رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس با پیروزی خانگی تیم فوتبال منچسترسیتی در هفته پایانی مسابقات و ثبت دومین قهرمانی متوالی این تیم پایان یافت.

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس با پیروزی خانگی تیم فوتبال منچسترسیتی در هفته پایانی مسابقات و ثبت دومین قهرمانی متوالی این تیم پایان یافت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آخرین و سی‌و‌هشتمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس، امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران، ۱۰ بازی همزمان برگزار شد که در پایان مهمترین آنها تیم فوتبال منچسترسیتی صدرنشین جدول رده‌بندی رقابت‌ها بازی ۲ بر صفر باخته را ۳ بر ۲ برد و با حفظ جایگاهش برای دومین سال متوالی و در مجموع برای ششمین بار قهرمان این رقابت‌ها شد.

در این بازی استون‌ویلای تحت هدایت استیون جرارد با گل‌های متی کش در دقیقه ۳۷ و فیلیپه کوتینیو در دقیقه ۶۹ از حریف خود جلو افتاد و تا دقیقه ۷۶ نیز با همین نتیجه از میزبان پیش بود. این نتیجه با توجه به نتیجه بازی همزمان لیورپول رده دومی به منزله از دست رفتن جام قهرمانی از چنگ شاگردان پپ گواردیولا بود اما آنها با بازگشتی دیرهنگام و زدن سه گل در عرض ۵ دقیقه ورق را به سود خود برگردانند. ایلکای گوندوگان در دقایق ۷۶ و ۸۱ و رودری در دقیقه ۷۸ این سه گل را به ثمر رساندند تا من‌سیتی با کسب بیست‌و نهمین پیروزی‌اش در این فصل برتری یک امتیازی‌اش با لیورپول را حفظ و با ۹۳ امتیاز عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کند.

لیورپول هم در بازی همزمان موفق شد میهمان خود ولورهمپتون را شکست دهد. این تیم با وجود دریافت گل اول بازی در دقیقه ۳ از سوی پدرو نتو، با گلزنی سادیو مانه در دقیقه ۲۴، محمد صلاح در دقیقه ۸۴ و اندی رابرتسون در دقیقه ۸۹ موفق به کسب پیروزی شد که این تیم را ۹۲ امتیازی کرد تا به عنوان نایب قهرمان به کارش پایان دهد.

چلسی تیم سوم جدول هم با نتیجه ۲ بر یک از سد واتفورد گذشت تا با ۷۴ امتیاز امتیاز جایگاهش را در رده سوم جدول حفظ کند و در همین جایگاه فصل را به پایان برساند. کای هاورتس در دقیقه ۱۱ و راس بارکلی در دقیقه ۱+۹۰ برای چلسی گلزنی کردند و دن گاسلینگ در دقیقه ۸۷ تنها گل واتفورد را زد.

در رقابت تیم‌های همشهری آرسنال و تاتنهام برای کسب چهارمین و آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نیز این تاتنهام بود که موفق شد فصل را در جمع ۴ تیم برتر به پایان برساند. سفیدپوشان لندن که میهمان نوریچ سقوط کرده بودند، میزبان بی‌انگیزه خود را با نتیجه ۵ بر صفر در هم کوبیدند. کولوسفسکی دو بار در دقایق ۱۶ و ۶۴، هری کین در دقیقه ۳۲ و سون هئونگ مین دو بار در دقایق ۷۰ و ۷۵ گل‌های تاتنهام را به ثمر رساندند تا این تیم با کسب بیست‌و‌دومین پیروزی‌اش در این فصل، با ۷۱ امتیازی چهارم بماند. در همین حال آرسنال هم میزبان خود اورتون را با نتیجه ۵ بر یک شکست داد. گابریل مارتینلی در دقیقه ۲۷ (پنالتی)، ادی انکتیا در دقیقه ۳۱، سدریک سوارش در دقیقه ۵۶، گابریل ماگالیائس در دقیقه ۵۹ و مارتین اودرگارد در دقیقه ۸۲ گل‌های آرسنال را به ثمر رساندند و دونی فن‌دبیک در دقیقه ۳+۴۵ تنها گل اورتون را به ثمر رساند. آرسنال با این نتیجه ۶۹ امتیازی شد و فصل را در رده پنجم به پایان رساند.

تیم ششم جدول منچستریونایتد اما برخلاف ۵ تیم بالای جدول، فصل را با شکست یک بر صفر در خانه کریستال پالاس به انتها رساند. ویلفرد زاها در دقیقه ۳۷ تنها گل این بازی را که منجر به دوازدهمین باخت فصل شیاطین سرخ شد را به ثمر رساند تا این تیم با ۵۸ امتیاز فصل را کامل کند.

در رقابت پایین جدولی‌ها برای فرار از سقوط نیز این تیم لیدزیونایتد بود که موفق به ماندن در لیگ برتر شد. این تیم با تحمیل شکست ۲ بر یک به میزبان خود برنتفورد - تیم سامان قدوس که بازیکن ایرانی‌اش را در اختیار نداشت - و با توجه به باخت ۲ بر یک برنلی رده هجدهمی در بازی خانگی برابر نیوکاسل در رده هفدهم ماند.

نتایج کامل بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۲-۲۰۲۱ را در زیر مشاهده می‌کنید:

کریستال پالاس یک - منچستریونایتد صفر آرسنال ۵ - اورتون یک چلسی ۲ - واتفورد یک لسترسیتی ۴ - ساوتهمپتون یک برنتفورد یک - لیدزیونایتد ۲ برنلی یک - نیوکاسل ۲ منچسترسیتی ۳ - استون‌ویلا ۲ نوریچ سیتی صفر - تاتنهام ۵ برایتون ۳ - وستهام یک لیورپول ۳ - ولورهمپتون یک

در جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان فصل ۲۲-۲۰۲۱، تیم‌های منچسترسیتی، لیورپول، چلسی و تاتنهام سهمیه لیگ قهرمانان اروپا گرفتند. آرسنال و منچستریونایتد راهی لیگ اروپا شدند و وستهام نیز در جایگاه هفتم قرار گرفت تا به لیگ کنفرانس اروپا برود.

در انتهای جدول نیز نوریچ سیتی (بیستم)، واتفورد (نوزدهم) و برنلی (هجدهم) به چمپیونشیپ سقوط کردند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )