نیمه نخست دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با پیروزی کره به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در دیدار برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم رفتند که نیمه نخست این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود کره جنوبی به پایان رسید. «سون هیونگ مین» (۲+۴۵) برای کره گلزنی کرد.

در این مسابقه که از ساعت ۱۵:۳۰ به میزبانی شهر سئول برگزار شد، ایران تغییرات اساسی در ترکیب خود ایجاد کرده بود و با حضور سه دفاع مرکزی (شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان و مجید حسینی) برابر کره به میدان رفت.

ایران این بازی را با فشار روی مدافعان و دروازه بان میزبان شروع کرد و با استفاده از همین برنامه، در دقیقه ۳ صاحب موقعیت گلزنی شد. احسان حاج صفی که در این مسابقه کاپیتان ایران هم هست، این موقعیت را در محوطه جریمه حریف از دست داد و ضربه آرام او توسط بازیکنان کره مهار شد.

در ادامه کره جنوبی که حمایت بیش از ۶۳ هزار هوادار را پشت خود می بیند، به تدریج هجومی تر شد اما نتوانست دروازه ایران را باز کند. ایران بارها با پِرس از بالا و فشار روی مدافعان کره جنوبی باعث اشتباه بازیکنان این تیم شد ولی در گلزنی ناکام بود.

اتفاق ناخوشایند برای ایران در این نیمه، تعویض شجاع خلیل زاده بود. خلیل زاده که در سمت راست دفاع ایران عملکرد خوبی داشت، در دقیقه ۴۱ به دلیل آسیب دیدگی از زمین بیرون رفت و عارف غلامی جای او را گرفت.

در دقایق تلف شده این مسابقه و در حالی که انتظار می رفت نیمه نخست با تساوی بدون گل تمام شود، کره جنوبی با شوت محکم سون هیونگ مین و اشتباه امیر عابدزاده در مهار توپ، به گل برتری رسید و پیروز به رختکن رفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.