم خودمان فکری کنیم.

معاون حقوقی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: مشکل امروز حق پخش زنده نبود و ما طبق مصوبات گذشته ادعایی روی آن نداشتیم و بحث، محتوا بود. چه کسی می‌گوید بیایند فوتبال و از گل‌های استقلال ساعت‌ها برنامه ساخته شود و میلیاردها درآمد تبلیغاتی ایجاد شود، اما استقلال از تولید خودش و چیزی که متعلق به خودش است ریالی برخوردار نشود. بهترین پیشنهادات را دادیم، اما متاسفانه استقبال نشد. اگر می‌خواهیم فوتبال‌مان پیشرفت کند باید این کار را بکنیم.

سمیعی در خصوص ادعای صدا و سیما مبنی بر پرداخت حق پخش گفت: این کاری را که می‌گویند در صدا و سیما مصوب شد، ربطی به محتوا و پخش ندارد و قسمتی از حق تبلیغات است که برای کل ورزش ایران و فدراسیون‌های آماتوری است. فوتبال یک ورزش حرفه‌ای و فدراسیون حرفه‌ای است و از عموم شرکت‌های عمومی غیر دولتی خارج شده و دیگر جز آن دسته فدراسیون‌ها نیست. به همین دلیل است که همه فدراسیون‌ها زیر نظر وزارت ورزش و جوانان اداره می‌شوند، اما فوتبال مستقل است و حتی وزیر ورزش و جوانان حق دخالت در فوتبال را ندارد. یا باید مشکل را حل کنیم یا در نهایت مانند خیلی الزامات دیگر گرفتار خواهیم شد.

وی در خصوص برگزاری بازی بدون حضور تماشاگران گفت: یکی از دلایلی که باعث شد بازی بدون تماشاگر برگزار شود، پیگیری دیر هنگام بود. از فصل گذشته الزامات AFC و فیفا را می‌دانستیم، اما کسی پیگیری نکرد و رها کردند تا استقلال بدون تماشاگران بازی کند. چرا زودتر پیگیری نشد و جلسه را برای شنبه و یکشنبه گذاشتند؟ نمی‌شد جلسه زودتر برگزار شود؟ وقتی مسئولان آماده همکاری هستند و وقتی به این راحتی جلسه می‌گذارند و به دنبال راهکار هستند و نشان دادند معضلات بزرگتر از این را به راحتی حل می‌کنند، چرا مسئولان فوتبال پیگیری نمی‌کنند. این الزامات مشخص بود و باید به نحوی رضایت AFC و فیفا را برآورده کنیم، اما چرا زودتر پیگیری نکردیم تا استقلال چنین ضربه‌ای بخورد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.