سرمربی صنعت نفت آبادان گفت: داوران آبروی خود را بیشتر از هر چیزی دوست دارند و اکبریان بهترین قضاوت را در بازی ما با استقلال خواهد داشت.

سرمربی صنعت نفت آبادان گفت: داوران آبروی خود را بیشتر از هر چیزی دوست دارند و اکبریان بهترین قضاوت را در بازی ما با استقلال خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار صنعت نفت آبادان مقابل استقلال اظهار داشت: به تیم بزرگ استقلال که افتخار قهرمانی در سطح آسیا را یدک می‌کشد، خوشامد می‌گویم و امیدوارم میزبان خوبی برای این تیم باشیم. این بازی برای هر دو تیم بسیار مهم است؛ به‌ خصوص برای صنعت نفت که روند رو به رشدی را طی می‌کند و بازی مقابل پرسپولیس را می‌توانستیم در دقیقه ۹۳ به تساوی بکشانیم، البته صرفنظر از توپی که به تیر دروازه برخورد کرد و وارد دروازه ما شد. تشخیص این توپ برای داور سخت بود و فقط VAR می‌توانست این گل را اعلام کند.

«روند خیلی خوبی مقابل پرسپولیس داشتیم؛ به‌ویژه در ۱۵ دقیقه آخر.»، وی ضمن بیان این جمله گفت: ان‌شاءالله این ۱۵ دقیقه را به ۹۰ دقیقه تبدیل کنیم و نهایت بهره را از میزبانی ببریم. غیبت هواداران برای فدراسیون زیبا نیست و اگر می‌خواستند درهای ورزشگاه‌ها را دو هفته به‌صورت آزمایشی باز کنند، این کار را باید برای کل تیم‌ها می‌کردند. نمی‌توانید ورزشگاه آزادی را ملاک آزمایش بگذارید. خیلی دوست داشتم ورزشگاه پُر از هوادار باشد اما بدون هوادار هم پای شعار «یک نفر برای همه، همه برای آبادان» هستیم و برای این شهر می‌جنگیم. خیلی روی جوانان خود حساب کرده‌ایم و امیدواریم جریان بازی را تغییر دهند.

سرمربی صنعت نفت آبادان در خصوص شروین بزرگ و عباس بوعذار تصریح کرد: تعریف خط حمله، گلزنی است. بزرگ جزو خریدهای باکیفیت ما بود که سال گذشته کمتر بازی می‌کرد اما اعتقاد ویژه‌ای به او دارم. دیدار با استقلال نقطه عطفی برای شروین خواهد بود و او باید تلاش کند تیم ما را به سرمنزل مقصود برساند. عباس بوعذار در تمرین و مسابقه باید فوق‌العاده خوب کار کند. زمانی که او را به فوتبال ایران تحویل دادم، بازیکنی بود که فردای آن روز باید لژیونر می‌شد و در سطح اول آسیا بازی می‌کرد.

منصوریان با تمجید از مهاجم بومی صنعت نفت بیان کرد: به بازیکنانم گفتم بوعذار یکی از بهترین بازیکنان خوزستان است و هر کاری بخواهد با توپ انجام می‌دهد. او را با عبدالرضا برزگری - ملقب به حسون - مقایسه می‌کردم. بوعذار در یکی دو سال اخیر افت نامحسوس و عجیبی داشته و به هواداران آبادانی قول می‌دهم او به همان بازیکن قبلی تبدیل شود. ما عباس را برای نیمکت نخریدیم و به این خاطر او را جذب کردیم که بهترین کیفیت را ارائه کند. همیشه هیچ فرقی میان ۲۵ بازیکن من نیست و خیلی معدود نفراتی چون طالب ریکانی متفاوت هستند.

وی با بیان اینکه ریکانی کاپیتان صنعت نفت است و باید تلاش دوچندانی داشته باشد، خاطرنشان کرد: از طالب و شروین، بیشتر از سایر بازیکنان توقع دارم. عقب زمین را هم به محمد طیبی می‌سپارم که دنیایی از تجربه است و به موقع به صنعت نفت آمد. مقابل استقلال تیم متفاوتی نسبت به بازی با پرسپولیس و گل‌گهر می‌بینید. مقابل گل‌گهر باید گل می‌زدیم و از دست‌مان در رفت. تیم قلعه‌نویی بسیار خوب بازی می‌کند و این را مقابل استقلال و پرسپولیس نشان داد. بوعذار اگر به زمین برود، باید بهترین کیفیت را داشته باشد و از بزرگ توقع دارم همراه با ریکانی، تیم را آهسته از پُل رد کنند.

سرمربی صنعت نفت در مورد اعتراض باشگاه استقلال به انتخاب محمدرضا اکبریان به‌عنوان داور این مسابقه عنوان کرد: سال گذشته یکی دو بار اعتراض شدیدی به داوری داشتم و در عین بی‌رحمی و نامردی، چهار جلسه محروم شدم. برای افرادی که محروم می‌شوند، ۱۰ روز فرصت اعتراض در نظر می‌گیرند که این اتفاق برای من رخ نداد. آن داور محروم نشد و بازی هفته بعد را هم قضاوت کرد. اعتراض ما به داور فقط به او آسیب روحی می‌زند. من همراه با استقلال در زمان قضاوت اکبریان و سایر داوران پیروز شدم، مساوی کردم و شکست خوردم.

منصوریان با بیان اینکه تمام تمرکز خود را روی مسائل تاکتیکی صنعت نفت می‌گذارد، اظهار داشت: همانطور که ما مربیان دوست داریم بهترین کیفیت را برای هواداران و بازیکنان ارائه کنیم، داوران هم می‌خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند. تمام نهادهای نظارتی فوتبال روی داوران تمرکز دارند و خودشان هم می‌خواهند یک پله بالاتر باشند. دربی نهایت فوتبال ماست و داوران می‌خواهند به آن برسند. آنها آبروی خود را بیشتر از هر چیزی دوست دارند و اکبریان بهترین قضاوت را خواهد داشت. او هم مانند ما تحت فشار است و با هر نتیجه‌ای اعتراض نمی‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم اجرای سیستم کمک داور ویدیویی در کشور گفت: تا زمانی که انسان داوری می‌کند، اشتباهات سهوی داوری هم وجود دارد. امکانات برخی باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها باعث می‌شود نتوانند امکانات VAR را فراهم کنند و این سیستم تا یکی دو سال آینده به ایران نمی‌آید. اگر VAR اجرا شود، تیم‌هایی چون صنعت نفت، نفت مسجدسلیمان، هوادار و پدیده بیشتر سود می‌کنند. چون اگر خطایی رخ دهد، اشتباهی در محوطه جریمه اعلام نمی‌شود.

سرمربی صنعت نفت با بیان اینکه هر باشگاه باید ۳۰ میلیارد تومان برای فراهم کردن امکانات کمک داور ویدیویی بپردازد، تصریح کرد: ما به‌عنوان اولین نفر دوست داریم این سیستم وارد کشور شود. با خیال راحت به زمین می‌رویم و اگر اشتباه داوری رخ دهد، عمدی نخواهد بود. ما هفته گذشته شکست خوردیم، اما داور بهترین قضاوت را داشت و اگر چشم تلسکوپی هم داشته باشد، نمی‌تواند گل پرسپولیس را تشخیص دهد. اگر داوران پشت دروازه هم بودند، باز هم به اجماع نمی‌رسیدند.

منصوریان درباره اعتراض افشین پیروانی به داوری دیدار پرسپولیس - صنعت نفت بیان کرد: مجموعاً ۱۳ کارشناس داوری صحنه‌های مختلف را بررسی می‌کنند که به نقطه مشترک نمی‌رسند. در دقیقه ۸۲ دیدار با تراکتور، اخباری روی بازیکن ما خطای پنالتی مرتکب شد و اگر به گل می‌رسیدیم، سوار بر بازی می‌شدیم. پس از آن روی یک ضدحمله گل خوردیم، اما اعتراض نکردیم. اگر VAR بود، در این بازی سود می‌کردیم. علیرضا فغانی به یک نکته جالب اشاره کرد و اینقدر بر خودش تسلط دارد که گفت فقط نمره ناظر داوری به او مهم است. با پیروانی زندگی کردم و او دوست خوب من است، اما این هجمه علیه داوران لازم نبود.

وی در این مورد که بازیکنان خارجی استقلال قرار است مقابل صنعت نفت به میدان بروند، عنوان کرد: فدراسیون، وجه التزام را شرط خرید بازیکن خارجی گذاشت که این شرایط مالی را نداریم. ما هم دوست داریم بخشی از تیم را با بازیکن خارجی پُر کنیم. هرچند بازیکنان ما فعلاً «تاپ» شده‌اند و دو روز پیش، تمرینی کردند که برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته گفتم ۱۰ دقیقه برای خودتان دست بزنید. چند نفر از آنها به زمین می‌روند و پاداش تمرین خوب خود را می‌گیرند. اگر بازیکنان خارجی بدون وجه التزام بازی می‌کنند، به ما اجازه می‌دادید چند بازیکن سیاه‌پوست بیاوریم و آنها پس از پنج هفته می‌رفتند!

« اگر بازیکنان خارجی استقلال نباید بازی می‌کردند، از ابتدا نباید به آنها اجازه بازی می‌دادید.»، سرمربی صنعت نفت با بیان این جمله خاطرنشان کرد: ممانعت از بازی کردن آنها در فاصله دو ساعت تا مسابقه جای ابهام است. می‌توانستید شب قبل به ناظر بازی بگویید. ایراداتی از مجموعه اجرایی، به تیم‌های کم‌هزینه مانند ما و نفت مسجدسلیمان لطمه می‌زند. اگر از چهار داور اسم بیاورم و بگویم آنها برای ما داوری نکنند، پس چه کسی دیدارهای صنعت نفت را قضاوت کند؟ پوست‌اندازی داوران کامل می‌شود و اعتقادی هم به فشار ناشی از فضای مجازی ندارم.

منصوریان در مورد مصدومان صنعت نفت مقابل پرسپولیس اظهار داشت: نمی‌دانم چه کسی مطلق‌زاده را مصدوم کرده اما او همراه با اهل‌شاخه بازگشته است. فرزاد جعفری به شرایطی رسیده که با نظر پزشک، می‌تواند روی نیمکت بنشیند. بیت سعید از مصدومیت رها نشده و مهره کمر ساکی آسیب خورده است. جای احترام است که رضا جبیره او با یک دست مصدوم، کارهای بدنی خود را انجام می‌دهد و ساکی پس از بهبودی، نقطه امید ماست. از او فضای جدیدی در صنعت نفت می‌بینید.

وی درباره دلیل مصدومیت جبیره گفت: او در کاری بچگانه و آماتور، دستش زیر مبل ماند و مصدوم شد! من به بازیکنان گفتم اگر بازیکنی خارج از فوتبال آسیب ببیند، با جریمه سنگینی مواجه می‌شود. فردا بازیکنان زیادی را در اختیار نداریم، اما بنزین سبز، مرا امیدوار کرده و بازی بسیار زیبا و پُرفشاری از ما می‌بینید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )