رئیس ایفمارک در واکنش به اقدام توهین آمیز فدراسیون فوتبال اردن گفت: کمیته اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا ورود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از شکست تیم ملی فوتبال زنان اردن در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های زنان آسیا در مهر سال جاری مقابل تیم ایران و صعود ملی پوشان ایرانی به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا، حال فدراسیون فوتبال اردن در اقدامی توهین‌آمیز و به دور از رعایت اخلاق در فضای مجازی اقدام به انتشار نامه‌ای کرد که در آن از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار تحقیق در خصوص جنسیت بازیکنان زن ایرانی شد.

شاهزاده علی بن حسین رئیس فدراسیون فوتبال اردن در توئیتی نوشت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در این زمینه تحقیق و تفحص کند. ما از کمیته پزشکان مستقل AFC می‌خواهیم که تحقیق شفاف و واضحی درباره این بازیکن ایران و دیگر بازیکنان این تیم داشته باشد به ویژه اینکه تیم ملی فوتبال زنان ایران سابقه چنین رفتارهایی را دارد».

زهره هراتیان رئیس ایفمارک در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به اقدام عجیب و توهین‌آمیز اردنی‌ها گفت: به عنوان فردی که در فضای بین‌الملل فعالیت دارم، بحث تعیین جنسیت به صورت روتین در کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‌شود. تیم‌ها قبل از اعزام تست می‌شوند و قطعاً بازیکنان نیز تست‌های خود را انجام می‌دهند اما موضوعی که تمایل دارم حقوقدان‌های ورزشی در آن ورود کنند، این است که آیا چنین درخواست‌هایی که فقط به آن شک دارید، نباید به صورت محرمانه انجام شود؟

وی تأکید کرد: چطور چنین نامه‌هایی سر از فضای مجازی درمی‌آورد؟ آیا الان زمان آن فرا نرسیده است که کمیته اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا ورود کند و از فدراسیون فوتبال اردن بخواهد که چرا چنین نامه‌ای را در فضای مجازی منتشر کرده است؟ چطور آنها با احساسات میلیون‌ها نفر ایرانی در سراسر دنیا بازی می‌کنند؟ آیا این با اخلاقیات فوتبال همسو است که قلب چند زن را می‌شکنند که آنها متهم به موضوعی شوند که مستند نیست؟

رئیس ایفمارک افزود: آیا فلسفه فوتبال این است؟ این سوالی است که تمام حقوقدانان ورزشی و تمام انسان‌های آزاده دنیا باید از کنفدراسیون فوتبال آسیا، فیفا و فدراسیون فوتبال اردن بپرسند که چطور شما توانستید چنین کاری را با یک زن انجام دهید در جایی که فوتبال باید نماد اخلاق و رفتار جوانمردانه باشد؟

هراتیان در پایان گفت: اصل کلیه مستندات تیم ملی فوتبال زنان ایران که در مرکز مورد تائید AFC انجام شده موجود است و هر زمان که AFC درخواست کند، آن را ارسال خواهیم کرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )