پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که فوتبال ایران باید مطابق برنامه جلو برود و متکی به افراد مختلف نباشد.

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که فوتبال ایران باید مطابق برنامه جلو برود و متکی به افراد مختلف نباشد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هادی طباطبایی که عصر امروز (یکشنبه) در ساختمان فدراسیون فوتبال حاضر شده بود، درباره قهرمانی استقلال در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: هواداران استقلال در سال‌های گذشته خیلی اذیت شدند و لذتی که باید از فوتبال می‌بردند، نبردند. این قهرمانی را به آنها تبریک می‌گویم. استقلال امسال آرامش داشت و این موضوع به باشگاه اجازه داد از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده کند.

وی با تمجید از اعضای کادر فنی استقلال تصریح کرد: گابریل پین ساختار دفاعی را خوب می‌شناسد و به ساختار دفاعی استقلال هم کمک زیادی کرد. فرهاد مجیدی روح برنده شدن را به بازیکنان القا کرد و نباید از نقش او گذشت. استقلال به خاطر همین روح، کمترین نوسان را داشت و هر بازیکنی که به زمین می‌آمد، با تمام وجود خود بازی می‌کرد. این نشان می‌دهد تیم به تفکر لازم رسیده بود و میل به پیروزی داشت.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد دلایل حضورش در فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: خیلی وقت بود که به فدراسیون نیامده بودم. من کلاس‌های مربیگری حرفه‌ای را پشت سر گذاشتم و فرصت نمی‌شد که مدرکم را بگیرم. کارت مربیگری در هر جای دنیا به درد ما می‌خورد و باید آن را داشته باشیم.

طباطبایی در پاسخ به این پرسش که آیا بابت فعالیت خود به‌عنوان مربی دروازه‌بانان تیم امید از فدراسیون فوتبال طلب دارد یا خیر، گفت: خیر. من بعد از آن دوره، دروازه‌بانی را کنار گذاشتم و چهار سال بعد دستیار محمد خاکپور بودم. پس از آنهم سرمربی داماش شدم.

وی در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و دیدارهای دوستانه‌ای که باید برای این تیم در نظر گرفته شود، عنوان کرد: ما تدارک خاصی نمی‌بینیم. مشکل فوتبال ما، مشکل امروز نیست که بگوییم چرا تدارک خوبی ندیده‌ایم. دو دهه است که چنین مشکلاتی داریم. همیشه فوتبال ما دچار روزمرگی بوده است و باید به سمتی برود که ساختار و برنامه داشته باشد. شرایط باید به گونه‌ای باشد که اگر افراد تغییر می‌کنند، برنامه‌ها اجرا شود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به تغییرات در رأس فدراسیون فوتبال بیان کرد: اکنون صحبت از تحول در فدراسیون فوتبال است. این تغییرات می‌تواند هر زمانی رخ بدهد و مهم این است که فدراسیون برنامه داشته باشد. این روند باید از جایی آغاز شود و ما برنامه‌های خودمان را داشته باشیم. اینکه فوتبال ما به سمت مسیر «باری به هر جهت» باشد، در شأن‌مان نیست و فوتبال ایران می‌تواند فراتر از آسیا باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.