سه سهمیه باقیمانده قاره آفریقا در جام جهانی ۲۰۲۲ به مراکش، تونس و کامرون تعلق گرفت.

سه سهمیه باقیمانده قاره آفریقا در جام جهانی ۲۰۲۲ به مراکش، تونس و کامرون تعلق گرفت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه دیدارهای مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آفریقا، تیم ملی مراکش میزبان کنگو بود و این تیم را با نتیجه ۴ بر یک در هم کوبید.

شاگردان وحید هلیل‌هودزیچ که در دیدار رفت برابر کنگو به تساوی یک - یک رسیده بودند، با برتری ۵ بر ۲ در مجموع دو مسابقه توانستند صعود خود را به جام جهانی قطعی کنند.

تیم‌های ملی تونس و مالی هم به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. با توجه به این نتیجه، تونس از برتری یک بر صفر خود در بازی رفت بهره برد و راهی جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

در یکی از جذاب‌ترین دیدارهای شب گذشته (سه‌شنبه) تیم‌های الجزایر و کامرون برابر هم صف‌آرایی کردند که این مسابقه در پایان ۹۰ دقیقه، با برتری یک بر صفر کامرون خاتمه یافت. اریک ماکسیم چوپو موتینگ در دقیقه ۲۲ برای شیران رام‌نشدنی گلزنی کرد تا با توجه به برد یک بر صفر الجزایر در بازی رفت، این مسابقه در وقت اضافه ادامه یابد.

گلزنی احمد توبا در دقیقه ۱۱۸، یاران ریاض محرز در الجزایر را در آستانه صعود به جام جهانی قرار داد. البته این گل پایان کار نبود و کارل توکو اکامبی در دقیقه ۴+۱۲۰ موفق به گشودن دروازه الجزایر شد. کامرون با برتری ۲ بر یک در این مسابقه و با توجه به قانون گل زده در خانه حریف، جشن صعود به جام جهانی گرفت و مسافر قطر شد.

پیش از این صعود غنا و سنگال از قاره آفریقا به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قطعی شده بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.