سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: قراردادی خوب با کانادا بسته شد و برای اولین بار برای برگزاری بازی دوستانه وجهی دریافت می‌کنیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: قراردادی خوب با کانادا بسته شد و برای اولین بار برای برگزاری بازی دوستانه وجهی دریافت می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم، احسان اصول در خصوص هماهنگی برگزاری بازی‌های تدارکاتی تیم ملی گفت: در اولین بازی تدارکاتی در مسیر جام جهانی ۲۰۲۲ بازی با کانادا قطعی شد و قرارداد این مسابقه امضا شد و قرار است ۱۵ خرداد در ونکوور برگزار شود. پیگیر هستیم تا مسابقه‌ای دیگر در همان ایام که تیم ملی در آمریکای شمالی هست، انجام دهیم. به جهت عرف بین تیم‌ها، گفت‌وگوها محرمانه باقی می‌ماند و پس از نهایی شدن اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که فدراسیون فوتبال دارد قراردادی خوب با کانادا بسته شد که به میزبانی آنها برگزار خواهد شد و فدراسیون فوتبال فقط هزینه پرواز به کانادا را پرداخت می‌کند. برای اولین بار است که فدراسیون فوتبال وجهی را برای بازی دوستانه دریافت خواهد کرد. این اتفاق یک گام روبه جلو است و در راستای تدارک برای جام جهانی انجام شده است. ظرف چند روز آینده تکلیف بازی دوم ایران هم مشخص خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که بازی با نیوزیلند در قطر برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: سرمربی تیم ملی نسبت به این بازی نظر مثبتی نداشته است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال که با برنامه «ورزش و مردم» گفت‌وگو می‌کرد، در خصوص انتخاب پیراهن و حامی مالی برای تیم ملی، یادآور شد: هفته پیش قبل از تعطیلات عید فطر فراخوانی را منتشر کردیم و در آن از همه کسانی که علاقه‌مند هستند تا برای ۳ سال برای تامین البسه تیم‌های ملی با فدراسیون فوتبال همکاری داشته باشند، خواستیم اعلام آمادگی کنند. نمایندگان شرکت‌هایی که در این فراخوان شرکت کرده بودند، پیشنهادات‌شان را ارائه کردند و صورت‌جلسه‌ای با حضور نمایندگان تنظیم شد. دو تولیدکننده داخلی داشتیم که شرکت کردند و یک تولیدکننده داخلی هم که تحت لیسانس خارجی است پیشنهاد داده بود. دو تولیدکننده خارجی هم از طریق ایمیل‌ پیشنهاد دادند. در کمیسیونی ارزیابی خواهیم کرد که تولیدکننده نهایی تا ۳ سال آینده برای همه تیم‌های ملی ما انتخاب شود.

اصولی در پاسخ به این سوال که با توجه به شعار سال، ارجحیت بر انتخاب تولیدکننده داخلی است؟ خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال قطعا تولیدکننده داخلی در ارجحیت قرار خواهد داشت، یکی از شرایط ما در تصمیم‌گیری ما بحث تحویل فوری است، خیلی از تولیدکنندگان خارجی در خارج از ایران هستند و ما با مشکلاتی مواجه می‌شویم. اگر تولیدکننده در داخل باشد تا سریع بتواند نیاز ما را برطرف کند یک پوئن مثبت است و این موضوع به عنوان یک فاکتور تعیین‌کننده خواهد بود. حمایت از تولیدکنندگان داخلی یکی از شاخصه‌های مهم ما است. فکر می‌کنم برای ارائه لباس رسمی‌مان تا دهه اول خردادماه فرصت داریم و با توجه به تقویمی که تنظیم کردیم به آن تاریخ خواهیم رسید تا لباس اصلی را به فیفا اعلام کنیم.

وی در خصوص شایعاتی برای تغییر دبیرکل فدراسیون فوتبال مطرح شده است، عنوان کرد: حول و حوش عملکرد فدراسیون شایعات و صحبت‌های زیادی مطرح است. یکسری حاشیه‌هایی مطرح شد که هیچ تاثیری در کارهای اجرایی فدراسیون ندارد و کارها با قدرت انجام می‌شود. نمونه‌اش هماهنگی بازی‌های تدارکاتی، انتخاب لباس و کمپ تیم ملی در قطر، بازی‌های تیم تیم امید و ... همه اتفاقات به صورت عادی در فدراسیون انجام می‌شود و این حواشی فقط ذهن مردم را نگران می‌کند.

اصولی ادامه داد: اول به خودم توصیه می‌کنم که فضای شادی که می‌تواند در فوتبال وجود داشته باشدرا نباید به هم بزنیم و برای آن احترام قائل باشیم و از دامن زدن به مسائل کوچک و کم‌ارزش بپرهیزیم و از برخی حواشی و برای یک هدف بزرگ از آن عبور کنیم و تیم ملی و فدراسیون فوتبال در یک شرایط آرام کار‌هایشان را دنبال کنند. یکسری حرف‌ها در فضای مدیریت برای هر گروهی ممکن است وجود داشته باشد، هیچ تغییری در دستور کار نبوده و کارمان را انجام می‌دهیم و امیدوارم که در فضای همدلانه کار کنیم و شرایط باثباتی را برای تیم‌های ملی‌مان به وجود بیاوریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.