مستند «حماسه ملبورن» با حضور حمید استیلی، زنده‌یاد مهرداد میناوند، خداداد عزیزی و ... با روایت جواد خیابانی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آستانه سال‌روز پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر استرالیا و صعود ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، مستند «حماسه ملبورن»، جمعه ۵ آذر، روی آنتن می‌رود.

به گفته محمد حشمتی منش، تهیه‌کننده ، «حماسه ملبورن» اگرچه با محوریت بازی ایران و استرالیا در هشتم آذر ۱۳۷۶ ساخته شده، اما این مستند از شکل‌گیری و ترویج بازی فوتبال در ایران شروع می‌شود و تا بعد از بازی ایران و استرالیا و در نهایت شور و شعف اجتماعی و شادی مردم در خیابان‌ها و استقبال پرشور مردم از فوتبالیست‌ها را نشان می‌دهد.

در این مستند همچنین اتفاقات و حواشی بازی رفت و برگشت ایران و استرالیا از زبان کارشناسان و برخی فوتبالیست‌ها روایت می‌شود.

جواد خیابانی هم که راوی این مستند است در این زمینه اظهار کرد: «دراین مستند چگونگی حضور ایران در ادوار جام جهانی فوتبال تا اولین حضور درجام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین نمایش داده می‌شود.»

او ادامه داد: «در این مستند، حماسه‌ ملبورن از زبان حمید استیلی، مرحوم مهرداد میناوند، خداداد عزیزی، داریوش مصطفوی، رضا شاهرودی، محمد مایلی‌کهن، مهرداد مسعودی و مهدی پاشازاده روایت شده است و مصاحبه‌هایی با بازیکنان وقت تیم ملی استرالیا مثل مارک بوسنیچ، دروازه‌بان و تری ونبلز، سرمربی استرالیا هم به نمایش درمی‌آید.»

مستند «حماسه ملبورن»، کاری از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک است که جمعه همین هفته، ساعت ۱۵ از شبکه یک پخش می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.