مربی تیم ملی فوتبال ایران به انتقاد از افرادی پرداخت که رقم قرارداد اعضای کادر فنی این تیم را افشا کردند و گفت اولویتش ادامه حضور در جمع سرخپوشان است.

مربی تیم ملی فوتبال ایران به انتقاد از افرادی پرداخت که رقم قرارداد اعضای کادر فنی این تیم را افشا کردند و گفت اولویتش ادامه حضور در جمع سرخپوشان است. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کریم باقری مربی تیم ملی ایران در موقعیتی قرار گرفته است که ظاهراً باید از میان تیم ملی و پرسپولیس در نهایت یک تیم را انتخاب کند، این در حالی است که برخی اتفاقات و حاشیه‌سازی‌ها باعث دلخوری باقری شده است. باقری درباره بحث حضور همزمانش در تیم ملی و پرسپولیس، قهرمان نشدن پرسپولیس در لیگ، رسانه‌ای شدن مبلغ قراردادش با تیم ملی و مسائل مختلف دیگر به سؤالات خبرنگار تسنیم پاسخ داده است که مشروح آن در زیر می‌آید:

* تسنیم: این روزها بحث انتخاب نهایی شما از میان پرسپولیس و تیم ملی خیلی خبرساز شده است. بالاخر تصمیم نهایی‌تان چیست؟

نمی‌دانم الان چرا چنین بحث‌هایی مطرح شده است، آنهم در حالی که ما قراردادی با تیم ملی نداریم. دوستان ابتدا باید برادری‌شان را ثابت و با ما تسویه حساب کنند و بعداً به این بحث پرداخته شود. هنوز با من، وحید هاشمیان، خانبان و قربانعلی‌پور تسویه حساب نکردند و این در حالی است که با مربیان خارجی تسویه حساب صورت گرفته است. هاشمیان الان چند روزی است که در تهران است، چرا کسی باید او تماس نمی‌گیرد؟ من واقعاً نمی‌دانم مشکل چیست که برخی دنبال چیزهایی هستند که حاشیه درست شود.

* ظاهراً بابت حرف و حدیث‌های چند روز اخیر ناراحت هستید؟

بحث ناراحتی نیست. آقای اسکوچیچ از من خواست که با تیم ملی همکاری کنم و این همکاری در فدراسیون قبلی هم ایجاد شد. حالا بحث نهادهای نظارتی مطرح شده است و نمی‌دانم چرا تا دو ماه پیش از این خبرها نبود. نمی‌دانم برخی دوستان چه عجله‌ای دارند که من باید خیلی زود تصمیم خودم را بگیرم. وقتی فدراسیون هنوز با ما تسویه حساب نکرده است، چطور باید از عقد قرارداد حرف بزنیم؟! متاسفانه برخی دوستان می‌خواهند شیطنت کنند تا به منافع شخصی‌شان برسند. تا زمانی که با ما تسویه حساب نکنند نمی‌توانند از قرارداد بستن صحبت کنند و بگویند که آیا می‌خواهم بمانم یا بروم. این صحبت‌ها حرفه‌ای نیست و نمی‌دانم برخی دوستان دنبال چه چیزی هستند.

* از مسئولان فدراسیون کسی با شما تماس گرفته است؟

من فقط دو بار با حمید استیلی صحبت کردم و گفتم که باید با ما تسویه حساب کنند.

* اگر با شما تسویه حساب کنند و قرارداد جدیدی برای تیم ملی پیشنهاد بدهند، در نهایت پرسپولیس را انتخاب می‌کنید یا تیم ملی؟

همه می‌دانند اولویت من پرسپولیس است و یک فصل دیگر هم با این تیم قرارداد دارم. من مشکلی در پرسپولیس ندارم و بودن در این تیم بزرگ برایم افتخار است. در ضمن منتی هم سر هیچ کس نمی‌گذارم. من در پرسپولیس راحت هستم و دوستانم در این تیم هستند، اگر یحیی گل‌محمدی صلاح بداند در خدمت تیم هستم و اگر هم اتفاقی غیر از این افتاد جدا می‌شوم. فعالیت در تیم ملی هم برایم من افتخار است، ولی همه می‌دانند که اولویت من پرسپولیس است.

* هفته گذشته هم دستمزد شما در تیم ملی رسانه‌ای شد. در این مورد چه صحبتی دارید؟

آیا مربیان باشگاهی و ملی در جاهای دیگر مجانی کار می‌کنند؟! همه جا عرف است که بازیکن یا مربی قرارداد امضا می‌کند و براساس آن قرارداد دستمزدش را می‌گیرد. آیا من از فدراسیون و تیم ملی خواستم که به کریم باقری پیشنهاد همکاری بدهند؟ آنهایی که قرارداد من یا دیگر اعضای کادر فنی را رسانه‌ای کردند و آن را به بیرون دادند، قطعاً احمق هستند و فهم ندارند. این کار واقعاً احمقانه است. مگر من دزدی کردم که اینگونه حاشیه درست می‌کنند؟ برخی می‌خواهند مرا به حاشیه ببرند ولی سنگ آنها به جای دیگری می‌خورد. من دنبال حاشیه نیستم و در پرسپولیس کارم را انجام می‌دادم که تیم ملی پیشنهاد داد و من هم قبول کردم.

* پرسپولیس بعد از ۵ سال در لیگ قهرمان نشد و این موضوع ناراحتی هواداران را در پی داشت. در این مورد چه صحبتی دارید؟

فوتبال همین است و قرار نیست پرسپولیس پنج سال قهرمان شود. هیج جای دنیا نمی‌بینید که یک تیم هر سال قهرمان شود و این جذابیت فوتبال است که نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد. امسال استقلال قهرمان شد این قهرمانی را به استقلال تبریک می‌گویم، آنها تلاش کردند و در نهایت هم قهرمان شدند و پرسپولیس هم پنج سال پیاپی قهرمان شد. ما امسال کم و کاستی‌هایی داشتیم و قهرمان نشدیم ولی از حمایت هوداران پرسپولیس تشکر و قدردانی می‌کنم. ما همه تلاش خودمان را انجام دادیم، ولی متاسفانه قهرمان نشدیم. امیدوارم پرسپولیس فصل بعد انتظارات هواداران را برآورده کند.

* آیا یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس می‌ماند؟

من اطلاعی از ماندن یا جدایی یحیی ندارم. هنوز دو بازی باقی مانده و تمرکزمان این است که دو بازی پایانی را با برد پشت سر بگذاریم.

* قبول دارید پرسپولیس خریدهای بدی در لیگ امسال انجام داد و آنها نتوانستند به تیم شما کمک کنند؟

برخی بازیکنان هستند که در تیم‌های خودشان شرایط خوبی دارند، ولی ممکن است در پرسپولیس و استقلال جواب ندهند. تمام خریدها با نظر سرمربی انجام شد ولی پیش می‌آید که گاهی اوقات بازیکنان نتوانند توانایی خودشان را نشان دهند.

* درباره انتقادهایی که از یحیی گل‌محمدی شده است، چه صحبتی دارید؟

مربیگری در پرسپولیس و استقلال سختی‌های خودش را دارد و وقتی هم این دو تیم قهرمان نمی‌شوند هواداران ناراحت می‌شوند و فشارها روی اعضای کادر فنی و بازیکنان بیشتر می‌شود، خصوصاً سرمربی. ما نباید زحمات گل‌محمدی در پرسپولیس را نادیده بگیریم.

* در مورد اتفاقات حاشیه‌ای بازی با تراکتور چه صحبتی دارید؟

متأسفانه اتفاقاتی رخ داد که قشنگ نبود. ما نباید چنین چیزهایی را در ورزشگاه‌ها ببینیم.

* آیا این درست است که برخی از هواداران تراکتور علیه شما شعار دادند؟

من هم دیدم که برخی رسانه‌ها چنین موضوعی را نوشتند، ولی حقیقت ندارد. من ندیدم که آنها علیه من شعار بدهند یا توهین کنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۱ )