سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: منتظر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برای ادامه حضور هواداران در ورزشگاه‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، سهیل مهدی در گفتگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» درباره برگزاری بازی‌های هفته هفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال و حضور احتمالی هواداران در ورزشگاه‌ها گفت: با توجه به دو بازی که به صورت آزمایشی در دو هفته گذشته برگزار شد، مقرر شد که برای ادامه این کار ابلاغیه و مجوز لازم صادر شود، ولی تا این لحظه هیچ ابلاغ و دستوری به سازمان لیگ نرسیده است.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: غیر از لیگ برتر در لیگ دسته اول هم مسابقات برگزار می‌شود و هواداران می‌توانند حضور داشته باشند، برای ما قابل قبول نیست فقط در یک شهر تماشاگر داشته باشیم. تیم‌های دیگر می‌توانند با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها از حضور تماشاگران بهره ببرند و خواهش ما هم در این راستا بود. با احترام به هواداران استقلال و پرسپولیس امیدواریم این اتفاق را در شهرهای دیگر هم شاهد باشیم.

وی درباره شرایط سایز ورزشگاه‌ها برای میزبانی تاکید کرد: موضوع آماده‌سازی ورزشگاه‌ها مربوط به مدیریت ورزشگاه و مسئولان باشگاه‌هاست. آنها باید شرایط خودشان را فراهم کنند. در ورزشگاه آزادی هم بخشی از کار را دو تیم استقلال و پرسپولیس برعهده داشتند. به نظر ما در حال حاضر ۶۰ درصد از ورزشگاه‌های کشور آمادگی حضور هواداران را دارند و بقیه هم می‌توانند با یک هفته تأخیر شرایط زیرساختی را فراهم کنند، ولی ما باید ابتدا مجوز حضور هواداران را بگیریم.

مهدی همچنین خاطر نشان کرد: سامانه بلیت الکترونیکی اگر طراحی درست داشته باشد و کار بر اساس استانداردها انجام شود، هواداران می‌توانند به سامانه امید که نرم‌افزار کنترل واکسیناسیون است وصل شوند و این کنترل‌ها انجام شود و بلیت الکترونیکی را هم تهیه کنند.

وی درباره روند صدور مجوز برای حضور هوادار در هر بازی افزود: موضوع به فراهم کردن زیرساخت‌ها مربوط است. در بحث مدیریت کار، وقتی صندلی‌ها شماره‌گذاری شود و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد مشکل کمتری برای حضور هواداران وجود دارد. هر استان هم در مورد حضور تماشاگران تصمیم‌گیری می‌کند. در تهران نیز شورای تأمین استان تهران تصمیم‌گیری می‌کند، اما مجوز حضور تماشاگران باید توسط وزارت بهداشت و ستاد کرونا صادر شود.

سهیل مهدی درباره ارزیابی از حضور هواداران در دو هفته گذشته در ورزشگاه آزادی تصریح کرد: ما از هفته اول تا هفته دوم تغییرات فاحشی داشتیم که نشان می‌دهد مردم ما همکاری می‌کنند. باید این تجربه حضور هواداران را اجازه دهیم تا در آینده هم اتفاق بیفتد. شور هواداران با گذشت زمان کمتر می‌شود و روند رسیدگی به آئین نامه‌ها نیز بهتر خواهد شد. نیاز به گذشت زمان است تا این مشکل هم حل شود.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره احتمال برگزاری دیدار استقلال و پرسپولیس در دور رفت رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر ادامه داد: ما می‌خواهیم هواداران حضور داشته باشند. دربی بدون تماشاگر رنگ و بویی ندارد.

وی درباره اعلام برنامه ادامه بازی‌های لیگ برتر و صحبت درباره قیمت بلیت‌ها گفت: برنامه هفته‌های نهم تا پانزدهم را به زودی اعلام می‌کنیم که تیم‌ها برنامه‌ریزی کنند. موضوع قیمت‌گذاری بلیت‌ها هم در اختیار باشگاه‌هاست و ما هیچ دخل و تصرفی نداریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.