ستاره اسبق تیم ملی کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز درباره پیروزی به یادماندنی این تیم برابر آمریکا در مرحله گروهی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه صحبت کرد.

ستاره اسبق تیم ملی کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز درباره پیروزی به یادماندنی این تیم برابر آمریکا در مرحله گروهی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه صحبت کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری رویترز، بیش از دو دهه از زمانی که گل معروف مهدی مهدوی‌کیا زمینه‌ساز پیروزی ۲ بر یک تیم ملی ایران مقابل آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه شد می‌گذرد، اما هیجان اولین پیروزی تاریخ ایران در جام جهانی هنوز برای او کمرنگ نشده است.

روز گذشته (سه‌شنبه) بیست‌و‌چهارمین سالگرد بازی تیم‌های ملی دو کشوری است که از نظر ایدئولوژیک با رویکردهایی متضاد در جام جهانی ۹۸ فرانسه به مصاف یکدیگر رفتند، دیداری که از نگاه خیلی‌ها به‌عنوان سیاسی‌ترین بازی تاریخ جام‌های جهانی قلمداد می‌شد. این دو تیم قرار است در اواخر سال جاری دوباره با هم مصاف داشته باشند، چرا که در جام جهانی قطر همگروه شده‌اند، اما این بار بعید است که نبرد آنها شور و هیجان بازی قبلی‌شان را داشته باشد، دیداری که نتیجه‌اش با فرار سرعتی و گلزنی مهدوی‌کیا مشخص شد.

ستاره ۴۴ ساله سابق تیم فوتبال هامبورگ درباره آن بازی به رویترز گفت: بازی ایران - آمریکا، بازی قرن بود. آن گلی که زدم یکی از مهمترین، به یادماندنی‌ترین و برجسته‌ترین گل‌های زیدگی‌ام بود و من هرگز آن لحظه را فراموش نمی‌کنم. آن زمان جوان بودم و آن بازی هم یکی از بازی‌های مهم جام جهانی بود. به هر حال بازی آمریکا و ایران بود و ما اولین پیروزی‌مان در تاریخ جام جهانی را کسب کردیم. آن بازی بهانه‌ای برای شکل‌گیری یک اتفاق به یادماندنی برای ادامه زندگی‌ام شد.

مهدوی‌کیا در ادامه گفت‌و‌گویش با رویترز اظهار داشت: آن پیروزی را از هر زاویه‌ای که نگاه کنی، مهم بود. از نظر ورزشی مهم بود، چون یک اتفاق تاریخی رخ داد و ما اولین پیروزی‌مان را در تاریخ جام‌های جهانی کسب کردیم. همچنین آن پیروزی مسبب برپایی یک جشن بزرگ در کشور شد، بنابراین تاریخی بود. آن بازی به خاطر شرایط سیاسی دو کشور اهمیت بسیاری پیدا کرده بود و به همین دلیل ما هرگز فراموشش نخواهیم کرد. آن روز برای ما روز خاصی بود.

ستاره سابق تیم ملی کشورمان در مقایسه میان آمریکایی که او و هم‌تیمی‌هایش در فرانسه شکست دادند و آمریکایی که تیم ملی ایران در ماه نوامبر سال جاری در قطر به مصاف آن خواهد رفت، تأکید کرد: آمریکای فعلی بازیکنانی جوان دارد که در اروپا بازی می‌کنند و به همین دلیل من در مجموع فکر می‌کنم که تیم فعلی آمریکا بسیار قوی‌تر از تیمی است که در جام جهانی ۱۹۹۸ داشت. به همین دلیل هم من مطمئنم که بازی برابر این تیم در قطر بسیار سخت‌تر خواهد بود. علاوه بر این ممکن است که این بازی تحت تأثیر جو سیاسی روابط دو کشور قرار بگیرد. با این حال اطمینان دارم که بازیکنانی که در آن مسابقه به میدان می‌روند، همگی افرادی حرفه‌ای و باتجربه هستند که می‌توانند روی ورزش و خود مسابقه تمرکز کنند و کاری به مسائلی که در سیاست رخ می‌دهد، نداشته باشند. من امیدوارم که این یک بازی خوب از آب درآید و آرزو می‌کنم که ایران بتواند یک بار دیگر پیروز شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )