لالیگا مدارک و مستندات مالی بارسلونا برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید و نیز دو بازیکن تمدیدی این باشگاه را قبول نکرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بارسلونا یکی از فعال‌ترین باشگاه‌های اروپایی در نقل و انتقالات تابستانی بوده و توانسته پنج بازیکن جدید جذب کند. بیش از ۱۵۰ میلیون یورو برای خریدهای جدید هزینه شده و بارسا خوشبین است بتواند حداقل دو بازیکن دیگر را نیز به‌خدمت بگیرد. یکی از مشکلات بارسلونا اما به ثبت قرارداد این بازیکنان بر می‌گردد. گویا فعال شدن اهرم اقتصادی سوم بارسلونا نیز کمکی به این موضوع نکرده و لالیگا به باشگاه کاتالان هشدار داده که هنوز قادر به ثبت همه خریدهای جدید نیست.

طبق ادعای رادیو کاتالونیا، خوان لاپورتا، رئیس بارسا، ممکن است به‌زودی اهرم اقتصادی چهارم را نیز فعال کند. بارسا پیش از این ۲۵ درصد از حق پخش بازی‌ها و ۲۴.۵ درصد از بارسا استودیو را فروخته و این احتمال بالاست که ۲۵ درصد دیگر از بارسا استودیو نیز واگذار شود.

بارسلونا خوشبین بود که با فعال شدن اهرم مالی سوم، بتواند خریدهای جدید خود را ثبت کند اما لالیگا حاضر به ثبت خریدهای جدید و نیز دو بازیکن تمدیدی بارسا(عثمان دمبله و سرجی روبرتو) نشد. دلیل اصلی مخالفت لالیگا چه بود؟

بارسا پس از فروش ۲۵ درصد از حق پخش بازی های خود به "سیکس استریت"، اعلام کرد که ۶۶۷ میلیون یورو درآمدزایی کرده اما این شرکت در بیانیه ای جداگانه تاکید کرد که تنها ۵۱۷ میلیون یورو به بارسلونا پرداخت کرده است. خوان لاپورتا در مصاحبه اخیر خود با نیویورک تایمز بار دیگر به سود ۶۶۷ میلیون یورویی از فروش حق پخش بازی بارسا اشاره کرد اما رقم واقعی دریافتی بارسلونا ۵۱۷ میلیون یورو است. طبق ادعای مارکا، بارسلونا با محاسبه تورم، سود خود از این معامله را ۶۶۷ میلیون یورو اعلام کرده و امیدوار بود لالیگا نیز با آن موافقت کند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد. قرارداد بارسلونا با سیکس استریت، ۲۵ ساله است و باشگاه کاتالان معتقد است که با احتساب تورم تا سال ۲۰۴۷، مبلغ پرداختی این شرکت در واقع ۶۶۷ میلیون یورو بوده است. اکنون بارسا باید این اختلاف ۱۵۰ میلیون یورویی را با فروش بخشی دیگر از بارسا استودیو جبران کند. بارسا همچنین می تواند با فروش بازیکنان و نیز کاهش بخشی دیگر از دستمزدها، در نهایت لالیگا را به ثبت خریدهای جدید متقاعد کند.

بیشتر بخوانید:

گاف باورنکردنی صداوسیما؛ بازیکنان استقلال را نشناختند!/عکس علی دایی: در جوانی استقلالی بودم و الکی نمی‌گویم پرسپولیسی هستم! واکنش خاص مارتین فورد به تحقیر هالک ایرانی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.