دیدارهای شب نخست از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در حالی آغاز می‌شود که از بین سه تیمی که هنوز شانس صعود دارند فقط یکی از آنها بلیت مرحله یک هشتم نهایی را کسب می‌کند.

دیدارهای شب نخست از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در حالی آغاز می‌شود که از بین سه تیمی که هنوز شانس صعود دارند فقط یکی از آنها بلیت مرحله یک هشتم نهایی را کسب می‌کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در شب نخست از هفته پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، امشب (سه‌شنبه) ۸ دیدار در گروه‌های A،B،C و D برگزار می‌شود که بدون شک مهمترین آنها بازی‌های گروه B‌ است، گروهی که برخلاف سه گروه دیگر هنوز تکلیف یکی از صعود کنندگانش مشخص نشده است.

در این گروه لیورپول صدرنشین بلامنازع که تمام ۵ بازی قبلی‌اش را با ثبت ۱۵ گل زده و تنها ۵ گل خورده برده است، صعودش را به عنوان تیم اول گروه قطعی کرده است. به این ترتیب سه تیم دیگر گروه یعنی پورتو، میلان و اتلتیکومادرید باید برای کسب سهمیه باقی مانده رقابت کنند و این در حالی است که پورتو با ۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد و تیم‌‌های میلان و اتلتیکومادرید هر دو با ۴ امتیازبه ترتیب در جایگاه‌‌های سوم و چهارم هستند. معادله صعود برای تیم دوم گروه B‌ خیلی پیچیده نیست.

در صورتی که مهدی طارمی و یارانش در تیم پورتو امشب در خانه خودشان اتلتیکومادرید را شکست دهند، بدون توجه به نتایج بازی دیگر گروه صعود می‌‌کنند. اگر اتلتیکومادرید ببرد، این تیم به مرحله بعد می‌رود و اگر بازی مساوی شود آن وقت باید دید که در بازی دیگر گروه میان میلان و لیورپول در سن‌سیرو چه اتفاقی می‌افتد چرا که اگر در آنجا میلان توانسته باشد لیورپول را شکست دهد، نماینده ایتالیا بالاتر از نمایندگان پرتغال و اسپانیا راهی مرحله یک هشتم نهایی می‌شود.

این سناریو خیلی دور از ذهن هم نیست، حداقل برای ایتالیایی‌ها که دو فصل پیش آتالانتا را در وضعیتی مشابه می‌دیدند. در آن فصل آتالانتا سه بازی اولش در مرحله گروهی را باخت، چهارمی را مساوی کرد و با بردن دو بازی آخرش توانست راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. میلان تا الان دقیقاً‌ همان راهی که آتالانتا رفته پیموده و حالا با کسب یک پیروزی البته به شرط تساوی دیگر بازی می‌تواند به مرحله بعد صعود کند.

گروه A؛لیگ اروپا تنها دلخوشی پایین‌ جدولی‌ها

در گروه نخست رقابت‌ها تکلیف دو سهمیه صعود و حتی جایگاه تیم‌های صعود کرده قطعی شده است. در این گروه منچسترسیتی ۱۲ امتیازی به عنوان تیم اول صعود کرده و پاری‌سن‌ژرمن با ۸ امتیاز تیم دوم گروه شده است. جنگ اصلی اما امشب میان لایپزیگ آلمان و کلوب بروژ بلژیک است که هر دو ۴ امتیازی هستند و برحسب تفاضل گل در جدول به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند. در بازی‌های این گروه که زودتر از سایر گروه‌ها برگزار می‌شود، در حالی که لایپزیگ میزبان منچسترسیتی است، کلوب بروژ در ورزشگاه پارک‌دو‌پرنس شهر پاریس به میدان می‌رود.

گروه C؛ یک شب کاملاً تشریفاتی

در میان چهار گروهی که امشب بازی‌هایشان برگزار می‌شود، تنها گروه سوم است که بازی‌هایش هیچ حساسیتی ندارد. در این گروه آژاکس که همه بازی‌هایش را برده با ۱۵ امتیاز پیش از این صعوش را به عنوان تیم اول قطعی کرده. اسپورتینگ لیسبون پرتغال با ۹ امتیاز تیم دوم شده است. دورتموند ۶ امتیازی است و در رده سوم قرار دارد. این تیم به دلیل کسب نتایج ضعیف‌تر در بازی‌‌های رودررو با اسپورتینگ شانسی برای صعود ندارد و با توجه به برتری ۶ امتیازی‌اش نسبت به بشیکتاش قعرنشین نگران از دست دادن رده سوم و نرفتن به لیگ اروپا نیست. در این گروه در حالی آژاکس از اسپورتینگ لیسبون پذیرایی می‌کند، دورتموند در خانه برابر بشیکتاش به میدان می‌رود.

گروه D؛ دوئل برای صدرنشینی در گروه چهارم اگرچه چهره دو تیم صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی، تیم راه یافته به لیگ اروپا و تیم حذف شده مشخص شده اما هنوز پای یک چیز در میان است که شرایط این گروه را مانند گروه قبل از از حالت تشریفاتی بودن خارج می‌کند. رئال مادرید و اینتر، تیم‌‌های اول و دوم جدول که به ترتیب با ۱۲ و ۱۰ امتیاز صعودشان به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرده‌‌اند، امشب در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئوی شهر مادرید به مصاف هم می‌روند تا مشخص شود که کدام تیم به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی خواهد رفت و کدام تیم دوم می‌شود. اینتر تنها در صورت پیروزی می‌‌تواند صدر جدول را از چنگ رئال مادرید درآورد.

همزمان با این بازی شاختار دونتسک قعرنشین که فقط یک امتیاز دارد پذیرای شریف مولداوی ۶ امتیازی است که خاطرش از رفتن به لیگ اروپا آسوده است و همین موضوع بازی دو تیم را تشریفاتی می‌‌کند.

برنامه بازی‌های هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

سه‌شنبه ۷ دسامبر (۱۶ آذر)گروه A: پاری‌سن‌ژرمن - بروژ (۲۱:۱۵) ، لایپزیگ - منچسترسیتی (۲۱:۱۵)گروه B: پورتو - اتلتیکومادرید(۲۳:۳۰), میلان - لیورپول (۲۳:۳۰)گروه C: دورتموند - بشیکتاش(۲۳:۳۰)، آژاکس- اسپورتینگ لیسبون(۲۳:۳۰)گروه D: رئال مادرید - اینتر(۲۳:۳۰)، شاختار دونتسک - شریف(۲۳:۳۰)

چهارشنبه ۸ دسامبر (۱۷ آذر)گروه E: بنفیکا - دیناموکیف(۲۳:۳۰)، بایرن مونیخ - بارسلونا(۲۳:۳۰)گروه F: منچستریونایتد - یانگ بویز(۲۳:۳۰)، آتالانتا - ویارئال(۲۳:۳۰)گروه G: سالزبورگ - سویا(۲۳:۳۰)، ولفسبورگ - لیل(۲۳:۳۰)گروه H: یوونتوس - مالمو (۲۱:۱۵)، زنیت - چلسی (۲۱:۱۵)

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.