بازیکن پیشین پرسپولیس می‌گوید که با حضور مهاجم خارجی در این تیم کیفیت بازیکنان کنونی سرخپوشان بالاتر خواهد رفت.

بازیکن پیشین پرسپولیس می‌گوید که با حضور مهاجم خارجی در این تیم کیفیت بازیکنان کنونی سرخپوشان بالاتر خواهد رفت. رضا جباری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره ارزیابی‌اش از شرایط پرسپولیس در آستانه شروع مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: به طور کلی شناختی از تیم‌ها نداریم و فقط از پرسپولیس شناختی نسبی وجود دارد. این تیم اسکلت‌بندی قبل خودش را حفظ کرده و در کنار آن یکسری بازیکنان جدید اضافه شدند که هم به لحاظ فوتبالی و هم سابقه و شخصیت، کارنامه خوبی دارند.

وی درباره طول کشیدن بیش از اندازه جذب مهاجم خارجی در این تیم و اینکه در فاصله یک روز مانده به بازی اول تیم، از مهاجم خارجی رونمایی شد گفت: چون چیزی نمی‌دانیم هر چه بگوییم حدس و گمان است. همه تیم‌ها بازیکن خارجی‌ می‌گیرند؛ مگر برای بقیه تیم‌ها دلال نیست؟! چرا توافقات آنها را بهم نمی‌زنند، من این را نمی‌توانم بپذیرم. نمی‌توانم قاطعانه بگویم ولی یک چیزی وجود دارد که ما و هواداران از آن بی‌اطلاعیم.

بازیکن پیشین پرسپولیس تصریح کرد: وقتی می‌گوییم مهاجم خارجی می‌خواهیم، دلیل بر این نیست که مهاجم خوب نداریم، اتفاقاً مهاجمان خوبی هم داریم، ولی نیاز به مهاجم خارجی هم دیده می‌شود. اگر مهاجمان ما بازی کنند باز هم روی نیمکت نیاز به مهاجم داریم. اگر بازیکن خوب بیاید کیفیت پاکدل و عبدی هم بالا می‌رود، چون باید با مهاجم خوب رقابت کنند. من به عبدی و فوتبالش خیلی علاقه دارم ولی این حرف به خاطر این است که به تیم‌مان کمک کنیم. اگر عبدی مصدوم شد چه کار باید کنیم؟

جباری در خصوص حضور مربیان خارجی جدید مانند ساپینتو، مورایس و بردیف در لیگ برتر نیز عنوان کرد: یک دسته مربیان ایرانی که بیرون از گود هستند می‌گویند مربی خارجی به درد نمی‌خورد، اما من به این چیزها کاری ندارم و از مربی خارجی استقبال می‌کنم. اگر مربی خارجی به کیفیت و پیشرفت فوتبال ما کمک کند چه اشکالی دارد آنها را بیاوریم؛ البته به شرط اینکه مربیان خارجی بدانند چطور در ایران کار کنند، یا اینکه آیا همت درونی برای کار در ایران را دارند و یا فقط مسئله‌شان درآمدزایی است. مربی‌ای بیاوریم که واقعاً کیفیت داشته باشند. شناختی از مربیانی که نام بردید ندارم. در فوتبال روز دنیا که بخشی از آن بیزینس است تا چیزی را نبینم باور نمی‌کنم.

وی در مورد مدعیان احتمالی فصل بیست‌و‌دوم لیگ برتر گفت: قبلاً از سپاهان، استقلال و پرسپولیس به‌عنوان مدعیان نام برده بودم ولی الان فولاد را هم می‌توانیم به این جمع اضافه کنیم. این یک پیش‌بینی است و ممکن است در جریان لیگ تیم‌های دیگر هم مدعی شوند.

بازیکن پیشین پرسپولیس یادآور شد: یک پیشنهاد برای فوتبال ایران دارم، چه اشکالی دارد ما مدیر خوب هم وارد کنیم؟ ما که بازیکن و مربی خارجی می‌آوریم، چه اشکالی دارد مدیر هم بیاوریم؟ الان مگر مربی خوب در کشورمان نداریم، ولی از خارج هم می‌آوریم؛ مدیر هم به همین شکل. اگر مدیر خوب بیاوریم خیلی مثمرثمرتر از آوردن مربی و بازیکن خارجی است. این یک پیشنهاد است و دوست دارم کارشناسان روی این موضوع فکر کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.