هافبک سابق تیم فوتبال پرسپولیس با تاکید بر اینکه مشکل گل نزدن پرسپولیس از مهاجمان این تیم نیست، گفت: هافبک‌ها نمی‌توانند موقعیت ایجاد کنند و برای حل این مشکل نیاز به جذب بازیکن جدید است.

فرزاد آشوبی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در ۸ هفته ابتدایی گفت: زمان زیادی از لیگ گذشته است اما هنوز مشکلات اساسی تاکتیکی وجود دارد. تیم‌ها به بلوغ لازم نرسیده‌اند و رفتار پر فراز و نشیب آنها باعث شده تا فاصله بین تیم‌ها در جدول کمتر از همیشه باشد.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به دربی ۹۷ پایتخت بین استقلال و پرسپولیس افزود: قبول دارم دیدار خیلی ضعیفی را شاهد بودیم اما فکر می‌کنم هر دو تیم آینده‌نگری هم داشتند. برای یک مربی هم بد نیست چنین نگرشی داشته باشد تا در آینده دچار مشکل نشود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد سرخپوشان پایتخت نیز اظهار داشت: فکر می‌کنم پرسپولیس در سه بازی اخیر عملکرد بهتری نسبت به ابتدای فصل داشته است اما باید بپذیریم جدایی احمد نوراللهی و محمدحسین کنعانی زادگان کار را خیلی سخت کرده است. فعلا هیچ بازیکنی نتوانسته است جای نوراللهی را پر کند و این برای تیمی با ساختار استراتژی مشخص در مالکیت توپ و انتقال پاس‌های رو به جلو برای بازیکنان خط حمله اتفاق خوبی نیست.

وی تاکید کرد: تاکتیک‌های پرسپولیس مشخص است اما کسی که بتواند آنها را در زمین اجرا کند وجود ندارد. پرسپولیس در خط حمله کم گل می‌زند اما مشکل در مهاجمان این تیم نیست بلکه از جانب هافبک‌ها خلق موقعیت نمی‌شود.

آشوبی درباره عملکرد کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک و نیمکت نشینی رضا اسدی تصریح کرد: شیوه بازی پرسپولیس به گونه‌ای است که دو بازیساز می‌خواهد. کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک و رضا اسدی خصوصیات تاکتیکی بسیار شبیه به هم دارند و نمی‌توان از آنها انتظار داشت استراتژی‌های تهاجمی یحیی گل محمدی را کامل اجرا کنند. آنها بسیار توانمند هستند اما شبیه به همدیگر بازی می‌کنند.

او در پاسخ به اینکه راهکار پرسپولیس برای حل این مشکل چیست؟ گفت: بدون شک پرسپولیس باید بازیکن جذب کند.

آشوبی در پایان درباره تیم‌های مدعی قهرمانی یادآور شد: به نظرم امسال رقابت برای قهرمانی خیلی فشرده و نزدیک است. احتمال هر اتفاقی وجود دارد البته با قدرت می گویم در شرایط فعلی که پرسپولیس همچنان مشکل کمبود بازیکن دارد باز هم جدی ترین مدعی قهرمانی است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )