نگاهی به صدرنشینان لیگ برتر فوتبال در بیست دوره گذشته این سؤال را به وجود می‌آورد که استقلال می‌تواند راهی که پرسپولیس رفته را تکرار کند یا خیر.

نگاهی به صدرنشینان لیگ برتر فوتبال در بیست دوره گذشته این سؤال را به وجود می‌آورد که استقلال می‌تواند راهی که پرسپولیس رفته را تکرار کند یا خیر. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نیم‌ فصل اول بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر در حالی به پایان رسید که استقلال پس از ۱۰ سال عنوان غیر رسمی قهرمانی نیم‌ فصل را از آن خود کرد. آخرین بار آبی‌پوشان در نیم فصل لیگ یازدهم با پرویز مظلومی در جایگاه نخست قرار گرفتند اما سپاهان در پایان فصل به مقام قهرمانی رسید.

در ۲۰ دوره گذشته لیگ برتر، پرسپولیس با ۶ بار صدرنشینی در نیم فصل، در رده اول قرار دارد و سپاهان با ۵ و استقلال با ۴ بار کسب این عنوان در جایگاه سوم ایستاده‌‌اند. لیگ برتر از فصل سیزدهم با حضور ۱۶ تیم برگزار شد که در این سال‌ها پرسپولیس ۵ بار قهرمان نیم فصل شد که ۴ فصل آن را با قهرمانی در پایان فصل به اتمام رساند. استقلال خوزستان نیز در لیگ پانزدهم علاوه بر صدرنشینی در نیم‌ فصل در پایان فصل به اولین قهرمانی خود در لیگ برتر دست یافت.

در زیر نگاهی به وضعیت نیم فصل اول هشت دوره اخیر لیگ برتر که با حضور ۱۶ تیم برگزار شد، می‌اندازیم.

لیگ سیزدهم

قهرمان نیم فصل: پرسپولیس قهرمان فصل: فولاد خوزستان

* پرسپولیس در این دوره با هدایت علی دایی با ۲۷ امتیاز قهرمان نیم فصل شد ولی فولاد خوزستان در پایان قهرمانی لیگ را به نام خود ثبت کرد.

لیگ چهاردهم

قهرمان نیم فصل: تراکتور قهرمان فصل: سپاهان

* تراکتور در یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی‌اش قرار داشت. این تیم با ۲۸ امتیاز در نیم فصل اول در صدر جدول قرار گرفت ولی در پایان فصل و در شرایطی که در بازی هفته آخر مقابل نفت تهران ۳ بر یک پیش بود بازی را با تساوی ۳ بر ۳ عوض کرد تا سپاهان قهرمان لیگ شود. در پایان این بازی، تراکتوری‌ها با تصور اینکه قهرمان شدند به شادی پرداختند اما دقایقی بعد مشخص شد که سپاهان عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است.

لیگ پانزدهم

قهرمان نیم فصل: استقلال خوزستان قهرمان فصل: استقلال خوزستان

* استقلال خوزستان نیم فصل را با ۳۲ امتیاز به پایان برد و در جایگاه نخست قرار گرفت. این تیم با هدایت عبدالله ویسی در پایان فصل و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس قهرمان شد.

لیگ شانزدهم

قهرمان نیم فصل: پرسپولیس قهرمان فصل: پرسپولیس

* پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ با ۳۲ امتیاز قهرمان نیم فصل شد و در پایان نیز پس از ۹ سال به مقام قهرمانی دست یافت.

لیگ هفدهم

قهرمان نیم فصل: پرسپولیس قهرمان فصل: پرسپولیس

* در این فصل، پرسپولیس با ۳۶ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت و در پایان هم به دومین قهرمانی متوالی خود رسید.

لیگ هجدهم

قهرمان نیم فصل: سپاهان قهرمان فصل: پرسپولیس

* سپاهان با ۳۱ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس قهرمان نیم فصل شد ولی پرسپولیس برای سومین فصل پیاپی قهرمانی را به نام خود ثبت کرد.

لیگ نوزدهم

قهرمان نیم فصل: پرسپولیس قهرمان فصل: پرسپولیس

* پرسپولیس با ۳۴ امتیاز در جایگاه نخست نیم فصل ایستاد و در پایان فصل هم قهرمان شد تا در قهرمانی پوکر کند.

لیگ بیستم

قهرمان نیم فصل: پرسپولیس قهرمان فصل: پرسپولیس

*پرسپولیس با ۳۰ امتیاز در نیم فصل، اول شد و سپاهان در جایگاه دوم قرار گرفت. سرخ‌پوشان این بار با هدایت یحیی گل‌محمدی پنجمین قهرمانی پی در پی را کسب کردند.

لیگ بیست‌ویکم

قهرمان نیم فصل: استقلال قهرمان فصل: ؟؟؟

* استقلال با ۳۵ امتیاز قهرمان نیم فصل اول شد و باید دید می‌تواند راهی که پرسپولیس در این سال‌ها رفته را طی کند و در پایان فصل قهرمانی را جشن بگیرد یا خیر.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.