مدیرعامل باشگاه استقلال مدعی شد فرهاد مجیدی به مسئولان این باشگاه قول همکاری داده بود، اما هجمه برخی افراد باعث شده است تا او تصمیم به جدایی بگیرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال مدعی شد فرهاد مجیدی به مسئولان این باشگاه قول همکاری داده بود، اما هجمه برخی افراد باعث شده است تا او تصمیم به جدایی بگیرد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال در مراسم معارفه ساپینتو سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم و امیدواریم امروز با آمدن سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال، هواداران به آرامش رسیده باشند. لذت قهرمانی را که چند سالی بود در انتظارش بودیم، در استادیوم آزادی توانستیم درک کنیم و شاید بعد از چند سال این قهرمانی که منتظر آن بودیم، به دست آمد.

باید درک کنیم که قهرمانی تمام و فصل جدید شروع شد وی در ادامه یادآور شد: البته من به فرهاد مجیدی از اول فصل گفته بودم که ۷۵ امتیاز می‌خواهم و پنج هفته قبل از پایان مسابقات می‌خواهیم قهرمان شویم. جا دارد که برای مجیدی هم آرزوی موفقیت کنیم. ممکن است رفتن او من را خیلی اذیت کرده باشد و هم اینکه فشارهایی را هم هواداران و هم ما در این یک ماه تجربه کرده باشیم، ولی فوتبال حرفه‌ای همین است و باید درک کنیم که قهرمانی تمام و فصل جدید شروع شد و هر کسی هم حق انتخاب دارد. مجیدی نیز تشخیص داد که در کشور دیگری سرمربی تیم دیگری باشد.

هجمه دیگران باعث شد مجیدی که قول همکاری داده بود از ما جدا شود مدیرعامل باشگاه استقلال خاطر نشان کرد: ما برای ادامه زندگی استقلال هرگز از پا نخواهیم افتاد و پرتلاش مثل گذشته حرکت‌مان را ادامه خواهیم داد. من خیلی مایل بودم که با مجیدی همکاری‌مان را ادامه دهیم و می‌خواستیم که قهرمانی در فصل جدید را با یک مربی ایرانی داشته باشیم، اما به هر حال هجمه دیگران سبب شد که مربی که قول همکاری و مساعدت به باشگاه استقلال داده بود، منصرف شود. عیب ندارد آسمان استقلال همیشه آبی است و وسعت آن به اندازه کهکشان‌ها بی‌بدیل و بی‌نهایت است و هرگز استقلال احساس ضعف نمی‌کند.

امین‌ترین افراد من مذاکرات با ۴۰ مربی را دنبال کردند آجورلو با اشاره به روند مذاکرات باشگاه استقلال تصریح کرد: بعد از جدایی مجیدی مذاکرات‌مان را شروع کردیم و بیش از ۴۰ مربی در لیست کارشناسان و مذاکره‌کنندگان ما بودند. امین‌ترین افراد من مذاکرات را دنبال کردند و در سریع‌ترین فرصت بدون وقفه، حتی در ساعت سه و چهار صبح مذاکره کردند که منجر به تفاهم شد و سرمربی محترم و عزیز استقلال در این مجلس حضور دارد و ان‌شاءالله مسئولیت تیم استقلال را با این امضا برعهده می‌گیرد. البته ایشان در روزهای گذشته قول داده و قرارداد را امضا کرده بود، ولی امروز قرارداد رسمی در حضور رسانه‌ها امضا شد.

ساپینتو گفت گفت گرسنه قهرمانی هستم مدیرعامل باشگاه استقلال خاطر نشان کرد: من جا دارد از رسانه‌ها تشکر و عذرخواهی کنم که در بعضی وقت‌ها ما سکوت کرده بودیم. به هر حال سرمربی محترم استقلال که کارنامه کار در شش هفت کشور را دارد و تجربه خوبی از حضور در کشورهای پرتغال و ... داشته و در کشورش هم محبوب و مورد احترام است، به تیم ما پیوست. در اولین مکالمه‌ای که ما از طریق رسانه مجازی و تصویری داشتیم، در دو موضوع با هم اشتراک داشتیم. او گفت که من گرسنه قهرمانی هستم، من هم گفتم با اینکه قهرمانی را تجربه کردم، ولی همچنان تشنه قهرمانی هستم. درست است که سنی از من گذشته است، ولی مثل یک پسر ۱۸ ساله هنوز پرتلاش و پرجنب و جوش در رسیدن به قهرمانی بعدی هستم و این موضوع اشتراک ما برای قهرمانی هم در سوپرجام، حذفی و لیگ برتر و ان‌شاءالله در فصل بعد قهرمانی آسیاست.

طاهری سال گذشته در کشتی طوفانی بسیار بزرگوار و آرام بود وی خاطرنشان کرد: من بیش از این قصد صحبت ندارم و در یک فرصت مناسب مسائلی که در فصل گذشته بر ما گذشت را پاسخ خواهم داد، چون جامعه‌ای زنده و پویا است که پاسخگو باشد، اما در شرایطی که ما حریف نداشته باشیم و ما در رقابت سال آینده کاری نداشته باشیم و به خانه‌مان برویم، ولی فصل گذشته تمام شد و فصل جدید آغاز شد و طبیعتاً ما برای فصل جدید باید تدبیری برای قهرمانی داشته باشیم، پس ما باید امین و رازدار مسائل خودمان باشیم. جا دارد از هیئت مدیره پرتلاش و بزرگوار و بزرگ‌منش باشگاه استقلال تشکر کنم. همین‌طور جا دارد از هواداران عزیز‌مان که خیلی نگران بودند تشکر کنم. آنها بابت نگرانی‌شان خیلی به من فشار آوردند و اینقدر برای من پیام فرستادند، البته من می‌دیدم و صبوری می‌کردم. همچنین باید از بیژن طاهری سرپرست تیم تشکر کنم که در سال گذشته در کشتی طوفانی بسیار بزرگوار و آرام بود.

منافع هزار میلیاردی ما گم شده است و باید آن را از صداوسیما بگیرم! آجورلو در ادامه اظهار داشت: یک خبر خوب به همه هواداران می‌خواهم بدهم و آنهم این است که با ورود سرمربی جدیدمان، الان از طریق ماهواره شبکه استقلال به‌صورت آزمایشی آغاز به کار کرد. در جشن قهرمانی که می‌خواستیم بگیریم و به خاطر مردم آبادان که به آنها ارادت و ابراز همدردی داریم به تعویق افتاد، از شبکه ماهواره‌ای‌مان رونمایی خواهد شد. در جشن قهرمانی استقلال که در برج میلاد برگزار خواهد شد شبکه ماهواره‌ای استقلال رسماً آغاز به کار خواهد کرد. دوستان ما در صداوسیما عزیز هستند، ولی منافع هزار میلیاردی ما گم شده است و باید من از صداوسیما بگیرم و نمی‌توانم این کار را نکنم. من دست‌بوس همه عزیزان در صداوسیما هستم، ولی هزار میلیارد استقلال را باید بدهند. چه کسی می‌خواهد بدهد من نمی‌دانم. من به رئیس جمهور نامه نوشتم و ایشان به آقای سجادی نامه زد که لایحه‌ای تقدیم کنید که دو تیم استقلال و پرسپولیس حق‌شان را بگیرند. این نیست که من می‌نشینم، من شبکه‌ام را راه انداختم و الان آمریکا و اروپا شبکه را می‌بینند و تمام کسانی که تلویزیون‌های سامسونگ دارند می‌توانند شبکه استقلال را ببینند. ما در مسیرمان راسخ هستیم، هم در فنی قهرمانی از تیم‌مان می‌خواهیم و هم از هیئت ‌مدیره و هواداران و رسانه‌ها می‌خواهیم که حق استقلال را بگیرند.

تمام قد از ریکاردو ساپینتو حمایت می‌کنم وی تصریح کرد: مصاحبه‌ با رسانه‌ها بماند برای بعد، این جلسه معارفه است. ما شش ماه است که دنبال طراحی ساخت استادیوم اختصاصی استقلال هستیم و روز ۱۵ تیر ماه قرار است قراردادش توسط آقای سمیعی نوشته شود تا ان‌شاءالله بتوانیم آن دستوری که از رئیس جمهور گرفتیم، اجرا کنیم. ما به رئیس جمهور گفتیم بگذارید استادیوم بسازیم و به من زمین بدهید. دو ماه است که نامه زدیم. ما بعداً صحبت و مصاحبه خواهیم کرد. امروز جلسه شادی و انعقاد قرارداد سرمربی جدید است و بحث‌های جدی ما بماند در جلسات بعد. من اصلاً مدیر خوبی نیستم، ولی یک ویژگی دارم و آنهم این است که از سرمربی تیمم حمایت می‌کنم و تمام‌قد از سرمربی خوبم از ریکاردو حمایت خواهم کرد. من مثل گذشته در کار فنی سرمربی تیمم دخالت نمی‌کنم. در میدان سبز سلطان و فرمانده همه چیز ریکاردوست و من خدمت‌گزار تک‌تک استقلالی‌های گذشته، امروز و آینده هستم. من یک خواهشی از سرمربی جدید استقلال دارم و آن هم این است که روی تیم‌های پایه‌ ما نظارت داشته باشد تا یک سطحی خوبی از نونهالان تا بزرگسالان را در آینده داشته باشیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۹ )