مدیرعامل سابق باشگاه استقلال با بیان اینکه با اقداماتش مانع کسر امتیاز و سقوط این تیم شده است، گفت: مصطفی آجورلو مدیرعامل جدید استقلال مراقب فضای مجازی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، با کنار رفتن احمد مددی از مدیریت باشگاه استقلال، مصطفی آجورلو به عنوان جانشین مددی کارش را در این باشگاه آغاز کرد.

مددی که اختلافات زیادی با فرهاد مجیدی و کادر فنی استقلال داشت، درباره عملکردش در استقلال گفت: استقلال ۵۰ میلیارد «بدهی روی میز» داشت که اگر نمی‌دادیم پنجره نقل و انتقالات تیم بسته و مجوز حرفه‌ای ابطال می‌شد و نمی‌توانستیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابیم و یا منجر به کسر ۶ امتیاز و سقوط تیم می‌شد ولی پنجره استقلال امروز باز و مجوز حرفه‌ای جدید در آستانه اخذ است. بخش اعظم کارها که مهمترین آن تسویه حساب با بدهکاران است انجام شده و فقط درصد کمی از آن باقیمانده است.

مدیرعامل سابق استقلال که با رادیو تهران گفتگو می‌کرد، ادامه داد: برای آجورلو آرزوی موفقیت می‌کنم. دیروز جلسه خیلی خوبی با هم داشتیم. در این جلسه راجع به همه موارد باشگاه استقلال توضیحات مبسوطی دادم از جمله پرونده‌های داخلی و خارجی، چالش‌های مالیاتی و بیمه‌ای و بدهی‌ها. اینها را توضیح دادم. اعلام کردم هر موقع کاری از دستم بر بیاید برای استقلال دریغ نمی‌کنم.

مددی در پاسخ به این سئوال که چه توصیه‌هایی برای آجورلو و کار در استقلال دارد؟ تاکید کرد: کنترل و مدیریت فضای مجازی که به شدت به حال خودش رها شده است. من بیشترین آسیب را از این فضا خوردم. دستهای پشت پرده‌ای را دیدم که اسامی آنها هم مشخص است. برخورد با آن در حیطه وظیفه من نیست. بخشی از اینها داخل و بخشی خارج از ایران هستند. این فضا به شدت آلوده به پول‌های کثیف است.

وی ادامه داد: فرمان استقلال دست آجورلو است. در دوره خودمان سعی کردیم بازیکنان مدنظر سرمربی را جذب کنیم. به جز «شیمبا» (مهاجم فولاد) که آن‌هم با گرشاسبی (مدیرعامل فولاد) صحبت کردم، مورد دیگری نبود. البته شیمبا قصدی برای حضور در استقلال نداشت و بازارگرمی کرد. شاید استقلال نیاز به ترمیم داشته باشد که با صلاح سرمربی و آجورلو این کار صورت می‌گیرد.

«آیا اگر شما بودید مثل آجورلو قرارداد سه ساله‌ای را با فرهاد مجیدی امضا می‌کردید؟» مددی در پاسخ به این سئوال گفت: در شرایط سخت از مجیدی حمایت کردیم. اختلافاتی هم بود اما اختلافات جزوی از فوتبال است. سئوالم این است که چرا باید این موارد به فضای مجازی کشیده شود؟ باشگاه پرسپولیس این مسائل را داخل خودش برطرف می‌کند.چرا باید اختلاف داخلی به صحنه رسانه‌های فحاش کشیده شود؟ من که گفتم پشت صحنه چه کسانی هستند.

مدیرعامل سابق استقلال درباره اینکه آیا مدعی است افرادی از داخل تیم با فضای مجازی در ارتباط بوده‌اند؟ تصریح کرد: من این را نمی گویم. بعضی‌ها ادعاهایی دارند و نمی‌توانند از استقلال دل بکنند و مدعی هستند. این خود به خود استقلال را به حاشیه می‌برد. نه فقط مجیدی بلکه هر فرد دیگری هم بود تلاش می‌شد بین سرمربی و مدیریت استقلال اختلاف بیاندازند تا از این آب گل آلود ماهی خود را صید کنند.

مددی در واکنش به اینکه مدیریت ضعیف او باعث شده بود بعضی اقدامات فراتر از حیطه وظایف انجام شود، گفت: عمده موارد اختلافی و چالش‌ها در مورد مباحث مالی بود. باشگاه محدودیت‌های مالی داشت. در بدو ورود به استقلال به بدهی‌های سنواتی برخورد کردیم که بعضی‌ها به ۱۰ سال قبل بر می‌گشت. وقتی می‌خواستیم تیم را به روال عادی برگردانیم محدودیت مالی جلوی کار را می‌گرفت. عمده مباحث کادر و بازیکنان مالی بود. تمام تلاشم را کردم این اتفاقات به کمترین برسد ولی آنقدر چالش‌ها بی پایان بود که کار سخت شد.

مدیرعامل سابق استقلال درباره آخرین وضعیت جذب ابوالفضل جلالی بازیکن مصدوم سایپا یادآور شد: روزی که با جلالی قرارداد می‌بستیم، همزمان با پزشک معتمد هماهنگ کردم که او را معاینه کند. قرارداد را نهایی نکرده بودیم. بعد از گزارش پزشک، با باشگاه سایپا مکاتبه کردیم که جلالی مصدوم است و تقاضا کردیم مبلغ رضایتنامه را کاهش بدهند.

مددی افزود: بنده به فرهاد مجیدی اطلاع دادم که جلالی مصدوم است. مجیدی گفت این بازیکن بعد از یک ماه بر می‌گردد (مصدومیتش رفع می‌شود). گفتم تمام تلاشم را برای جذب او می‌کنم و با سایپا وارد مذاکره شدم. در نهایت کار به اینجا رسیده که قرارداد جلالی روی میز آجورلو مدیرعامل جدید استقلال است که او تصمیم نهایی را می‌گیرد.

وی در خصوص شکایتش از بازیکن استقلال تصریح کرد: اجازه بدهید درباره این موضوع با مشاور حقوقی و وکیلم صحبت کنم.

مدیرعامل سابق استقلال ادامه همکاری این باشگاه با مهدی پاشازاده و ناصر فریادشیران را منوط به نظر مصطفی آجورلو دانست و درباره وضعیت آینده خودش و احتمال انتخاب به عنوان مدیر ورزشگاه آزادی تاکید کرد: هنوز صحبتی نشده است. هر کجا که بتوانم خدمت بهتری ارائه بدهم در ورزش خواهم بود.

مددی در پایان در خصوص اینکه هواداران استقلال از وی دلگیر بوده‌اند، گفت: این مطلب را نمی‌پذیرم. فضای مجازی و ارتش فحاش مجازی نماینده همه هواداران نیستند. باید در این زمینه نگاه وسیع‌تری داشته باشیم. قدم‌های موثری در باشگاه برداشته شده است. بدهی‌های ۱۰ ساله گذشته را دادیم. اگر این بدهی‌ها داده نمی‌شد شرایط استقلال بغرنج می‌شد. افتخار دارم اجازه ندادم شرایط استقلال در حوزه بدهی بدتر شود اما چالش‌ها پابرجاست. در حوزه بیمه و مالیات چالش داریم. امیدوارم مدیریت جدید بر مشکلات فائق شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.