باشگاه پرسپولیس در تازه‌ترین چالش خود با شکایت دروازه‌بان کرواتش روبه‌رو شده تا چرخهِ معیوب فوتبال باشگاهی ایران کماکان ادامه داشته باشد.

باشگاه پرسپولیس در تازه‌ترین چالش خود با شکایت دروازه‌بان کرواتش روبه‌رو شده تا چرخهِ معیوب فوتبال باشگاهی ایران کماکان ادامه داشته باشد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم‌، بدهی به بازیکنان و مربیان، عدم پرداخت مطالبات و شکایت به فیفا و CAS از جمله چالش‌هایی است که به بخشی جدا نشدنی از بدنه باشگاهداری در فوتبال ایران تبدیل شده است. هر سال ده‌ها میلیارد‌ تومان برای پرداخت مطالبات معوقه از سوی باشگاه‌ها و مخصوصاً استقلال و پرسپولیس از جیب بیت‌المال هزینه می‌شود و نکته تلخ‌تر ماجرا این است که این روند تمامی ندارد. به طور کلی بدهی و محکومیت به بازیکنان و مربیان خارجی در ایران از قانون پایستگی انرژی تبعیت می‌کند؛ محکومیت از بین نمی‌رود و تنها از پرونده‌ای به پرونده‌ای دیگر منتقل می‌شود.

در تازه‌ترین پرونده‌ای که برای فوتبال ایران و مشخصاً باشگاه پرسپولیس باز شده، بوژیدار رادوشویچ بعد از ترک ایران به دلیل عدم دریافت مطالباتش به فیفا شکایت کرده و حالا خطری ۹۰۰ هزار یورویی این باشگاه را تهدید می‌کند. این در حالی است که پنجره باشگاه پرسپولیس اخیراً به دلیل عدم پرداخت مطالبات کالدرون و دستیارانش بسته و بعد از پرداخت ۵۸۰ هزار دلار (فقط به عنوان بخش باقی‌مانده مطالبات) باز شده است. پرسپولیسی‌ها پیش از نیز با بحران‌ تسویه حساب با برانکو و بودیمیر مواجه شده بودند.

وقتی در موضوع شکایت رادوشویچ از پرسپولیس ریز‌تر می‌شویم،‌ به نقش تاثیرگذار مدیران باشگاه پی می‌بریم. دروازه‌بان دوم سرخ‌ها بعد از پایان قراردادش، در موردی عجیب با افزایش قابل توجه رقم، قراردادش را برای ۳ سال دیگر تمدید می‌کند. بعد از رخ دادن این اتفاق که فقط یکی از شاهکار‌های دوران مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد در باشگاه پرسپولیس به حساب می‌آید، رادو ۱۷ آذر و در زمان مدیریت سرپرستی مجید صدری،‌ ایران را ترک و بعد از فسخ یک طرفه قراردادش، حالا باشگاه را با خطر محکومیت سنگین روبه‌رو کرده است.

آنقدر حجم شکایت‌‌ها از فوتبال ایران زیاد است که به قول یکی از پیشکسوتان فوتبال، باید در فیفا تشکیلاتی برای رسیدگی به پرونده‌هایی که خوانده‌اش طرف ایرانی است، تشکیل شود. از همین رو ما استادِ امور پیش‌بینی در پرونده‌ها شده‌ایم و حتی چشم بسته هم می‌توانیم از نوع و میزان محرومیت‌ها مطلع شویم. پرونده رادوشویچ و جریمه احتمالی در حالی با سرعت به سمت ساختمان باشگاه پرسپولیس در حل نزدیک شدن است، که به تازگی رضا درویش به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب شده و در همین ابتدای کار باید با این مشکل اساسی را مرتفع کند.

عاقبت پرونده رادو هم از همین الان مشخص است و باشگاه پرسپولیس باید از الان به فکر جور کردن پول برای جلوگیری از محرومیت شود. نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که احتمالاً باشگاه پرسپولیس مثل پرونده‌های قبلی‌اش و دیگر باشگاه‌های ایران از ابزار شکایت به دادگاه عالی ورزش برای وقت خریدن استفاده می‌کند. فیفا، CAS و میراثی که برای مدیران بعدی به جا گذاشته می‌شود به یک روند ثابت در فوتبال ایران تبدیل شده است. دردی که دوا ندارد، سقوطی که پایان ندارد و میز‌هایی که ثبات ندارند تا تنها بتوانیم بگوییم؛ بیچاره مدیر بعدی!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.