پیشکسوت تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد با وضعیتی که آبی‌پوشان در فصل نقل‌وانتقالات داشته‌اند در طول فصل با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد با وضعیتی که آبی‌پوشان در فصل نقل‌وانتقالات داشته‌اند در طول فصل با مشکل روبه‌رو خواهند شد. شاهین بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره انتخاب ریکاردو ساپینتو به‌عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: باشگاه استقلال می‌دانست که باید یک گزینه خارجی بیاورد و این کار را انجام داد. روزمه ریکاردو برای هدایت استقلال قابل قبول است، اما تا این مربی بخواهد با فرهنگ کشورمان، بازیکنان و سبک فوتبال ایران آشنا شود، نیاز به زمان دارد. با این اوصاف هواداران استقلال باید صبر و شکیبایی داشته باشند و بدانند موفقیت این مربی زمان‌بر است.

وی افزود: موضوع بعدی که اهمیت دارد و سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا می‌توانیم ابزار موفقیت را در اختیار ساپینتو قرار دهیم یا نه. متأسفانه استقلال در نقل‌وانتقالات از خیلی از تیم‌ها عقب‌تر است. برای تیم قهرمان مهم است که اسکلتش را حفظ کرده و نقاط ضعفش را با جذب بازیکن جدید برطرف کند، اما هیچ‌کدام از این موارد را در استقلال نمی‌بینیم. قرارداد بازیکنان تمدید نشده است و بازیکن قابل قبولی که به تیم کمک کند، جذب نشده است. مطمئن باشید استقلال با این وضعیت در طول فصل به مشکل می‌خورد. تیم‌های رقیب بازیکنان درجه یک گرفتند ولی استقلال کار خاصی نکرده است.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه پرسپولیس بازیکنان زیادی به خدمت گرفته است، گفت: مگر می‌شود دو تیم که تحت حمایت یک مجموعه هستند، شرایط متفاوتی داشته باشند؟ یک تیم هر بازیکنی را می‌گیرد و تیم دیگر نه. هواداران استقلال به حق ناراحت هستند، چون تیم‌شان تا اینجای کار خوب بسته نشده است.

بیانی در واکنش به اظهارات ساپینتو که گفته است چهار قهرمانی برای استقلال می‌خواهد، گفت: این صحبت حالت تبلیغاتی برای استقلال و شروع کارش بود. هیچ مربی در دنیا نمی‌تواند بگوید حتماً جام می‌گیرم. بحث من این نیست که سرمربی پرتغالی چه چیزی گفته است، من به این فکر می‌کنم که باشگاه می‌تواند بازیکنان در اختیار او قرار دهد که با استقلال نتیجه بگیرد یا نه. استراماچونی در زمان شروع کارش در استقلال موفق نبود، چون با فرهنگ و بازیکنان ایرانی آشنایی پیدا نکرده بود. برای ساپینتو نیز این شرایط وجود دارد. تنها تفاوت استراماچونی و ساپینتو این است که برای سرمربی ایتالیایی ابراز بهتری در اختیارش قرار گرفته بود. امیدوارم مدیریت باشگاه و به ویژه سردار آجورلو با جذب چند بازیکن طراز اول ابراز کافی در اختیار این مربی قرار دهند.

وی در مورد بالا رفتن مبالغ قراردادها در لیگ برتر خاطرنشان کرد: فصل گذشته بازی‌هایی دیدیم که زیبایی و طراوت نداشت، بنابراین رقم‌هایی که بسته می‌شود در حد مسابقات نیست. لیگ ما باید به اندازه قراردادهایی که بسته می‌شود، ارزش داشته باشد تا طرفداران در ورزشگاه یا از طریق تلویزیون از دیدن بازی‌ها لذت ببرند. من تناسبی بین قیمت بازیکنان و بازی‌های لیگ نمی‌بینم. رقم قراردادها سرسام‌آور است و فقط چند تیم می‌توانند این ارقام را پرداخت کنند و به سایر تیم‌ها ظلم می‌شود. فوتبال در زمان ما آماتور بود و با عشق بازی می‌کردیم. امثال من در آن زمان بودند که ۱۷ سال با یک پیراهن بازی کرده و تیم‌شان را عوض نمی‌کردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.