نام علی اصغر حسن زاده و حسین طیبی دو ملی پوش فوتسال ایران در لیست اصلی بازی دوستانه با ایتالیا قرار دارد ولی کار چند ملی پوش دیگر

به گزارش خبرنگار مهر، طبق هماهنگی های صورت گرفته تیم ملی فوتسال ایران برای آخرین فیفادی سال ۲۰۲۱ باید به ایتالیا سفر کند و دو بازی تدارکاتی با این تیم داشته باشد.

این مسابقه برای روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر در شهر سالسوماجوره ترمه در استان پارما پیش بینی شده است.

هرچند هنوز وضعیت کادر فنی تیم ملی فوتسال ایران نامشخص است، اما به نظر می رسد سیدمحمد ناظم الشریعه همچنان هدایت ایران را بر عهده داشته باشد و برای این سفر هم ملی پوشان را همراهی کند. البته صحبت هایی از هدایت تیم ملی توسط رضا حیدریان هم به گوش می رسد اما فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال هنوز این موضوع را به صورت رسمی تایید نکرده اند.

با این حال لیست کلی و ۲۵ نفره تیم ملی برای بازی با ایتالیا از سوی فدراسیون فوتبال به سفارت ایتالیا ارسال شده است تا پروسه صدور روادید انجام بشود. از این لیست، ۱۴ بازیکن راهی ایتالیا خواهند شد.

لیست تیم ملی ایران در مقایسه با جام جهانی لیتوانی دچار تغییراتی شده است و نفراتی چون فرهاد فخیم، فرهاد توکلی، محمدرضا سنگ سفیدی، سپهر محمدی، علیرضا صمیمی، مهدی جاوید و احمد اسماعیل پور برای بازی با ایتالیا دعوت نشده اند.

باتوجه به تاکید فدراسیون بر جوانگرایی، از سرشناس ترین بازیکنان تیم ملی برای بازی با ایتالیا می توان به علی اصغر حسن زاده و حسین طیبی اشاره کرد. به این نفرات مسلم اولادقباد، سعید احمدعباسی، طاها نعمتیان و علیرضا رفیعی پور هم اضافه می شوند.

حضور حسن زاده و طیبی در لیست ایران به این دلیل صورت گرفته است که ایران متعهد شده با تیم اصلی خود به ایتالیا برود و غیبت این ملی پوشان می توانست باعث نادیده گرفتن این تعهد شود؛ بخصوص برای ایتالیا که قصد دارد برای بازی های قهرمانی اروپا به خوبی آماده شود.

حسین طیبی پیش از جام جهانی لیتوانی و در دیدار تدارکاتی با بلاروس آسیب دید اما همراه تیم ملی به لیتوانی اعزام شد ولی حتی یک دقیقه هم برای ایران به میدان نرفت. در واقع دیدار با ایتالیا برای طیبی که حتی نیاز به صدور روادید از داخل ایران و گرفتن ویزای «شنگن» ندارد، نخستین بازی بعد از آن آسیب دیدگی در تیم ملی محسوب می شود.

برای پست دروازه و به جای سپهر محمدی و صمیمی نفراتی چون علی رحیمی و سعید مومنی در لیست قرار گرفته اند و اعزام باقر محمدی هم بستگی به شرایط آسیب دیدگی این دروازه بان دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.