جلسات مدیر برنامه‌های چند بازیکن خاص لیگ برتری با ادمین‌های کانال‌های پر طرفدار باشگاه‌ها در فضای مجازی نقش ویژه‌ای در افزایش مبلغ برخی قراردادها داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از هفته آینده آغاز می‌شود که رقابت بین تیم‌های مدعی برای جذب بازیکنان اسم و رسم دار باعث رقم خوردن رخدادهای منحصر به فردی شد.

تغییرات داغ!

علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی در حالی به پرسپولیس بازگشتند که استقلال به عنوان قهرمان فصل گذشته با جدایی فرهاد مجیدی و حضور «ریکاردو ساپینتو» سعی کرد استخوان بندی خود را حفظ کند.

سپاهان اصفهان نیز غربالگری فنی را با جدایی محرم نویدکیا آغاز کرد. «ژوزه مورایس» پس از پذیرش هدایت زردپوشان با لیست بازیکنان طراز اول داخلی و خارجی به اردوی ترکیه رفت تا تیمش را در آنجا آماده کند.

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور تبریز نیز بار دیگر با خریدهای فراوان خود نظیر رضا اسدی، صفا هادی، آریا برزگر، رضا یزدان دوست، ریکاردو آلوز، میلاد کر، پوریا آریاکیا نشان داد می‌خواهد با «قربان بردیف» مربی مطرح فوتبال باشگاهی روسیه که راضی شد با چمدان پر از دلار به تبریز برود به عنوان یک مدعی قد علم کند.

بی خیال شفاف سازی!

نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر فوتبال ایران در حالی رقم خورد که استقلال و پرسپولیس با حضور در تالار بورس برای خرید و فروش سهام خود باید شفاف‌ترین قراردادها را منعقد می‌کردند اما آنها همچون گذشته پول‌هایی را به عنوان هدیه «هوادار متمول» جابجا کردند که در نوع خود عجیب بود.

باشگاه‌های صنعتی نیز ریخت و پاش مالی همیشگی خود را حفظ کردند تا تیمی همچون سپاهان با وجود عدم موفقیت در دو سال اخیر با مدیریت محمدرضا ساکت همچنان بودجه سنگین برای جذب بازیکن در اختیار داشته باشد. فولاد خوزستان، مس رفسنجان، مس کرمان نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

باشگاه‌های خصوصی تراکتور و نساجی نیز با توجیه اینکه پول خودمان است بضاعت مالی خود را با جذب چند بازیکن سرشناس به رخ کشیدند. آنچه وجه مشترک تمام باشگاه‌ها در آستانه لیگ برتر بیست و دوم بود عدم شفافیت مالی است.

باشگاه‌های لیگ برتری بی توجه به قوانین «من در آوردی» سازمان لیگ مبنی بر سقف قرارداد و … بازیکن جابجا کردند تا نشان دهند انضباط مالی برایشان هیچ معنا و مفهومی ندارد.

افزایش میلیاردی قرارداد با چند کلیک مجازی!

شوره‌زار نقل و انتقالات در فوتبال باشگاهی ایران هر سال بدترین وجه خود را به رخ اهالی فوتبال می‌کشد. ارتش‌های مجازی، مدیران عامل باشگاه‌ها را برای جذب یک بازیکن خاص طوری تحت فشار قرار دادند که باشگاه‌هایی همچون پرسپولیس و استقلال برای خریدهای خود چاره‌ای جز پرداخت میلیاردهای بیشتر نسبت به آنچه خودشان سقف قرارداد تعیین کرده بودند نداشتند.

گشت و گذار تابستانی بازیکنان اسم و رسم دار فوتبال باشگاهی با لابی مدیر برنامه‌های چند بازیکن خاص با ادمین های چند کانال مجازی همراه بود. ادمین چند کانال طرفدار فوتبال پس از تماس با مدیر برنامه‌های چند بازیکن چنان برای مدیران عامل تیم‌های محبوبشان خط و نشان کشیدند که باعث ایجاد چند تجمع در مقابل ساختمان باشگاه‌های خود شدند.

کلیک‌های مجازی برای پیگیری این خبرها خروجی خطرناکی را به همراه داشت. چند مدیر برنامه با سو استفاده از احساسات فوتبالی طرفداران چند تیم خاص، بازیکنان خود را با قیمتی عجیب و غریب پای میز مذاکره نشاندند تا اینگونه به پول بیشتر برسند و منافع مالی شخصی خود را برای انجام هر کاری توجیه کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.