مقایسه آمار گلزنی مهاجم صرب تیم فوتبال فیورنتینا نشان می‌دهد که عملکرد او از برخی از بهترین مهاجمان سال‌های اخیر سری A بهتر بوده است.

مقایسه آمار گلزنی مهاجم صرب تیم فوتبال فیورنتینا نشان می‌دهد که عملکرد او از برخی از بهترین مهاجمان سال‌های اخیر سری A بهتر بوده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدتی است که شنیده می‌شود تعدادی از بزرگان فوتبال اروپا از جمله یوونتوس، آرسنال و تاتنهام برای خرید دوشان ولاهوویچ مهاجم صرب تیم فوتبال فیورنتینا برنامه‌‌هایی دارند و ممکن است این بازیکن ۲۱ ساله را به یکی از گران‌ترین و پردرآمدترین بازیکنان قاره سبز تبدیل کنند.

ولاهوویچ شاید در قیاس با مهاجمان پرآوازه‌ای مانند روبرت لواندوفسکی، ارلینگ هالند و کیلیان امباپه خیلی مطرح نباشد اما آمارهایی که او در این فصل به ثبت رسانده نشان می‌دهد که چرا این تیم‌ها به دنبال خرید او هستند.

مهاجم فیورنتینا کسی است که توانسته به رکورد بازیکنانی مانند گونسالو ایگواین و هرنان کرسپو برای گلزنی در یک سال تقویمی در سری A برسد و در این زمینه تنها سه گل کمتر از کریستیانو رونالدو دارد. در حقیقت او با ۳۰ گلی که در سال ۲۰۲۱ زده، در حال حاضر دومین گلزن برتر ۵ لیگ برتر فوتبال اروپا در سال میلادی جاری محسوب می‌شود.

ولاهوویچ با گلی که شب گذشته (یکشنبه) برابر بولونیا به ثمر رساند، شمار گل‌های خود در ۱۶ بازی‌اش برای فیورنتینا در فصل جاری سری A را به ۱۳ گل افزایش داد. این در حالی است که او در ۴۰ بازی‌اش در فصل گذشته هم ۳۰ گل به ثمر رسانده بود. هیچ مهاجمی در تاریخ باشگاه فیورنتینا چنین آماری را به ثبت نرسانده است، حتی گابریل باتیستوتا و لوکا تونی.

ولاهوویچ مجموعاً در ۱۰۱ بازی‌اش برای فیورنتینا ۴۴ گل زده است که این آمار او را به رکورد ایگواین و کرسپو به عنوان دارنده بالاترین رکورد گلزن در سری A طی یک سال تقویمی می‌رساند.

ولاهوویچ با زدن سه گل دیگر برای فیورنتینا در ۲۵ روز باقی مانده تا پایان سال ۲۰۲۱، می‌تواند در کنار رونالدو قرار بگیرد. رونالدو سال ۲۰۲۰ با پیراهن یوونتوس در سال ۲۰۲۰ موفق ۳۳ گل بزند. در جدول رکوردداران گلزنی در سری A طی یک سال تقویمی گونار نوردال که سال ۱۹۵۰، موفق به ثبت ۳۶ گل شد نفر اول است و پس از او فالیسه پلاسیدو بورل با ۴۱ گل در سال ۱۹۳۳ نفر دوم است.

فیورنتینا تا پایان سال ۲۰۲۱ سه بازی دیگر دارد که ابتدا مقابل سالرنیتانا و ساسولو در خانه و بعد از آن در خانه هلاس ورونا است. با در نظر گرفتن وضعیت و قدرت این سه تیم می‌توان انتظار داشت که ولاهوویچ حداقل به رکورد رونالدو برسد.

قرارداد ولاهوویچ تا سال ۲۰۲۳ اعتبار دارد و طبق اعلام رئیس باشگاه فیورنتینا در ماه اکتبر، قرارداد ستاره صرب با تیم منطقه توسکانی تمدید نخواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.