سرمربی هلندی تیم فوتبال بارسلونا بر تأثیرگذار بودن خروج مسی بر مشکلات فعلی این تیم اعتراف کرد.

سرمربی هلندی تیم فوتبال بارسلونا بر تأثیرگذار بودن خروج مسی بر مشکلات فعلی این تیم اعتراف کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، با وجود همه امیدهایی که مدیران باشگاه پس از جدایی لیونل مسی به هواداران این تیم درباره روبراه شدن آینده باشگاه دادند، فعلاً وضعیت این تیم طوری نیست که آنها بتوانند لبخند به لب داشته باشند. شروع ناامید کننده کاتالان‌ها در این فصل که شامل یک باخت خانگی ۳ بر صفر مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا و ۲ تساوی از ۴ بازی لالیگا سبب شده که نبود مسی بیش از پیش احساس شود. رونالد کومان سرمربی تیم هم که این روزها بیش از همه بارسایی‌ها تحت فشار است، به این موضوع اذعان دارد.

او در گفت‌و‌گو با سایت فوتبال اینترنشنال هلند خوب به نظر رسیدن اوضاع بارسلونا طی سال‌های گذشته را به نوعی به لطف حضور مسی دانست و گفت: مسی باعث شده بود که همه چیز طور دیگری به نظر برسد. بارسلونا با او خوب بود و قهرمان می‌شد، البته که بازیکنان خوبی هم کنارش بودند اما این او بود که تفاوت‌ها را رقم می‌زد. به لطف او همه بازیکنان تیم هم بهتر از چیزی که بودند به نظر می‌رسیدند. این حرف‌های من جنبه سرزنش ندارد، بلکه فقط یک ارزیابی است.

مصاحبه کومان با فوتبال اینترنشنال شب بعد از باخت سنگین بارسلونا مقابل بایرن مونیخ انجام شد، باختی که انتقادات فراوانی به همراه داشت اما این سرمربی هلندی می‌گوید که به آنها توجهی ندارد. او افزود: من مدتی است که دیگر نه روزنامه می‌خوانم و نه سایت‌ها را باز می‌کنم.

باخت به بایرن مونیخ واکنش خوان لاپورتا رئیس باشگاه هم را به همراه داشت و او گفت که این شکست برای او دردناک و زجرآور بوده است، هر چند از هواداران خواست که صبوری کنند.

کومان درباره اظهارات رئیس خود هم گفت: من احساساتش را درک می‌کنم. من هم فکر نمی‌کنم که باخت‌مان برابر بایرن وجهه خوبی داشت اما شما باید همه جوانب را ببینید، نه اینکه همه چیز را فقط سیاه یا سفید ببینید. همیشه مربی تیم بازنده آن کسی است که از نظر تاکتیکی مغلوب مربی تیم برنده شده اما آیا می‌توان گفت مربی تیمی که دقیقه ۹۰ پنالتی به دست آورده و با گل کردن آن بازی را برده هم در طول بازی بهتر بوده؟ این هم حتماً برتری تاکتیکی است.

سرمربی هلندی بارسلونا در نهایت درباره شایعه برکناری‌اش صحبت کرد و گفت: نمی‌خواهم درباره‌اش هیاهو درست کنم و هیچ کسی هم لازم نیست دلش برای من بسوزد. مربی بارسلونا محکوم به پیروزی است. درک این موضوع خیلی ساده است. من می‌دانستم که وضعیت اقتصادی بارسلونا خوب نیست اما فکر نمی‌کردم که اینقدر بد باشد. رئیس جدید هم نمی‌دانست. او هم مثل من جا خورد. با همه این‌ها و اطلاع از مشکلات بارسلونا، من اگر می‌توانستم به گذشته برگردم باز هم همین تصمیم را می‌‌گرفتم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.