در شب دوم از هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دیدارهای مهمی برگزار می‌شود که مصاف خانگی زنیت با یوونتوس، پذیرایی منچستریونایتد از آتالانتا و ضیافت پراسترس بارسلونا از اوکراینی‌ها جزو آنهاست.

در شب دوم از هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دیدارهای مهمی برگزار می‌شود که مصاف خانگی زنیت با یوونتوس، پذیرایی منچستریونایتد از آتالانتا و ضیافت پراسترس بارسلونا از اوکراینی‌ها جزو آنهاست. به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته سوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب (چهارشنبه) با برگزاری هشت دیدار در گروه‌‌های E‌ تا H دنبال می‌شود که در مهمترین آنها تیم‌های بایرن مونیخ، بارسلونا، منچستریونایتد، یوونتوس و چلسی به میدان می‌روند.

در گروه E بایرن مونیخ صدرنشین جدول رده‌بندی که هر دو بازی قبلی‌اش را مقتدرانه برده است، برای کسب سومین برد متوالی خود به شهر لیسبون پرتغال سفر کرده است تا مقابل تیم بنفیکا قرار بگیرد. باواریایی‌ها از آخرین حضورشان در این شهر خاطره خوشی دارند، چرا که دو سال پیش در ورزشگاه بازی امشب (ورزشگاه لوژ) فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند. علاوه بر این شاگردان یولیان ناگلسمان با روحیه‌ای مضاعف از یک برد پرگل ۵ بر یک در خانه بایرلورکوزن در هفته هشتم بوندس‌لیگا به پرتغال سفر کرده‌اند که این کار شاگردان ژرژ ژسوس برای امتیاز گرفتن از غول باواریا را سخت‌تر می‌کند.

بازی دیگر این گروه میان بارسلونا و دیناموکیف در ورزشگاه نوکمپ کاتالونیا اما به مراتب حساس‌تر است، چرا که نتیجه نگرفتن میزبان اسپانیایی در آن می‌تواند به قیمت حذف زودهنگامش از لیگ قهرمانان تمام شود. بارسلونا هر دو بازی قبلی خود، اول در خانه برابر بایرن مونیخ و پس از آن در خانه بنفیکا را ۳ بر صفر باخت و به همین دلیل بدون امتیاز در قعر جدول گروه E قرار دارد. حتی تساوی در این بازی هم ممکن است برای صعود مردان رونالد کومان کافی نباشد، چرا که امتیاز گرفتن از حریف اوکراینی در شهر کیف به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

در گروه F‌ که بدون شک کم‌هیجان‌ترین گروه‌ رقابت‌هاست هم امشب دو بازی برگزار می‌شود که در بازی اول از ساعت ۲۰:۱۵ سالزبورگ صدرنشین و چهار امتیازی برای کسب دومین برد خود پذیرای ولفسبورگی است که با دو امتیاز در رده سوم گروه قرار گرفته است. در دو دور قبلی بازی‌های این گروه فقط سالزبورگ موفق به کسب پیروزی شده است که این پیروزی مقابل لیل فرانسه رقم خورد. در دومین بازی امشب گروه F‌ از ساعت ۲۲:۳۰ سویا میزبان لیل خواهد بود. برای سویایی که هر دو بازی قبلی‌اش را مساوی کرده این بهترین فرصت است که مقابل قعرنشین گروه که فقط یک امتیاز دارد، اولین برد خود را کسب کند.

بازی‌های گروه G برخلاف گروه قبلی هیجان و استرس خاصی دارند به خصوص برای هواداران منچستریونایتد که این روزها به خاطر روند ناکامی‌های تیم محبوب‌شان در رقابت‌های داخلی خیلی خوشحال نیستند. بعد از باخت عجیب ۴ بر ۲ شنبه شب در خانه لسترسیتی در هفته هشتم لیگ برتر انگلیس، شیاطین سرخ امیدوارند که بتوانند در لیگ قهرمانان روند پیروزی را از سر بگیرند. حریف آنها اما تیم دست و پا بسته‌ای نیست. در حقیقت آتالانتایی که امشب از شیاطین سرخ پذیرایی می‌‌کند بالاتر از همه تیم‌های گروه G‌ در صدر قرار دارد. این تیم در فصول گذشته حتی خارج از خانه هم بزرگان قاره سبز را آزار داده چه برسد در خانه. بنابراین آن دسته از هواداران منچستریونایتد که خواهان برکناری هرچه زودتر اولگنار سولسشایر و تغییر در کادر فنی برای آغاز روزهایی بهتر هستند می‌توانند روی این بازی به‌عنوان دلیلی برای نزدیک‌تر شدن به خواسته‌‌شان حساب کنند. منچستریونایتد اکنون با سه امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به یانگ بویز سوئیس - تیمی که در هفته نخست رقابت‌ها غافلگیر و مغلوب‌شان کرد - در رده سوم قرار دارند.

در بازی دیگر این گروه ویارئال قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا که به شدت خطر حذف زودهنگام را احساس می‌کند، میزبان یانگ بویز سوئیس خواهد بود. زیردریایی زرد با کسب پیروزی خانگی می‌تواند به وضعیت خود سر و سامانی بدهد، اما قبول یک بازی بدون برد دیگر امیدهای نماینده اسپانیا برای ماندن در لیگ قهرمانان را کمرنگ خواهد کرد.

و اما در آخرین گروه یعنی گروه H، مسابقه‌ای برگزار خواهد شد که نه فقط چشم هواداران فوتبال در روسیه و ایتالیا بلکه فوتبالدوستان کشورمان هم به آن خواهد بود؛ نبرد زنیت سن‌پترزبورگ و یوونتوس در روسیه. بانوی پیر که مدتی است دوباره روی غلطک افتاده و کم‌کم دارد به یک مدعی در رقابت‌های داخلی شباهت پیدا می‌کند، جزو آن دسته از تیم‌های این فصل لیگ قهرمانان است که هر دو بازی اول‌شان را برده‌اند. اولین برد آنها در خانه مالمو بود و دومی در خانه خودشان برابر مدافع عنوان قهرمانی یعنی چلسی. کسب سومین پیروزی می‌تواند تا حد زیادی تیم تحت هدایت ماسیمیلیانو آلگری را به مرحله حذفی نزدیک کند، اما سردار آزمون و یارانش در زنیت همانطور که در فصول گذشته نشان دادند، ابایی از رویارویی با بزرگان قاره سبز ندارند و بالعکس از پتانسیل به دردسر انداختن آنها هم برخوردارند. زنیت برای اینکه ثابت کند به چیزی فراتر از سهمیه حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا چشم دارد، باید بازی امشب را ببرد، چون دو هفته دیگر در تورین کار سخت‌تری برای کسب امتیاز خواهد داشت.

همزمان با این بازی چلسی در خانه به مصاف مالمو می‌رود. آبی‌های لندن که با سه امتیاز و با وجود تفاضل گل کمتر نسبت به زنیت به خاطر پیروزی در بازی رودررو تیم دوم جدول هستند، در حالی از میهمان سوئدی پذیرایی می‌‌کنند که این تیم بدون امتیاز در قعر جدول قرار گرفته و کمتر کسی حداقل روی کاغذ برای آن شانس جهت دست خالی برگشتن از استمفوردبریج قائل است.

برنامه کامل بازی‌های امشب به شرح زیر است:

گروه E: بارسلونا - دیناموکیف (۲۰:۱۵ به وقت تهران)/ بنفیکا - بایرن مونیخ (۲۲:۳۰)گروهF : یانگ بویز - ویارئال (۲۲:۳۰) / منچستریونایتد - آتالانتا (۲۲:۳۰)گروه G:سالزبورگ - ولفسبورگ (۲۰:۱۵)/ لیل - سویا (۲۲:۳۰)گروهH : چلسی - مالمو (۲۲:۳۰)/ زنیت - یوونتوس (۲۲:۳۰)

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.