بازیکن جوان تیم استقلال که قصد داشت به تیم پرسپولیس بپیوندد با شرایط عجیب و مبهمی مواجه شده است.

بازیکن جوان تیم استقلال که قصد داشت به تیم پرسپولیس بپیوندد با شرایط عجیب و مبهمی مواجه شده است. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، عرفان باقری مهاجم جوان فصل گذشته تیم‌های پایه استقلال، دو روز پیش با حضور در دفتر باشگاه پرسپولیس مذاکراتی با مدیران این باشگاه را انجام داد و پس از خروج از باشگاه نیز به همراه مدیر برنامه‌های خود خبر از عقد قرارداد پنج ساله با پرسپولیس داد؛ اما این خبر امروز (چهارشنبه) از سوی باشگاه پرسپولیس تکذیب و اعلام شد سرخپوشان امضای قرارداد با این بازیکن را منوط به ارائه فسخ دوطرفه از سوی او کرده‌اند.

در همین زمینه نیز مدیران باشگاه استقلال تأکید دارند که عرفان باقری با این باشگاه قرارداد حرفه‌ای دارد و فسخ قراردادش نیز غیرقانونی است.

عرفان باقری قرارداد خود با باشگاه استقلال را که در هیئت فوتبال استان تهران به ثبت رسانده بود، چند روز پیش به صورت یکطرفه فسخ کرد، اما فعلاً شرایط این بازیکن مبهم است. فسخ قرارداد باقری تنها در صورتی قانونی خواهد بود که مبلغ قرارداد او زیر ۳۰ میلیون تومان و به‌صورت آماتور باشد، اما به گفته مسئولان باشگاه استقلال این قرارداد حرفه‌ای است و باقری نمی‌تواند قراردادش را فسخ کند. موضوعی که باعث شده است تا همچنان وضعیت این بازیکن جوان مبهم باشد.

عباس تیموری دبیر هیئت فوتبال استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در این خصوص اظهار داشت: در بحث فسخ قرارداد؛ هر بازیکنی می‌تواند قراردادش را با هر تیمی فسخ کند، اما در فرمی که پُر می‌شود تمام مسئولیت این اقدام را می‌پذیرد. طبیعتاً اگر فسخ قانونی باشد که بازیکن مشکلی ندارد، اما اگر به هر دلیلی فسخ قرارداد غیر قانونی باشد تمام تبعات آن بر عهده خود بازیکن است.

وی ادامه داد: قرارداد عرفان باقری نیز مربوط به تیم پایه و در هیئت فوتبال ثبت شده بود که این بازیکن چند روز پیش با مراجعه به هیئت فوتبال قراردادش با استقلال را فسخ کرد. از قانونی یا غیرقانونی بودن آن هم اطلاعی نداریم و باید کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در این خصوص نظر بدهد.

دبیر هیئت فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا قرارداد این بازیکن با استقلال حرفه‌ای بوده است یا آماتور گفت: نمی‌دانم مبلغ قرارداد چقدر بود و شرایط آن حرفه‌ای قلمداد می‌شد یا خیر.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.