تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در سومین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا شکستی تلخ را مقابل چین تایپه متحمل شد و از این رقابت‌ها کنار رفت.

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در سومین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا شکستی تلخ را مقابل چین تایپه متحمل شد و از این رقابت‌ها کنار رفت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان که برای اولین بار در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت کرده بود، در آخرین دیدار خود در گروه A مسابقات از ساعت ۱۷:۳۰ امروز (چهارشنبه) به مصاف چین تایپه رفت و با نتیجه ۵ بر صفر شکست خورد. در این دیدار لای لی چین (۴، ۳۱ و ۶۴) چین ین پینگ (۴۰) و ونگ (۷۸) دروازه ایران را باز کردند.

با توجه به برگزاری مسابقات با حضور ۱۲ تیم و در سه گروه چهار تیمی، از هر گروه دو تیم صعود می‌کنند و دو تیم برتر سوم نیز جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست می‌آورند. از همین رو تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان با توجه به شرایط تیم‌های رده سومی گروه‌های B و C تنها در صورتی می‌توانست جواز صعود از این گروه را دریافت کند که حریف قدرتمند خود را شکست بدهد، اما با شکست سنگین مقابل چین تایپه، این فرصت نیز از دست رفت.

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در نخستین بازی خود با تساوی بدون گل مقابل هندِ میزبان کار خود را پایان داد و در بازی دوم با نتیجه ۷ بر صفر مقابل چین شکست خورد. با توجه به حذف هند به دلیل ابتلای بالای بازیکنانش به ویروس کرونا، یک امتیاز ایران نیز از جدول مسابقات حذف شد. به همین دلیل شکست سنگین مقابل چین، کار ایران را برای صعود سخت کرد و تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان تنها در صورتی راهی مرحله بعدی می‌شد که بتواند امروز به پیروزی برسد و منتظر نتایج رقبا بماند، چرا که پیش از برگزاری دیدار پایانی سایر گروه‌ها، تایلند در گروه B با سه امتیاز در رده سوم است و در گروه C نیز ویتنام صفر امتیازی و رده سومی تفاضل ۶- دارد. دیدار پایانی این گروه نیز میان ویتنام و میانمار انتهای جدولی با تفاضل ۷- برگزار می‌شود که حتی با رقم خوردن پیروزی برای دختران ایران، صعودشان نیازمند عدم راهیابی یکی از این تیم‌ها به مرحله بعدی بود.

با این حال تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان با شکست ۵ بر صفر مقابل چین تایپه و با صفر امتیاز و تفاضل ۱۲- به کار خود پایان داد و علاوه بر تیم‌های اول و دوم سه گروه، تیم‌های سوم گروه B و C نیز راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )